Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:35 | |
![]() | Dubelmoral? ansvar? eller vilken rubrik som kan funka... om man som Rihanna för hela världen typ glorifierar S&M i sin låt och i andra anmäler pokjvännen för misshandel. inte samma sak? när/var går gränsen? och är det alltid självklart att "förstå" vad den andra menar och tycker? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:35 | |
![]() | ja precis | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:41 | |
![]() | Nu är jag inte bevandrad inom s&m, men det är ju baserat på en ömsesidig förståelse. Att misshandla sin fru är något helt annat. Att sjunga en poplåt i ditt yrke och att få stryk av din man känns också som två helt separata saker. Jag förstår inte ens hur man kan blanda ihop det. | |
| Kristallklar | 2011-05-27 13:41 | |
![]() | S&M handlar ju om sexuell upphetsning. Bara för att man gillar det under sex med kanske just en speciell person under speciella förutsättningar betyder ju inte det att man sen måste tolerera misshandel. Om jag gillar "vanligt" sex måste jag väl inte alltid ställa upp på sex? Och om man nu gillar S&M så måste man nog gå igenom reglerna noga innan för att inte missförstånd ska ske. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:43 | |
![]() | är nog mest också inne på det sista kristallklar skriver. | |
| Tyllestar | 2011-05-27 13:44 | |
![]() | Jag är beredd att hålla med Tvålis. Jag förstår inte heller varför en del personer blandar ihop det. | |
| mrsH | 2011-05-27 13:45 | |
![]() | SM och misshandel går inte att jämföra. SM sker tillsammans, med gemensamma regler och ev. stoppord. Om man gillar SM, så innebär inte det att man önskar bli misshandlad eller att man misshandlar. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:46 | |
![]() | så när man brukar våld i s&m kan det inte jämställas med misshnadel för det är lika kul för båda? | |
| slånbär | 2011-05-27 13:47 | |
![]() | Det har ju fortfarande ingenting med varandra att göra. Det är ju som att säga att en tjej som går ut i utmanande kläder ber om att bli våldtagen. En artist måste ju nödvändigtvis inte alltid personifiera det den sjunger. Det är ju som att en författare av deckare själv har kriminella eller våldsamma tendenser bara för att man skriver om det. | |
| slånbär | 2011-05-27 13:47 | |
![]() | ctr- nu har du uppfattat helt rätt. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:48 | |
![]() | Jag tror du blandar ihop begreppen lite. Våld, misshandel, S&M är inte samma sak. Lika lite som misshandel är det samma som en Boxningsmatch. | |
| le-lou | 2011-05-27 13:49 | |
![]() | S/M har inget med misshandel att göra. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 13:54 | |
![]() | vad är likheten med utmanande kläder slånbär?? | |
| bosse_s | 2011-05-27 13:57 | |
![]() | Synnerligen underligt resonemang. Lite som att fråga om en kvinnlig kampsportsutövare är dubbelmoralisk om hon polisanmäler en misshandel? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:01 | |
![]() | Nog för att trådstarten var underlig men än värre är det med alla andra exempel som radas upp... =) | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:03 | |
![]() | vilket resonemang bosse? mina frågor`? | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:06 | |
![]() | och skillnad äre det väl om man utöver kampsport för att GE så mycket stryk som möjlgit och s&m där man förmodas TA EMOT det oxå? | |
| slånbär | 2011-05-27 14:13 | |
![]() | Fast i kampsport får man ta emot rätt mycket stryk också. Min jämförelse var den att s&m och misshandel är två helt skilda saker-att klä sig utmanande är inte samma som att be om att bli våldtagen (= skylla sig själv) . Det är ett ganska vanligt resonemang faktiskt som många tjejer får höra. | |
| Crtl Alt Del - Ej medlem längre | 2011-05-27 14:19 | |
![]() | betydligt sämre jämförelse tycker då jag. kläder ÄR inte sex. våld är dock våld. | |
| Minta | 2011-05-27 14:24 | |
![]() | S&D är väl sex OCH våld i en förening. Våld är...våld och kan handla om makt/maktlöshet i hela relationen, det är övergrepp. Våldet i S&D är väl inom en avgränsad form med samtycke, och inte övergrepp. Att bli misshandlad som en form av maktutövning i förhållandet borde vara en annan sak. | |