Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Peavey | 2011-07-15 15:58 | |
![]() | Nackdelar med semester Har snart slut på vecka 3 av 4 av mitt livs första semester. Härligt. Men shit, det finns en massa nackdelar oxå =S Äter och röker för mycket Tränar och sover för lite Dudå? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-07-15 16:02 | |
![]() | jag tränar en till tre timmar om dagen på semestern vilket jag inte hinner annars. nackdelen är att jag saknar mina dräkter, att vara dressad och att jobba. | |
| Klappa dvärg - Ej medlem längre | 2011-07-15 16:06 | |
![]() | Man tror att man har djupt liggande önskningar och att jobbet hindrar en från att förverkliga sig själv. Semestern berättar sanningen för en med önskvärd tydlighet: det enda man vill göra här i livet är att äta hemkörningspizza, glo på film, pilla lite navel. | |
| bokmärke | 2011-07-15 16:07 | |
![]() | Regnigt! Bakar, städar och pysslar lite hemma med sånt jag inte hunnit med om jag bara legat på stranden:) | |
| bokmärke | 2011-07-15 16:09 | |
![]() | Nackdelen är jag inte kopplar av och samlar energi inför hösten. Har 2 veckor kvar av totalt 5. | |
| slånbär | 2011-07-15 17:16 | |
![]() | Kör på som vanligt med allt som måste göras hemma varje dag med den skillnaden att jag kan sova längre på morgonen och hinner göra allt innan eftermiddagen så jag kan sitta och spela lite i lugn och ro sedan. det kan jag aldrig när jag jobbar för då har jag ju allt jobb kvar när jag kommer hem. Eftersom jag och sambon inte fick semester samtidigt i år och ena ungen också jobbar så blir det att vara hemma och bara vara. Dagarna går utan problem ändå. Nu är blåbären och vinbären mogna och behöver plockas och fixas och snart är det dags för körsbärssaften att göras också. För att inte tala om att kantarellerna är på full gång i skogen. Massor med skogspromenader och rensande framför mig. Härligt!! | |
| slånbär | 2011-07-15 17:17 | |
![]() | Så jag ser inga nackdelar med andra ord-glömde skriva det. Skulle väl i så fall vara att semestern kanske är till för att vila i försa hand men det varken hinner eller vill jag. Inte min grej liksom. | |
| Stubin | 2011-07-15 17:23 | |
![]() | Nackdelen med semester är att den tar slut så fort :-) | |
| reallynx | 2011-07-15 17:23 | |
![]() | Nackdelen med att ha mer än 2 veckor semester är att sista veckan går åt till ångest över att börja jobba. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-07-15 17:24 | |
![]() | jag kände så förut. receptet är att helt byta jobb. | |
| reallynx | 2011-07-15 17:47 | |
![]() | Jag delar upp min semester så att jag bara har 2 veckor åt gången | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-07-15 17:51 | |
![]() | Finns det verkligen några nackdelar med semestern? Semester för mig har alltid varit något underbart (och alltför kort). | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-15 21:31 | |
![]() | Jag är ju föräldraledig just nu och är väl mer bara "åskådare" detta året när min man och töserna är lediga. En nackdel som jag ser i ett hus som vårt är att semestern innebär att du kan lägga fler timmar på renovering nu än när man jobbar heltid, Du har 7 personer somäter lunch varenda dag istället för bara jag, fint väder "tvingar" en till utomhusaktiviteter. Vi dricker mer vin än annars, det blir man trött av. Faktum är att sedan jag blev mor för första gången för 10 år sedan, så har jag inte kännt mig "ledig". Någonsin. Det blir lite mer vid sommrarna att göra. Men jag är helt rubbad. Jag gillar det. Jag sitter bara ner och tar det lugnt på kvällarna. Sover i genomsnitt 5-6 timmar, stressar som en iller men är övertygad om att när jag blir gammal, så kommer jag att tänka tillbaka på denna perioden som den kyckligaste i mitt liv. | |
| Eken_70 | 2011-07-15 21:32 | |
![]() | Enda nackdelen jag kan se med semestern är att tiden tycks gå ungefär 4ggr så fort som när man jobbar... ;-) | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-20 03:05 | |
![]() | En stor nackdel med semester är att den tar slut över huvud taget. | |
| dalapower | 2011-07-20 21:46 | |
![]() | STRESS STRESS STRESS allt på en gång och ingen ro.. | |
| Herr Banan - Ej medlem längre | 2011-07-20 21:55 | |
![]() | Man blir helt förslappad. Äter och dricker för mycket och sover dåligt. | |
| suss13 | 2011-07-20 22:21 | |
![]() | Äter o dricker för mycket helt klart. Men största nackdelen är alla "måsten". Man måste hinna med att måla huset, fixa veden, klippa häcken.......och skämmas om man helst bara vill slappa och njuta ;) | |
| Lolle- | 2011-08-09 18:52 | |
![]() | sover för mycket och grillar mig för mycket i solen! | |
| Lyxyacht - Ej medlem längre | 2011-08-09 18:58 | |
![]() | Man måste som arbetsgivare betala semesterlön och dessutom anställa vikarier. Vore bättre om de jobbade året runt ju! | |