Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 521

Forumkategorier

Användare Inlägg  
exotica2011-10-16 19:52
Antal inlägg: 134

Vad känner du? Ja just du!
Jag fyller år snart.
Och fyller jämnt dessutom.
Har en liten viss ålderkris. Man undrar vart har tiden gått???
Nyss var man 30och nu 20r äldre!!!!
Känner mig som det är 40 jag ska fylla.
Och vem jag än pratar med, så känner nästan alla att de är tio år yngre mer eller mindre.

Så det är det jag undrar. Känner du dig så gammal/ung du är?

Intressant att höra.

grönöga - Ej medlem längre2011-10-16 20:01
Antal inlägg: 5570

Jag blir 42 år om några dagar, helt ärlig så funderar jag inte så mycket på "det där med ålder".

Ibland kan jag känna att jag är äldre än andra individer vid diskussioner tex, om man sitter och diskuterar med någon som är 20 år så kan jag ibland känna att jag på vissa sätt har en annan insikt och kommit lite längre (därmed inget påstående om att det alltid är till det bättre... ;)).

Jag känner mig nog som den "jag är" helt enkelt. Så, ja jag är 42 år snart och känner mig nog som det då.. :)

exotica2011-10-16 20:09

Tack grönöga.
Kan va det är då man har kris då man inte känner sig jämn med sin ålder?!
Trevlig kväll på dig!

Delicious - Ej medlem längre2011-10-16 20:10
Antal inlägg: 11661

Skulle vara intressant att få veta varför så många är "rädda" för att bli äldre. Speciellt kvinnor.

suss132011-10-16 20:12
Antal inlägg: 33

Kände precis som du när jag fyllde 55 förra året. Insåg plötsligt att jag inte var de 40-45 år jag kände mig och hade som du en liten ålderskris.
Tror vi är många som känner oss minst 10 år yngre än vi faktiskt är.
Men ålder är väl egentligen bara en siffra eller? Man är nog precis så gammal som man känner sig och då är det ju tur när man får dra av 10 år i stället för att plusa på dem. :)

ektis - Ej medlem längre2011-10-16 20:12
Antal inlägg: 4505

jag känner mig ung. för det mesta. (vilket jag ju är, ung alltså).
och att världen ligger framför mig. det är ju skönt. men samtidigt kan jag också känna mig som en liten tant. på vissa vis. haha.

suss132011-10-16 20:15

Jag tror inte att det handlar enbart om att bli äldre utan om att man faktiskt inte är i balans vad gäller åldern. När balansen finns där funderar man heller inte över åldern.

vigren2011-10-16 20:17
Antal inlägg: 1146

Det var skitkul att fylla 50! Känner mig inte så gammal som jag är men har accepterat att det är så och har egentligen inte kännt mig obekväm med någon ålder...
Tycker jag har det jättebra som äldre, har blivit betydligt mer "bitchig" med åren och det ser jag inte som någon nackdel, tvärtom! Är numera stolt över att våga säga ifrån och stå för mina åsikter, kämpar inte hela tiden med att vara alla till lags.
Fira era födelsedagar med pompa och ståt, man vet inte hur många man har kvar!

Delicious - Ej medlem längre2011-10-16 20:18
Antal inlägg: 11661

Finns många föreställningar om hur man bör vara och vad man bör göra i en viss ålder. Det är väl kanske där det krockar om man inte känner igen sig i förväntningarna.

Mufflon Får - Ej medlem längre2011-10-16 20:19
Antal inlägg: 34

Jag är yngre nu än jag var för 20 år sen. Men eftersom så gott som alla i min (och högre) ålder känner sig yngre så är väl den faktiska åldern sekundär. Hälsan och hjärnan är vad som avgör tillsammans med intressen och smak.

exotica2011-10-16 20:26

Deli: Mm..jag är ju en av dem:) Varför? Man har kanske inte hunnit med allt man trodde man skulle göra vid den åldern.

suss: Du har så rätt...tack för att du ville dela med dig din erfarenhet.

Vigren: Visst har man blivit bitchig :) Och det är nu jag vet vem jag är egentligen...och vad jag vill...så det är det som är mest betydelsefullt....
Tack för dina ord.

suss132011-10-16 20:27

Ja Delicious, det finns det nog. Bäst om man kan strunta i vad som förväntas av oss och bara njuta av att vara den man är...oavsett ålder.
"Tanten" är inte så populär längre. De tycks vara ett utdöende släkte. Har svårt se mig själv som tant fast jag väl nästan har åldern inne :)

exotica2011-10-16 20:28

ektis:
Ja ..förstår vad du menar...kände de också så i din ålder...men tiden springer iväg...sen är man den där tanten:)

levakdörB2011-10-16 20:28
Antal inlägg: 1471

Usch snart 30, jaja 2,5 år kvar dit men illa nog det. Allt man ska hinna med. Jag åldras för snabbt. Men sen är jag mer ett kaos åldersmässigt.

Vasterljung2011-10-16 20:28
Antal inlägg: 261

Jag känner mig också yngre ju äldre jag blir. Jag har till och med börjat fira födelsedagar. Fira allt som firas går! Men jag firar mer att jag blivit ett år klokare än ett år äldre. Klokare på så vis att jag för varje år blir bättre på att välja det jag mår bra av och välja bort det jag mår mindre bra av.

exotica2011-10-16 20:30

Mufflon: Härligt att du känner det så...=)
Visst hälsan är allra allra viktigast. Och jag är superglad att jag har hälsan. Må gott! :)

slånbär2011-10-16 20:35
Antal inlägg: 5539

Jag fyllde nyss 47 men jag har verkligen inte haft någon ålderskris och kommer nog heller inte få någon. jag är inte särskilt intresserad av hur jag ser ut och bryr mig inte så mycket om kroppens allmänna förfall men jag har lite svårt för åldersrelaterade krämpor och svagheter som jag liksom inte kan göra nåt åt. Att jag tex snart måste ha med läsglasögon när jag går och handlar för att kunna läsa på innehåll eller se priser, att jag fick dra en hörntand häromdagen när först den gamla amalgamfyllningen ramlade ur tätt följd av halva tanden som visade sig vara så dålig att den inte gick att rädda, att ALLT hår som växer ut på huvudet är grått (glad så länge det inte är helvitt överallt på kroppen) och det värsta att mina höfter verkar tycka att det är dags att lämna in. Jag har sån värk dygnet runt så det tom börjar bli svårt att sova och det har bara blivit sämre. Däremot så vägrar jag leva som om jag vore i en speciell ålder- jag har precis börjat gå på rockkonserter tack vare att mina två nästan vuxna barn har dragit in mig i sin musikvärld och det är ju bara så himla stort och häftigt att gå och se riktigt bra och stora rockband på stora arenor. I somras var det the big 4 med Metallica och förra veckan Red Hot Chili Peppers på globen. Då känner jag mig inte ett dugg äldre än min sjuttonåring med den skillnaden att han står och klämmer längst fram vid scenen och jag själv har sittplats för att orka rent fysiskt. Som tur är så går det ju att ställa sig upp och rocka loss under konserten.

miss evelyne2011-10-16 20:45
Antal inlägg: 467

hm ja jag ska väll vara jobbig och säga att jag känner mig äldre än 19 då jag inte har direkt samma intressen som många i min egen ålder. Jag är en sån som hellre sitter hemma käkar god mat och tar ett glas gott vin än att gå ut och festa skallen av mig plus att jag har eget boende så jag sköter all ekonomi osv själv jämfört med de jag vuxit upp med. ah... jag känner mig nog mer vuxen och uppfattas mer vuxen än vad jag är. vad skönt det hade vart att vara 30, färdig med studierna ha ett hus en man och nån unge kanske... liksom landat i livet osv. .vad jag längtar dit!

nickidocka2011-10-16 20:51

Tiden går fortare än man hinner med, tror det är därför man känner att man är yngre än man faktist är!
Blev nyss 25 och har inga barn och mitt uppe i min utbilding, när folk frågar hur gammal jag är så måste jag alltid tänka efter, känns ju som om jag är 20 bara.

exotica2011-10-16 21:16

Tack alla ni som har skrivit...mycket roligt att läsa...kram till er.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?