Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sigrids mor | 2011-07-26 22:13 | |
![]() | Gillar inte nya tekniska prylar Nej - jag gillar inte nya mobiler, nytt utseende på facebbok, min skolas nya sida för att lämna in uppgifter, google+, ny DVD, ny TV osv. Jag tycker det är sinnesjukt ointressant att lära mig funktionerna och vill bara att det ska funka och jag kunna det jag måste. Tydligen är detta en provocerande åsikt - eftersom jag skrev det på Google+ dessutom. Jag gillar inte nya sidor. Men nu får jag veta att något måste ha hänt mig förut eftersom jag är så rädd för förändringar och måste ha något bakomliggande som gör att jag är så rädd för förändringar. Jag är inte RÄDD. Jag är ointresserad och känner bara en stor suck när jag måste lära mig nytt inom detta område. Någon som känner igen sig? Är jag ensam? Just nu känner jag mig som ett UFO för jag får åsikter från höger och vänster om att jag är rädd och negativ. Jag är ju bara OINTRESSERAD! | |
| Tess 08 | 2011-07-26 22:17 | |
![]() | En av anledningarna till att jag inte köper ny mobil är att jag nu kan min mobil och tycker det är jobbigt och tråkigt att lära sig en ny... Räcker de få gånger jag lånar någons mobil för att skicka ett sms :/ | |
| Silvertösen | 2011-07-26 22:18 | |
![]() | Jag är gärna Ufo med dig ;) Jag hänger bara med på det som för mig är givande, vissa saker underlättar att lära andra inte. | |
| nailil | 2011-07-26 22:19 | |
![]() | Nääää - du är absolut inte ensam. Visst kan det vara kul att lära sig nytt. Men det blir för mycket när man ska använda grejen till en sak och måste lära sig åttio olika moment för att få den att funka. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2011-07-26 22:23 | |
![]() | Det är ju för att ni är g a m l a :-) | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-07-26 22:25 | |
![]() | Birgerkung: Lilla lymmel! :) Jag är snart 30 och hänger heller inte med i teknikens utveckling och bryr mig inte så mycket heller. | |
| Sigrids mor | 2011-07-26 22:34 | |
![]() | Fispropp: Precis - det är ju så det är!!! Jag bryr mig inte! Det ska bara funka det jag måste använda liksom. I övrigt bryr jag mig inte. Min kompis son har gjort egna nedladdningsbara appar(oj...som om jag ens vet vad man gör med såna då jag inte har någon mobil som har såna) och jag är helt fascinerad. Han är 14 år och gör/fixar/tillverkar ....vad är det för ord man ska använda???? .... egna appar och jag förstår inte ens hur man kommer på hur man gör en app. Och då till vad det handlar om till syvende och sist: Jag bryr mig inte heller!!! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-07-26 22:36 | |
![]() | Det är väl ingen som tvingar dig att vara en del av utvecklingen? | |
| Sigrids mor | 2011-07-26 22:37 | |
![]() | Hood: Nej och det var inte det som TS handlade om heller. | |
| nailil | 2011-07-26 22:41 | |
![]() | Jaja, erkänner att jag är gammal. Men inte FÖR gammal ännu. Har i alla fall kört mc ca 100 mil på fem dagar och är nyss hemkommen hel och välbehållen. Jag gillar i alla fall inte att behöva lära in en massa onödiga nya saker för att kunna utnyttja mina nya maskiner. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-26 22:46 | |
![]() | ufon är bra | |
| The_Cheat | 2011-07-26 22:56 | |
![]() | Lite lustigt det där. Jag är ändå 21 och besitter en äldre telefon, äldre TV, ingen ipod eller liknande. Jag känner av absolut noll intresse att lägga ner pengar på elektronik och liknande. Kanske är studentplånboken som pratar lite också, men ändå. Vågra vägra Iphone! | |
| tydal | 2011-07-27 00:01 | |
![]() | Sigrids mor: Jag har hållt på sen jag var 10 år (är 33 nu) med att göra egna appar. Eller "programmera datorer" som man säger egentligen. En av sakerna jag kan göra med den kunskapen är att jag kan titta på när någon utför sitt jobb och så kan jag först se vad man skulle kunna förbättra med en app och sen kan jag genomföra det. Säg till exempel att jag märker att de ofta behöver ringa telefonsamtal för att fråga om något, eller ofta gå in i flera olika krångliga datorsystem för att hämta information. Då skriver jag en app som pratar med de olika datasystemen och som kan ta reda på sakerna de behövde ringa om, så i fortsättningen ser de all information de behöver direkt på skärmen, utan att behöva leta och utan att behöva ringa. Så, om din kompis 14-åring fortsätter göra appar och lära sig mer om datorer kommer han nog inte ha några svårigheter att få jobb sen. Den här kunskapen är attraktiv och man kan göra mycket nytta. Fördelen med att ha den här kunskapen är också att jag kan ändra på allt. Trivs jag inte med Facebooks utseende, ja då ändrar jag det. Vill jag att Google+ ska se ut som Facebook, ja det är bara att ändra. Har skolans nya sida blivit för krånglig, ja då fixar jag det. Men naturligtvis vill jag inte behöva göra det. Jag vill också bara att allt ska fungera. På så vis kan jag känna igen mig i det du skriver. | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-07-27 00:06 | |
![]() | Håller med Birger... konservativa gamlingar asså ^^ Skitskoj när det kommer nya, snabbare och mer praktiska saker. Tänk var vi hade stått idag utan utveckling av tekniska prylar.. | |
| tydal | 2011-07-27 00:26 | |
![]() | The_Cheat: Förr i tiden hade jag följande saker: * Klocka * Kalender * Anteckningsblock * Kartbok * Receptsamling * Buss/tågtidtabeller * CD-spelare/CD-skivor * Radio * Ordlistor * Kamera * Dagstidningar * Stämapparat Nuförtiden har jag en mobiltelefon. Och allt är med. Så mycket smidigare. Dessutom går ju allt över internet, så om jag skulle tappa mobilen är det bara att skaffa/låna en annan, slå sitt lösenord och så har jag allt igen. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-07-27 00:27 | |
![]() | Jag har en mobil som har ett gäng år på nacken, köpte en som va så nära min gamla som gav upp. Den va "stenålders". Vill kunna ringa o svara. SMSa är det värsta jag vet. tar ju evigheter att komma fram till det man vill. Stereo, dvd, video o ljudsystem har jag gjort mig av med. Fick en av sonens 32 tums platt-Tv när han flyttade, annars hade jag haft tjockisen kvar. Fast jag kollar nästan aldrig på TV. Datorn blir samma märke fast nyare modell när jag behöver byta. Jag är inte oteknisk, men säger samma sak. Helt ointresserad. Ungefär som när jag hade bil, nån frågade vad det va. - Den e blå! | |
| Indeedshouts | 2011-07-27 00:35 | |
![]() | @Tydal: Det som mest intresserade mig av det du skrev är att du kan själv ändra utseendet på en sida om det inte passar dig. Hur gör du detta? Eftersom jag är webbutvecklare själv så spelar det ingen roll om du blir avancerad ;> | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-07-27 07:57 | |
![]() | Tydal: Verkligen rätt, man har ALLT på ett ställe. Jag är inte så ung, men gillar ny teknik. Kanske lite onödigt med google+ när fb funkar bra, men vill ha ändå då jag behöver det i utbildningssyfte på jobbet! Nån som har en invite över? ullis1164@gmail.com | |
| Behringer | 2011-07-27 09:22 | |
![]() | Det var väl bra att TS gillade nya prylar fram till den tid då hon skaffade dator, internet och loggade in på Beta :) | |
| tydal | 2011-07-27 10:22 | |
![]() | Indeedshouts: Antingen använder du Greasemonkey eller så gör du en egen version av sidan som hämtar sitt innehåll från den riktiga. | |