Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigrids mor | 2011-05-01 09:53 | |
![]() | Billiga böcker?? Jag har blivit kryckburen och soffbunden efter en liten felstigning på altanen. Nu har det extremt uttråkade läget slagit till och jag tänkte nu beställa lite böcker så jag har något att roa mig med. Lite pocket blir lagom, lite chic-lit och lite romaner. Nu till frågan: Jag har hittills alltid bara beställt studentlitteratur via nätet - men var beställer man vanliga böcker billigt och snabbt på nätet? Någon som har något tips om någon bra sida? | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-01 10:01 | |
![]() | Jag brukar besöka biblioteket och låna , absolut billigast,, slipper du inte själv får du väl skicka någon "springare" Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-01 10:02 | |
![]() | Eller på Ica och Coop de flesta har ett bra utbud med pocketböcker Bitte | |
| Sarchina | 2011-05-01 10:03 | |
![]() | Adlibris är en bra billig sida med de flesta böcker. | |
| Sigrids mor | 2011-05-01 10:05 | |
![]() | Jag har ingen att skicka som bud på biblioteket närmaste veckan(jag bor på landet) och sist jag kollade på ica var väl utbudet inte det bästa här i byn. Därför tänkte jag beställa via nätet. | |
| blue_moon | 2011-05-01 10:17 | |
![]() | Adlibris för nya pocketböcker och Bokbörsen för äldre litteratur. | |
| F_Errari | 2011-05-01 10:43 | |
![]() | Bokkassar på Tradera eller Blocket. | |
| Tess 08 | 2011-05-01 10:46 | |
![]() | www.lycknis.se Mycket studentlitteraatur, men där finns även andra böcker. Där har jag köpt både bakböcker :) och sån läs-böcker... | |
| vigren | 2011-05-01 10:46 | |
![]() | Adlibris! | |
| meniskled - Ej medlem längre | 2011-05-01 10:46 | |
![]() | Jag brukar också mest köpa från Adlibris. Ibland även från Bokus. Att börja jämföra priset på enstaka böcker tycker jag tar för mycket tid men ska du köpa många så kan du ju plocka i varukorgen på båda ställena och sedan köpa från det billigaste. Jag har bara bra saker att säga om Adlibris. Det är billigt, de är snabba och kundservicen är väldigt bra. Jag beställde t ex flera böcker för några månader sedan och så la brevbäraren, enligt Adlibris, tydligen paketet (pappkartong) utanför min lägenhetsdörr. Där försvann det. Jag ringde Adlibris när jag såg att det där stod att försändelsen var skickad. Och samma dag skickade de gratis om allt. Det krävdes alltså bara ett telefonsamtal så det var avklarat på högst fem minuter. | |
| Sigrids mor | 2011-05-01 10:49 | |
![]() | Har packat en påse med 4 inbundna pocket på adlibris för 198kr. Hm.....ska kolla de andra sidorna nu.... | |
| meniskled - Ej medlem längre | 2011-05-01 10:50 | |
![]() | Vilka titlar har du stoppat i din påse? | |
| gnill | 2011-05-01 10:56 | |
![]() | Att adlibris är snabbare än bokus beror på att de tvingar småförlagen att bekosta ett lager hos dem för att de ska kunna skicka ut snabbt. Annars säljer de inte ens böcker. Så som förläggare säger jag nej tack och säljer (bra!) på bokus och andra internethandlare. Och några gånger har adlibris krupit till korset och tiggt om att få köpa några av mina böcker (för att deras kunder krävt det). Visst - det får de, men de får (som alla andra kunder) betala frakten själva och lagerhållning har jag redan på ett ställe så varför skulle jag betala för ett lager hos dem. Behöver jag tillägga att jag själv bara handlar på Bokus, som ju dessutom också ger medmera-poäng. | |
| Sigrids mor | 2011-05-01 11:04 | |
![]() | En påse på lycknis.se packad och där kostade det 153 för 4 vanliga pocket. Tyvärr verkar lycknis ha färre titlar....hm.....jag fick byta en av böckerna i adlibrispåsen för den fanns inte på lycknis.... | |
| ANDERStG | 2011-05-01 11:05 | |
![]() | "inbunden pocket"? | |
| blue_moon | 2011-05-01 11:06 | |
![]() | Där ser man. Billigast är inte alltid bäst. Att jag handlat mest på adlibris beror på att deras utlämningsställe (fraktfritt med Schenker) ligger närmast bostaden. Jag har ett medmera-kort men handlar väldigt lite på Coop. | |
| ANDERStG | 2011-05-01 11:10 | |
![]() | Jag som individ och vi som samhälle köper ju billigproducerade varor på alla andra områden, halvt medvetna om att det är en gråzon, så varför inte suga ut även författare och förläggare. För de sparade pengarna kan man sitta på krogen och berätta om sina erfarenheter. Någon författare blir inspirerad och skriver nya böcker. Circle of life. | |
| Sigrids mor | 2011-05-01 11:11 | |
![]() | På lycknis: En shopaholics bekännelser, Kinsella, Sophie Karriär och köksbesvär, Kinsella, Sophie 39-års krisen, Green Jane Den man älskar, Giffin, Emily Rätt åt dig!, Fallon, Jane På adlibris: FALLON, JANE:RÄTT ÅT DIG! GIFFIN, EMILY:DEN MAN ÄLSKAR KINSELLA, SOPHIE:KARRIÄR OCH KÖKSBESVÄR O'REILLY, JUDITH:LYCKLIGA FAMILJEN | |
| PeHå | 2011-05-01 11:14 | |
![]() | Jag handlar nästan alla mina böcker på cdon.com - billigt, stort utbud och snabba, säkra leveranser. | |
| Sigrids mor | 2011-05-01 11:18 | |
![]() | Jag har inga som helst problem att handla billigast. Jag har med-mera-kort - men bokus blir så mycket dyrare. 300 kr på bokus 196 kr på adlibris 191 på lycknis (för 5 böcker - på de andra ställena är det 4 böcker) | |