Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sanlin | 2011-08-07 17:19 | |
![]() | Hotelltips Cypern och Mallorca Hej! Vi funderar på att åka till Cypern eller Mallorca nästa höst (sept/okt). Vill gärna ha tips på bra hotell ni ev varit på. :) Då vi är en familj som ska åka så ska det inte vara till de värsta partyställena men det får ju inte vara alldeles, alldeles dötrist heller... :) Vi vill gärna åka med Ving, Fritidsresor eller Apollo. Tack på förhand! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-08-07 17:23 | |
![]() | Estrella del Mar, Alcudia. | |
| Jeopp | 2011-08-07 17:25 | |
![]() | Hej! Jag har inte varit till cypern va till mallorca alcudia. Hotellet hette Blue star viva blue (Fridtidsresor). 4 stjärnor perfekt barnhotell. Dom hade aktiveter på hotellet | |
| sanlin | 2011-08-07 18:08 | |
![]() | Har varit på Alcudia, Mallorca och tror det det var detta hotellet (året var 1996 så det är ett tag sen..) www.ving.se/spanien/...iv a-tropic Alcudia var riktigt fint (iaf då) med fin strand! Fördelen med Cypern verkar vara att det är varmare längre in på hösten där. Nån som har bra koll på detta? | |
| vigren | 2011-08-07 20:29 | |
![]() | Cypern är ju betydligt mer "vädersäkert" i sept/okt... Var där för några år sedan i 2 veckor med hemkomst runt 10/10 och det var kanonväder hela tiden. Lagom varmt (fast jag tror inte det var under 25 någongång) och 27-29 grader i vattnet! Har varit flera gånger i Protaras-området (Fig tree bay) och det är helt underbart! | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2011-08-07 21:15 | |
![]() | Apropå varmare längre in på hösten så kanske ni ska kolla på mikrolandet Malta som är Europas sydligaste land. Inte så många sandstränder. Men oftast har de flesta hotell pooler. | |
| 161amb | 2011-08-07 21:41 | |
![]() | Tälta! | |
| sanlin | 2011-08-07 22:50 | |
![]() | Tack för svaren! vigren: Fig Tree Bay/Protarasområdet var det bra för familjer tyckte du eller var det mycket festande? Har visserligen inte så små barn, de är 10 och 14 år men man vill ju inte till röjarställen för det. Malta verkar också vara fint jaws68 men vill nog gärna ha stränder också. | |
| sanlin | 2011-08-07 22:56 | |
![]() | vigren: Nåt hotelltips på Fig Tree Bay kanske? :) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-08-07 23:19 | |
![]() | Var i Fig Tree Bay för två veckor sedan. Jag kan maila dig om vilket hotell du INTE ska boka för jag har haft en rad arga konversationer med hotellägaren som ville suga ut min plånbok fast han inte hade rätt till det. :) Men Fig Tree Bay var annars underbart. Härliga stränder och underbart vatten. :) | |
| sanlin | 2011-08-07 23:34 | |
![]() | Hemskt gärna kafountine :) Maila på du bara :) | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-08-07 23:45 | |
![]() | Var på Mallorca på 90-talet, i Magaluf och Palma Nova - mycket röj! Har varit i Ayia Napa - mycket röj! 2009 i Fig Tree Bay - väldigt lagom. Härligt klimat och kristallklart turkosblått vatten. Med barn i nedre tonåren skulle jag utan tvekan åka till Fig Tree Bay igen om valet stod mellan Cypern och Mallorca. Kommer inte ihåg vad hotellet hette men det var ett lägenhetshotell (ingen all inclusive). Hyr en bil ett par dar. Åk runt på ön och missa inte Trodosbergen. Avstånden är korta, det tar ett par-tre timmar att åka från ena änden av ön till den andra. Cypern är något större än Gotland. Vi var aldrig i norr, men fick höra av andra att nordkusten var helt fantastisk och inte alls lika exploaterad som i syd. | |
| sanlin | 2011-08-07 23:54 | |
![]() | Tack Mandelbrot :) Låter kanon! | |
| vigren | 2011-08-08 13:09 | |
![]() | Fig tree bay är nog perfekt för er! Första gången (1996) bodde vi på ett jättefint hotell som låg ganska nära Cape Greko. Narcissos tror jag det hette, tror det är Fritidsresor som har det nu...Nackdelen var att det var ganska långt till stranden. Senaste gången reste vi med Apollo och bodde på Anastasia med all inclusive. Skulle nog inte rekommendera detta... Det var mest engelsmän som bodde på hotellet och maten var anpassad efter deras önskemål så det var toast och vita bönor typ morgon middag kväll... ;) (nja, lite överdrev jag nog nu). Avgift för stolar och parasoll på stranden men det gick alldeles utmärkt att ligga i hotellets trädgård och gå därifrån för att bada. Vi har inte haft råd att bo på några lyxigare hotell vart vi än åker men det finns ju en uppsjö av hotell att välja på... Hoppas ni hittar något som passar er alla! | |
| sanlin | 2011-08-08 15:35 | |
![]() | Tack vigren igen =) Låter som Fig Tree Bay är ett bra ställe =) Fler tips någon? | |
| Lyxyacht - Ej medlem längre | 2011-08-08 21:12 | |
![]() | Kolla på hotels.com. Köp flybiljetterna via flygstolen.se. Blir troligen billigare än charter. | |
| sanlin | 2011-08-08 22:17 | |
![]() | Tack lyxyacht men vill nog gärna boka ett helt "paket". Känns smidigast o lättast så. :) | |
| Paderborn | 2011-08-08 23:33 | |
![]() | Vi var på Mallis i oktober och då var det inte särskilt varmt alls. Vi var i Alcudia och många ställen hade tom stängt för att säsongen typ var slut. | |
| lady_liberty | 2011-08-09 00:18 | |
![]() | Kan varmt rekomendera Nausicaa i Fig tree bay. Jag va där för två år sedan med en vännina. Perfekt för familjen med 'stora' barn. inte mkt festande alls. www.fritidsresor.se/...om mar-2011 | |
| sanlin | 2011-08-09 09:07 | |
![]() | lady_liberty: Vad kul att du rekommenderade detta hotellet. Har tittat en del på det och det har blivit en bland favoriterna på Cypern. :) Det ser iaf väldigt mysigt ut på bilderna o filmen.Hoppas det är så på riktgt också. Hur är poolerna i storlek? Allt brukar ju se lite större ut på film o bilder.. Stranden - vad tyckte du om den? Och en lite dum (!) fråga kanske - men fanns det kyl i lägenheterna? Läste om lägenheterna men hittade inte just att de skrev kyl men det brukar ju finnas i lägenheter. Ang Mallorca Paderborn så var vi där för massa år sen i sept och då var det helt ok väder. Inte jättestekande hett men ändå drygt 25 grader el så och allt var öppet men i oktober är det nog skillnad ja. | |