Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 613 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mixiplus | 2011-10-07 09:23 | |
![]() | Surfplatta eller bärbar? Jag står inför valet att köpa en bärbar sak som jag kan ha med mig. Har tittat på Asus Transformer, en liten pekplatta med separat tangentbord. Den kör Android. www.asus.com/Eee/Eee...if ications Men börjar fundera på om en liten bärbar kanske trots allt är bättre. Vad tror ni? Windows 7 eller Android? | |
| odin - Administratör | 2011-10-07 09:25 | |
![]() | Det beror på vad du skall ha din bärbara/surfplatta till. Vill du skriva långa Word-dokument, använda specifika applikationer osv så bör du välja bärbar. Vill du leta information, kolla på kartan, hitta turisttips, kolla mejl eller slösurfa så är nog plattan den överlägset bästa prylen. En platta är dessutom lättare att ta med sig (vikt & smidighetsmässigt) och enklare att surfa på än en bärbar. | |
| Mixiplus | 2011-10-07 09:34 | |
![]() | den bör vara hyfsat kompatibel med datorer jag har hemma. Finns det appar som funkar med word, powerpoint, excel? Och hur funkar android med skrivare? | |
| Pratap | 2011-10-07 11:18 | |
![]() | Jag är grymt nöjd med min ipad2. så den rekomenderar jag ! | |
| JefautjOuer | 2012-08-08 10:21 | |
![]() | Vågar knappt ställa frågan...men: Är en iPad alltså en typ av surfplatta? Typ en mac-variant av detsamma? Nästa fråga: Är en surfplatta mer lik min smartphone än pc i hur den jobbar, program osv? Help. | |
| tydal | 2012-08-08 10:33 | |
![]() | Ja, iPad är en surfplatta. Man kan väl säga att det typ är en mac-variant, fast Apple-variant låter bättre. En surfplatta är väldigt lik en smartphone, ja. Enda skillnaden är att skärmen är större och att de flesta surfplattor saknar telefon. Det vill säga, surfplattor kan köra samma program som smartphones, men varken surfplattor eller smartphones kan köra samma program som en vanlig dator. | |
| JefautjOuer | 2012-08-08 12:03 | |
![]() | Tack ! Har en värdelös smartphone så blir lite avskräckt, men den verkar segare och krångligare än andra modeller och märken så ska nog inte gå efter upplevelser från den :P Då gäller det bara att veta om man ska ha en iPad (dottern) eller en annan variant (brorsan). De propagerar båda för sin sak :) | |
| JefautjOuer | 2012-08-08 12:05 | |
![]() | Tur att man kan fråga sina medspelare sånt man inte vet. Måste ju hålla masken inför den yngre generationen! Ja, av dem som känner mig i verkliga livet, då. Här är det kört. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-08-08 13:17 | |
![]() | Personligen tycker jag att surfplattan känns som ett onödigt mellansteg mellan bärbar och smartphone. Man har man onödigt mycket pengar så... | |
| madzanta | 2012-08-08 13:57 | |
![]() | Om du har en smartphone så finns det ingen mening med att köpa en surfplatta. Köp en bärbar dator istället. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-08 14:15 | |
![]() | Jag skulle slå till på en Samsung, de har superlätta bärbara | |
| uFuFuo - Ej medlem längre | 2012-08-08 14:16 | |
![]() | ^^ | |
| Sote | 2012-08-08 14:17 | |
![]() | Jag har en smartphone modell mindre och en bärbar dator men jag köpte en i pad av en kompis som köpte en ny och jag ångrar inte en sekund. Så enkelt att bara ha i knät var jag än är men såmycket lättare att skriva på än påtelefonen, och läsa på också. Lånar böcker på biblioteket och läser på kvällen utan att ehöva ha lampan tänd så det stör sambon mindre. Det bästa är ju att senare mycket bättrebatteritid och inte blir varm i låter en massa. Det enda är att skulle jag köpt ny sågade jag köpt en läspatta istället för i pad förlag gillar inte riktigt hela macsystemet med i Runes i i Floyd och allt vad det nu heter. På telefonen som är android är allt enklare. | |
| Sote | 2012-08-08 14:21 | |
![]() | Inte sågade... så hade skulle det stå och inteheller Runes i Floyd ( vad nu det kom ifrån ) utan i tunes och i cloud Man får kolla vad man skriver för den vill gärna föreslå egna ord såskriver man mycket igen skolan eller jobbet, dokument och sånt då är det lättare på datorn. Blir mindre tokigt då;-) | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-08-08 14:23 | |
![]() | Oj, dina inlägg var lite småjobbiga att läsa... | |
| Sote | 2012-08-08 14:29 | |
![]() | Eller hur - jag hade lite bråttom med att posta och då blir det lätt fel. Det händer ju inte med en dator men man får läsa inläggen innan man postar så är det ok. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-08 14:40 | |
![]() | smaksak,testa hur det käns,jag tyckrer att tängentbordet är viktigt att det käns bekvämt att skriva på,det finns många osköna lapptops | |
| JefautjOuer | 2012-08-08 22:32 | |
![]() | Hm, tror jag får låna nåns ett tag och bestämma mig. Men tror en surfplatta passar mig. Vill ha en pyttetelefon att ha i fickan i stallet och då blir skärmen så liten. Och masteruppsatsen, den kan jag slriva på befintlig bärbar, den häller ett tag än, skriver inget annat. Sote, det blev ju kul :)))) | |
| Miss_jk | 2012-08-08 22:55 | |
![]() | Sote: ta bort autocorrect så slipper du problemet. | |
| Sote | 2012-08-08 23:06 | |
![]() | Miss jk var och hur gör jag det? Är sjukt trött på alla konstigheter som uppstår....... | |