Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tyllestar | 2011-08-22 19:57 | |
![]() | vuxen eller inte? hej, min mamma fortsätter att handla åt mig, fast jag inte vill. senast underkläder o strumpor för över 1000 kr. Jag är student och ja 23 år. Dom har konstiga fasonger och färger. Helt enkelt sånt som jag inte trivs i. Hur skulle ni göra nu? Mamma bara tjatar att jag måste använda dem.. Jag får inte ta eget ansvar. Jag har bott hemma i sommar, eftersom det var här jag fick jobba. Har andra upplevt samma sak? Att ni är vuxna och ändå inte får välja själv? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:01 | |
![]() | Säga att sakerna inte var i min smak och ge tillbaka. Samt sagt att om hon absolut vill köpa något så gillar jag xxx och inte yyy. | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:02 | |
![]() | Har inte upplevt detta. Mina föräldrar släppte taget helt naturligt. Du får helt enkelt sätta ned foten. Det är lika mycket du som mjäkar som att det är hon som daltar. | |
| Lightbringer | 2011-08-22 20:02 | |
![]() | Be henne om att åtminstone få välja kläder själv om hon nu ska envisas med att handla åt dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:04 | |
![]() | Har inte heller upplevt att få saker "bara sådär" utan att jag fyller år eller nåt. Säg att du vill köpa sånt själv. Finns ju kvinnor som går och köper kalsonger och strumpor (vardagsfula) åt sina män. Hua. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:09 | |
![]() | ta kontakt med psykiatrin. det är inte normalt att uppleva ett packe strumpor från mamma och hur man ska undgå att tvingas bära dem som ett stort problem. i all välmening alltså. | |
| 7 of 9 | 2011-08-22 20:15 | |
![]() | Säg ifrån. Säg högt vad som sker. "Jag är 23 år och du handlar saker åt mig som jag inte vill ha. Du vill väl, men det blir inte bra för mig. Så här vill jag göra...osv". Hon måste reflektera över vad hon gör. | |
| slånbär | 2011-08-22 20:18 | |
![]() | Tylle-lite för välmenande mor du har. Jag har en son på nitton som aldrig skulle drömma om att ta på sig något som han inte gillade och jag skulle ju givetvis inte köpa sånt till honom. Han har haft sitt studiebidrag dom senaste åren och fått köpa sånt själv. Dyrare klädköp som jeans och jackor har vi skjutit till pengar men han har köpt dom själv. Han är dessutom sjukt snål så han köper aldrig onödiga eller dyra märkeskläder. Nu har han fast jobb med bra inkomst så nu är det helt hans eget ansvar. | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:33 | |
![]() | underbart söt mamma ju :) Alla här verkar ju säga samma sak "sätt ned foten", så om du vill ha ett annat alternativ så är det ju alltid att ändra din klädsmak så de faller dig i smaken :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:38 | |
![]() | Nödvändigt recidivfara.. | |
| le-lou | 2011-08-22 20:52 | |
![]() | min mamma gör det fortfarande. X-pris på sockor och trosor - då är hon där och köper. | |
| Lyxyacht - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:56 | |
![]() | Bortskämd unge! | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-08-22 20:58 | |
![]() | om sant så låter inte mamma särskilt välmenande när 23åringen knappt vet vad den ska ta sig till för att slippa använda mammas strumpor med konstiga fasonger. kanske carrie som skriver. | |
| Maja G | 2011-08-22 21:59 | |
![]() | Jag köper både strumpor o kallingar till både barn och man...naturligtvis så köper jag just den sorten de vill ha.De är alltid nöjda och jag är nöjd över att ha hjälp till lite:) | |
| Maja G | 2011-08-22 22:00 | |
![]() | Så säg till om du inte vill att hon ska köpa alls,eller om du vill ha något annat istället. Tror hon blir glad över din uppskattning och ärlighet! | |
| Lillstölla | 2011-08-22 22:01 | |
![]() | Nej men usch vilken jobbig mamma du har!! Vill hon nu promt hjälpa till så kan hon väl ge dig de där 1000 kronorna istället så du kan använda dom till det du behöver och tycker om i klädväg!! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-22 22:09 | |
![]() | M_Gräddnos; Nyfiken på om mannen köper trosor och bh till dig :)) | |
| Lolli pop | 2011-08-22 22:15 | |
![]() | Jag köper strumpor och leggings, dock inte trosor till båda (nästan vuxna) döttrarna. Om dom inte vill ha dom, so what? Det är väl en risk jag får ta, om jag köper utan att fråga. Då använder jag dem själv. Man lär sig ju vad de gillar, ungefär i alla fall. | |
| Maja G | 2011-08-22 22:15 | |
![]() | nääää,absolut inte:)) Är jag i Ullared eller på stan o ser deras kallingmärke på rea,ja då köper jag ett packe. Min man skulle nog köpa helt fel storlek till mig. Det skulle nog bli önskestorlek ( biig boobs and ass...skojar bara:) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-08-22 22:23 | |
![]() | Jag tycker att det är ganska snällt att köpa grejer till sina vuxna barn. Att tjata på att man ska använda det däremot är ju lite dumt. Men det där med att inte få vara vuxen är nog ibland en försvarsinställning som kanske bottnar i att det därmed att vara vuxen inte alltid är så självklart. | |