Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade57
Mobilspel
Pågående18 877

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Yamma2011-06-10 13:53
Antal inlägg: 2285

Skryttråden
Jag tänkte att det skulle vara intressant att se vad vi har att skryta med, eftersom folk blir så sura när de vill skryta om något och andra genast antingen ska vara värre, eller kommenterar att "men det är väl inget att skryta om, det gör ju ALLA" eller nåt.

Reglerna är alltså: Du får inte skryta om samma sak som nån annan gjort, t.ex inlägg 1: "Min son kröp när han var fem månader", inlägg 2: "Min son kröp när han var fyra månader."
Du får inte heller komma med kommentarer som antyder att det någon tidigare skrivit inte är någon bravad alls.

Tråden är alltså enbart till för att framhäva sånt vi är stolta över, utan risk att bli nedtryckta eller bortviftade. Ska vi se hur länge det funkar innan nåns janteinställning inte klarar att inte säga nåt. =)

Mitt skryt:

Om ett år kommer jag att ha tre olika examina, med chans till en fjärde (kandidatexamen, magisterexamen, lärarexamen och chans till masterexamen om jag får tillgodoräkna mig lite poäng från gamla kurser).

slånbär2011-06-10 13:55
Antal inlägg: 5539

Jag har jobb, långvarigt förhållande, bostad och skötsamma barn. Det räcker. Så får ingen annan skryta om sina barn eller jobb nu då? Då lär ju tråden bli rätt kort.......

Yamma2011-06-10 13:56

Jodå, du var inte särskilt specifik. Jämför med mitt exempel.

LadySol - Ej medlem längre2011-06-10 14:04
Antal inlägg: 33199

Jag har skrivit två ungdomsböcker och håller på med den tredje. Det är jag jävligt stolt över.

slånbär2011-06-10 14:05

Yamma-så du var själv först med att trycka ner då. Jag är stolt över just dom sakerna för det är väldigt många som inte har något av det. Det räcker för mig men tydligen inte gott nog åt dig. Eller hur tänker du?

Labyrint2011-06-10 14:12
Antal inlägg: 513

Jag är rätt bra på betapet.

Yamma2011-06-10 14:15

Slånbär, hur kan du läsa in allt det där i min förklaring om varför det går bra att skryta vidare om barn och jobb, då du inte var specifik?
Jag bad dig jämföra med mitt exempel för att du skulle förstå varför också. Dvs, ingen annan får lov att skriva "jag har ett ännu fastare jobb och ett ännu stabilare förhållande och ännu bättre barn". Däremot kan man skryta om nåt specifikt med de olika, eftersom du inte gjorde det.

Stingslig?

slånbär2011-06-10 14:16

Jag är rätt bra på att rulla i beta. Når snart 5000 gränsen. Fast det är säkert inget att skryta om.

promenad - Ej medlem längre2011-06-10 14:26
Antal inlägg: 3995

jag har ett ännu bättre jobb
ännu stabilare förhållande
är förlovad och lyckligast i universum och fullt med pengar på kontot!
jag är s lycklig att jag bara öser ut lycka
folk runtomkring svimmar av glädje.
Jag är som en gudom

Lilla Busan2011-06-10 14:29
Antal inlägg: 896

Jag är extremt stolt övermig själv som på ett halvår gått ner drygt trettio kilo o mer rasar av mig..

Är så extremt trött på alla som i min närhet alltid skall påpeka att ag går ner för att jag har ammat.. Har ju två barn innan på 18 o 16 år o med dem gick jag bara ner ngr kilo så tror inte alls att amningen är den enda orsaken. Eller rättare sagt jag VET att det beror på en massa jävlananamma o promenader ...

Peace out

slånbär2011-06-10 14:34

Lilla busan-grattis! Det var verkligen något att vara stolt över tycker jag (förutsatt att det nu fanns behov av det då)

Yamma2011-06-10 14:36

Det är visst promenad som är mest jantelag:ig på betapet då. ;)

Grattis Lilla Busan, och visst är det jobbigt när folk inte klarar att låta en vara duktig. Klart det inte hade med amning att göra, själv gick jag upp när jag ammade. ;)

nailil2011-06-10 14:39
Antal inlägg: 153

Jag är stolt över mig själv, för att jag kört mc till och från Norge i Kristihemmelfärdshelgen. Ca 100 mil.

Yamma2011-06-10 14:40

Vad härligt nailil! Tänk den som hade MC-kort. Ja, och en MC då. ;)

Lilla Busan2011-06-10 14:44
Antal inlägg: 896

Åå stort tack för era peppningar .. Här hemmavid är det bara ett fåtal som kan vara glada för min skull.. Dem andra som är mulliga större runda osv dem är bara avundsjuka sucka..

Jo syrran min gick upp av sin amning med men hon behövde det .. Jag har sen första barnen blivit tjock o efter andra gjorde jag absolut inget åt det o sen har det flytit på.. O jag har alrig vart en sån tjocis som sitter still o inte kan leka med barnen osv bara för att man inte orkar pga fetman.. Här har kutats o spelats boll o busats.. Men nog är det skönt för kroppen att bli av med en massa..

Kan nog gå ner lika mycket till utan problem men det tänker jag inte.. Satsar på tio kilo till nu under sommar/höst o sen får vi se hur det blir.. Kram

Yamma2011-06-10 14:46

Lycka till! =)

silverbjälke - Ej medlem längre2011-06-10 14:52
Antal inlägg: 928

jag bor på ett säteri som jag på gränsen till maniskt pedantsköter, har en tomt på över 600 hektar, ett varierande 20 - 30tal fina högkvalitativa hästar, egen sjö med kräftor och badstrand,
och att vi gör det vi älskar och känner för varje dag.

jag är stolt över vad vi skapat och jag är stolt över att jag kan unna mig tid och hjärta om nära eller andra i min närhet har kris eller behov de inte kan reda ut själva, jag är stolt för att jag aldrig kommer att bli snål och girig utan snarare älskar att nyttja pengarna till att skapa, utveckla och glädja.

jag är stolt över att jag jobbar hårt och inte är skygg för att ta i och skita ner mig och att jag aldrig skulle kräva av andra att göra sånt jag är för fin för själv.

silverbjälke - Ej medlem längre2011-06-10 14:54
Antal inlägg: 928

kort sagt jag skryter lite diskret över hur jävla bra jag är :)

Yamma2011-06-10 14:55

Å vad det låter fint. Får jag komma på en kopp te? =)

lewarcher2011-06-10 21:20
Antal inlägg: 2035

Jag har partat med Shane Macgowan. Vid flera separata tillfällen...och överlevt. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?