Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| BenDavis | 2011-07-27 09:00 | |
![]() | Varför säger ALLA förlåt? Jag blir ofta arg när jag spelar det här spelet. Arg för att jag sparat på ett riktigt fint ord och motspelaren lägger där jag ska lägga ut det precis innan mig. Det händer ofta. Då brukar jag skriva något i stil med "Bah, jag skulle precis lägga där" eller "Du anar inte hur mycket tur du har just nu". I samtliga fall svarar motspelaren "förlåt" eller "sorry". Det gör mig tusen ggr argare. Varför ber man om ursäkt bär man förstör den andras planer? Är det här en svensk grej? Nej, jag blir inte arg på riktigt.... | |
| Behringer | 2011-07-27 09:29 | |
![]() | Jag brukar svara LOL på sånt :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-27 09:33 | |
![]() | hehe ja lol | |
| Magica D Hex - Ej medlem längre | 2011-07-27 09:33 | |
![]() | Jag skulle inte svara för vad jag vet är alla rutor på spelplanen till även för mig | |
| 7 of 9 | 2011-07-27 09:48 | |
![]() | Jag brukar svara "oups" när jag förstår att det inte blev som det var tänkt för den andra .Som ett konstaterande. | |
| Ch-er | 2011-07-27 09:51 | |
![]() | När jag, i Betapetsstunder, säger förlåt eller sorry så framgår inte med vilket tonfall jag gör det och min lilla axelryckning och ansiktsuttryck kommer heller inte med. Hade de gjort det så hade min motspelare förmodligen insett att jag menade "förlåt, men det är inte så mycket jag kan göra åt det". Ska kanske sluta spela hets så att man mellan läggandet av brickor hinner med att skriva långa förklaringar på vad man menar. | |
| moame | 2011-07-27 10:12 | |
![]() | Finns ingen anledning att säga förlåt, det är ju ett spel och alla vill ju vinna, det är ju bara bra om man lyckas sabba lite för den andra :). Klart att det har hänt många gånger att motspelaren "snor" där man planerat att lägga men sådana är ju spelets regler. Det är bara att gå vidare även om det är irriterande naturligtvis. | |
| slånbär | 2011-07-27 10:16 | |
![]() | Ben-som ch-r skriver så är även jag ironisk när jag svarar sorry på en sån sak. Tror du på allvar att dina motspelare är ledsna för att dom förstör för dig? Och det är väl lika konstigt att man skriver som du gör när motståndaren förstör för dig och låter den förstå att den "vann" det draget från dig. Varför gör man det egentligen? Har jag aldrig fattat. Det är ju ett spel som delvis går ut på att förstöra för motståndaren så varför bjuda på den vetskapen då? Nej- jag spelar bara och händer nåt sånt så hittar jag bara ett nytt läge att lägga på och gottar mig om jag har en motståndare som gör som du och låter mig få veta att jag förstörde. | |
| rabarber11 - Ej medlem längre | 2011-07-27 10:17 | |
![]() | Jag skulle inte svara över huvud taget. Eller med "Ja, det bästa vore väl om det alltid var din tur?" alternativt "Boka ett ensamt bord nästa gång då". Och förlåt skulle jag inte säga. Däremot undrar jag hur många som sa det för att de MENAR det eller mer som "kort svar som inte triggar". | |
| blue_moon | 2011-07-27 12:50 | |
![]() | Bättre än att säga "förlåt" när man egentligen inte menar det är kommentarer som "shit happens" eller "sånt är livet". :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-07-27 14:02 | |
![]() | Hur kan det vara värre att säga förlåt än att grina över att hann lägga? | |
| dummaste | 2011-07-27 14:03 | |
![]() | Varför gnäller du över huvud taget? Bara o ta o gå vidare ju.... | |
| Jonisen | 2011-07-27 14:06 | |
![]() | Tror det har att göra med att man inte vet vilken betoning man har i sitt uttalande. Man vet inte om personen säger det med en liten skämtsam betoning eller om personen är helt lack och förbannad. Och om så skulle vara fallet vill man rädda situationen genom att säga förlåt. Inte för att man menar det men för att visa vilken snäll och trevlig person man är | |
| Fazilja | 2011-07-27 14:16 | |
![]() | Det betyder sorry att man förstörde dina planer, men det betyder inte att man är ledsen för att man fick bra poäng själv eller hittade stället. Själv förstår jag inte varför man skall påpeka när någon annan förstör stället man tänkt ut? Det är ju gnälligt. | |
| Lillstölla | 2011-07-27 15:43 | |
![]() | Säger nån så, som TS gör brukar jag svara med "träligt döh" Dock inte alla som uppfattar/uppskattar ironin i det. | |
| Kattis | 2011-07-27 16:09 | |
![]() | Är det min tur att lägga så är det ju så - även om jag "förstör" för dig, jag säger inte förlåt vid såna tillfällen för det var ju min tur att lägga | |
| Marashgolgol - Ej medlem längre | 2011-07-27 16:09 | |
![]() | Cool story, bro. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-07-27 16:13 | |
![]() | Svara "Varför lade du inte där när det var din tur då?". | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-07-27 16:49 | |
![]() | Att säga "sorry" är en svensk grej ja...O_o | |
| Indiga | 2011-07-27 17:06 | |
![]() | Tråkig tråd. | |