Spelrum
Giraffen11
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
7
Inloggade19
Mobilspel
Pågående18 928

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lewarcher2011-05-09 05:53
Antal inlägg: 2035

Ola Lindholm och Expressens heder.
olalindholm.blogspot...l? spref=fb

Ja vad tycker ni? Är det rätt att bedriva klappjakt på och förstöra karriären för en person som inte är dömd och därför ännu att betrakta som oskyldig? Jagar polisen "högprofilfall" i samarbete med media och läcker info för att få rubriker. Får offentliga personer skylla sig själva?
Själv står jag oreserverat på Olas sida.

Fispropp - Ej medlem längre2011-05-09 06:20
Antal inlägg: 328

Expressen är bra äckliga. Jag undrar hur hans kissprov visade positivt för bensoylekgonin, det undrar iof Ola själv. Är det enbart så att ämnet är en restgrej från kokain?

Locomondo - Ej medlem längre2011-05-09 07:21
Antal inlägg: 3768

Det sjuka är att folk fortfarande köper såna här tidningar och läser all skit som skrivs där.
Jag må generalisera men det känns som att journalister som jobbar för Expressen och även Aftonbladet på nåt sätt skiljer sig från de som jobbar för SVD eller DN. Det är mer Se o Hör över det hela där man inte ljuger men lägger fram allt på ett sånt skitigt sätt som möjligt.
Jag fattar inte hur man kan vara stolt över sig själv som journalist när man gör såhär.

Precis som man angett, man är väl för i helvete oskyldig tills man blivit dömd? I det här fallet spelar det nu ingen roll, han är redan dömd i folks ögon, hans namn kommer direkt ha en negativ klang när det nämns framöver. Snyggt jobbat Expressen.

Jag önskar bara folk kunde sluta köpa dessa skittidningar och inte ge de ett enda jävla besök på nätet.

Vetenskap - Ej medlem längre2011-05-09 07:30
Antal inlägg: 887

Men gud, att kvällspressen är idioter är väl ingen nyhet?

pimpim12011-05-09 08:03
Antal inlägg: 344

olalindholm.blogspot.com/

Tvålis - Ej medlem längre2011-05-09 08:04
Antal inlägg: 4429

Jag kan tänka mig att dra det lite längre. Det kanske är så att Ola Lindholm är oskyldig, det kan också vara så att han är skyldig. Hur i hela friden kan något av dessa alternativ vara grund för att bli av med jobbet? Vad har dom för medarbetarpolicy på SVT & Kamratposten? Det är faktiskt standard idag på alla arbetsplatser att man har ett program vid situationer av missbruk.

Det är den här mentaliteten att man på något sätt har rätt att döma någon bara för att dom har använt droger. Vem dömde alkoholisten Churchill?

Det är klart att det är svårt att fungera bra i arbetet med ett pågående kokainmissbruk. Men om det skulle funka bra mot all förmodan, så kan jag inte se att det i sig räcker som skäl för någon form av åtgärd.

Men det som är absolut mest stötande är gemene mans inställning till att dom har rättighet att ta del av kända människors intima privatliv mot dessa kända människors vilja. Det är inte tidningarna det är fel på, det är läsarna som formar dom.

Mimikryp2011-05-09 08:05
Antal inlägg: 9057

Tack för länken. Jätteintressant att läsa om Olas ståndpunkt och åsikter om det hela. Jag har väl likt de flesta andra sett löpsedlarna och faktiskt chockats av dem... Första löpsedeln, då tänkte jag att det måste vara ett misstag. Jag trodde verkligen inte det om Ola, som verkar vara så helylle man kan bli... Andra löpsedeln, då tänkte jag att det kanske var sant trots allt, även om jag ändå inte kunde eller ville tro på det.
Det är otroligt skönt att få läsa Olas bild av det hela och det känns som om jag nu fått bevis på att han är oskyldig. Det där ämnet man hittade i hans urin har jag ingen koll på, men jag vet ju sedan tidigare (dock ej av egen erfarenhet, är väl bäst att tillägga), att vissa läkemedel kan ge samma utslag som knark i blod- och urinprov. Jag kan bara anta och hoppas att det är så i det här fallet.
Av olika anledningar har jag inte köpt Expressen dessa dagar. Jag köper väldigt sällan papperstidningar och tänker istället att jag ska läsa nyheten på internet istället, men sedan brukar det glömmas bort. Nu, efter att ha fått läsa om hur Expressen behandlat och i princip förföljt Ola, är jag otroligt glad att jag inte köpt tidningen de dagar de haft Olas knarkskandal på löpet. Då skulle de ju kunna se i sin statistik att nyheten om Olas knark lockade mig till köp. Uscha.
Precis som Ola skrev på slutet (att någon sagt till honom), så kan man inte tvätta sig ren i trycksvärta. Även om man nu kommer fram till att han trots allt inte tagit kokain, så lär det ju inte bli lika stora löpsedlar på grund av det, utan möjligtvis en liten en-spalts-artikel. Gemene man kommer då att fortsätta tro att den där helylle-Ola inte är så helylle som man trott... :-(

Snoosy2011-05-09 08:23
Antal inlägg: 4273

Klart det är fel att hänga ut en person.
Men tyvärr får jag nog säga, så innebär all publicitet något positivt i längden. Även för Ola. Så det kan man ju glädjande meddela honom, även om detär jäkligt jobbigt just nu.

Snoosy2011-05-09 08:24
Antal inlägg: 4273

Och förresten, vem tar inte kola eller amfetamin i den branchen!??

pimpim12011-05-09 08:26
Antal inlägg: 344

Oj såg inte att länken redan var upplagd =)

Hoppas att det så fort som möjligt finns svar på hur det ligger till,så att Ola OM han är oskyldig kan få upprättelse!

le-lou2011-05-09 08:27
Antal inlägg: 17500

jag tror inget speciellt - detta ämne engagerar mig inte alls känner jag. Ola Lindholm är en kändis bland alla andra, spelar ingen roll om han just gjort karriär i barnprogramsdelen, det är vad det är. kändisvärlden är extremt drogliberalt för övrigt, så för mig är det inte speciellt otroligt om han tagit kokain, var och varannan kotte gör det så varför inte han? Har han inte gjort det så är det trist för honom att bli så jagad, men ärligt talat - hur många gånger är det falska spår när sånt här sker? Halten av kokainmetaboliten Bensoylekgonin var skyhög i kissprovet.
Som kändis blir du jagad. Vi kan lipa över Ola för att Ola är lekfarbror men vem lipade när Sanna Bråding åkte fast?

crooked rain - Ej medlem längre2011-05-09 08:31
Antal inlägg: 6334

Vad jag vet så kan bensoylekgonin endast bildas i kroppen när levern bryter ned kokain. Så, ja han är antagligen skyldig. Men vem bryr sig? Han är väl bara människa? De som är mest skyldiga är Expressen. De brukar ju inte dra sig för att skita i pressetik men nu går de ännu längre och sätter rättssäkerheten ur spel.

Håller med Loco om kvällstidningar. De som köper/surfar in på AB och Expressen (nu eller om en månad, det spelar ingen roll) är med och finansierar sån här journalistik. Sluta med det.

apajävel2011-05-09 08:39
Antal inlägg: 572

Om han är skyldig så tycker jag att det är jävligt töntigt att börja knarka när man är 40 år gammal.

le-lou2011-05-09 08:43

tvivlar på att det är nåt han i så fall har "börjat" med. I kretsarna där kändisar rör sig (mao där vi inte är ) är det lika vanligt med kokain som festdrog- lika vanligt som vi vanliga dödliga kör med alkohol. Ingen där höjer på ögonbrynen heller.

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 08:50
Antal inlägg: 79

Det känns som att det är flera av er som är både Expressen & Aftonbladet-läsare. :)

le-lou2011-05-09 09:00

jag läser främst DN www.dn.se/kultur-noj...kn arkbrott
Ser inte att andra tidningar skriver annorlunda om saken direkt.

Bobelix - Ej medlem längre2011-05-09 09:15
Antal inlägg: 79

Men alla dessa jävla generaliseringar över hur branscher är, hur man pratar om folk som om man känt de i 10-15 år. Det fascinerar mig att folk agerar och reagerar på det sättet.

Det är givetvis inte fel att ha åsikter, men när de grundar sig på okunskap och dessutom berör något som k a n vara brottsligt så bör man kanske själv tänka efter en eller två gånger innan man själv agerar som en bödel.

Labyrint2011-05-09 09:45
Antal inlägg: 513

Nyheterna, både svt och tv4, tog ju också upp det. Knappast bara kvällspress.

Dersu2011-05-09 09:48
Antal inlägg: 461

Vet knappt vad jag ska säga, blir bara riktigt upprörd och tycker det är vidrigt som fan. Undrar hur det är att leva och försörja sig på att göra andras liv till ett helvete...

Hade varit intressant om ngn Wallraffade på ngn av kvällstidningarnas redaktion så man kunde få en inblick i hur det fungerar där. Hade väl iofs varit väldigt svårt att få ett sånt material publicerat :P

le-lou2011-05-09 09:56

generaliseringar? tillåt mig skratta :D .

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?