Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lookie | 2011-10-03 13:26 | |
![]() | handarbete i min stad kunde man förr handla garn till både virkning och stickning.Men idag så finns det inget alls,möjligen något enstaka nystan till att sticka,men virkning verkar ha gått ur tiden . hur har ni det med sådant där ni bor.Jag bor i Lund ,Skåne själv.Har ni några tips på platser med garner? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 13:30 | |
![]() | Har Sländan (Lilla Fiskareg 1) lagt ner?? | |
| blue_moon | 2011-10-03 13:41 | |
![]() | En butik i Lund kan jag rekommendera. Sländan på Lilla Fiskaregatan har garner av hög kvalitet och väldigt snygga mönster för den som inte skapar fritt. www.slandanilund.com...st art.html Har en massa ullgarner liggande som jag köpte för många år sen i Klippans Yllefabrik och syntetgarner från Garntjänst. Kanske dags att ta upp tråden igen? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 13:46 | |
![]() | Ja, det var samma jag skrev om. Men eftersom TS inte hittat den undrar jag om den lagt ner? Verkar konstigt, iofs. | |
| lookie | 2011-10-03 13:54 | |
![]() | jo den finns men jag kan väl tycka att deras priser är lite väl dyra.Jag gillar deras mönster dock.Jag skulle vilja ha större härvor och ett billigare pris.Tror att 50 gr ligger på mellan 48-60 kr där. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 13:56 | |
![]() | Det beror väl helt på vilket garn du vill ha? Jag har jobbat där innan, och kan hålla med om att priserna inte är dom lägsta. Men Barbro har alltid förespråkat kvalitet före billigast möjliga priser. Vad mer exakt är det för typ av garn du är ute efter? | |
| blue_moon | 2011-10-03 13:57 | |
![]() | Butiken lever i högönsklig välmåga! jag har ringt och kollat. :) | |
| blue_moon | 2011-10-03 13:58 | |
![]() | Kolla bara på Marianne Falkenbergs "Lastrada". Mmmm! www.knit.dk/las.htm | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 13:58 | |
![]() | Vad skönt, fick nästan lite panik där... =) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 14:01 | |
![]() | Mm, Hanne gör snygga mönster, men dom är omständiga ibland. Stickade en 'Mermaid' (www.knit.dk/mermaid2.htm ) till mamma för några år sedan, det tog tid... | |
| blue_moon | 2011-10-03 14:04 | |
![]() | Denna menar du? www.knit.dk/mermaid.htm (Din länk funkade inte, nulltj) | |
| blue_moon | 2011-10-03 14:05 | |
![]() | Sorry, jag blandade ihop Marianne Isager och Hanne Falkenberg ovan. | |
| nailil | 2011-10-03 14:09 | |
![]() | Borgs Garner i Vittsjö ? | |
| vigren | 2011-10-03 14:15 | |
![]() | Kollat på nätet? T ex Drops design har massor med gratismönster man kan skriva ut och alla deras garner går att beställa... Kanske lite dyrare garner men väldigt bra! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 14:16 | |
![]() | Sländan säljer bl a Drops (Garnstudios) garner. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 14:17 | |
![]() | blue_moon>> Precis. Skumt att min länk inte funkade, den visade bara en annan färgkombination. | |
| Cassano | 2011-10-03 21:14 | |
![]() | Virkning har då verkligen inte gått ur tiden - det är populärare än någonsin, fast nu handlar det kanske mer om små figurer än dukar :) I Hässleholm finns en välsorterad garnbutik (Pyssel och dekor). Kan det ta en halvtimme dit med tåg? I vår lilla by (Tyringe) finns också en bra garnbutik. Sedan finns det ju en hel del att välja på på nätet. Får man göra reklam för sin egen blogg - med en del virkning (och en gnutta stickning)? skapligtenkelt.blogspot.c om/ | |
| vårpåg | 2011-10-03 21:34 | |
![]() | Om man kan stå ut med att inte gå i affär och få känna på garnerna så är www.garntjanst.se ett bra alternativ. Tror de har hyfsade priser också. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-03 23:04 | |
![]() | Alla garner som kommer via någon av de större leverantörerna (vare sig det är M&K, Järbo, Garnstudio/Drops, Coats...) ligger ju i ungefär samma prisklasser för resp garntyp. Billigast garn överlag hittar man på Ica Maxi eller liknande, om det inte spelar någon roll vad det är för något och akryl blir bra. | |
| Kluddis | 2011-10-03 23:42 | |
![]() | Vill minnas att de finns en Garn/Tyg affär uppe i Gnarp där dem handfärgar dem eller dylikt | |