Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-11-22 20:23 | |
![]() | Om du vaknade ur en koma..... Om du vaknade efter att ha legat i koma i 25 år vad skulle vara mest fantastiskt, roligast, tråkigast, mest skrämmande och konstigaste med att vakna upp. Nu tänker jag inte på personliga händelser som anhöriga som fötts eller dött utan allt tunt omkring oss. För mig skulle nog det mest fantastiska vara internet och alla datorer/mobiler med alla funktioner och tillgänglighet, roligast att många av mina favoritband fortfarande håller på /(RHCP, metallica) och att Ozzy fortfarande lever!!! Det tråkigaste att Freddie Mercury är död, det mest skrämmande att se mig själv i spegeln ( händer iof varje morgon.....) och det konstigaste att alla ,precis överallt går med mobilen i handen och pratar helt ogenerat mitt bland folk. 25 år är inte lång tid men det har hänt en del och utvecklingen har ju gått rätt fort så mycket skulle vara detsamma men lika många saker skulle vara helt nya. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-22 20:37 | |
![]() | Mest fantastiskt vore ju just tekniken, datorn överhuvudtaget med alla finesser, digitala bilder, mobiler och allt. Det har hänt otroligt mycket på 25 år. Skulle bli ledsen över att Johnny Cash och Björn Afzelius var borta, glad över att John Fogerty finns kvar. Jag tänkte på kvinnan vad det nu är hon heter, som blev utlämnad hit från USA efter att ha tillbringat många år i fängelse där. Annika Östberg heter hon ja. Hon uttalade just sin förvåning över mobilen. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-11-22 20:38 | |
![]() | Skulle nog falla i koma igen när jag såg att man kunde skicka mail, bilder, film till Australien på några minuter..... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-22 20:40 | |
![]() | Vilken rolig tråd! Låt mig tänka innan jag svarar - det händer inte så ofta så känna dig hedrad. :) | |
| Obstinat- | 2011-11-22 20:44 | |
![]() | Att Michael Jackson lät alla äckel psyka honom tills döds. | |
| yfrontpojken | 2011-11-22 20:46 | |
![]() | 25 år tills nu eller 25 år framåt? | |
| Obstinat- | 2011-11-22 20:47 | |
![]() | Vaknade upp idag, tolkade jag det som. | |
| mrperfect | 2011-11-22 21:03 | |
![]() | jag skulle konstatera att jag plötsligt äger en veteranbil som går skattefritt och med veteranbilsförsäkring :) Bilen ifråga är då en SAAB 900 GLe med 110 hk från 1988. | |
| slånbär | 2011-11-22 21:04 | |
![]() | Obstinat-alldeles korrekt. Om man nu är yngre än 25 år så får man väl försöka föreställa sig att man var åtminstone i någorlunda medveten ålder när man föll i koman. Sylvia- Glad att man nån gång kan tillför nånting positivt :-D Kom på ytterligare en sak som skulle fått mig att ramla baklänges- dom gigantiska platt tv som alla har i sina hem -snacka om skillnad mot dom där små tjock tv apparaterna som fanns då. | |
| mrperfect | 2011-11-22 21:05 | |
![]() | 3200 för en LED TV på 42 tum, snacka om prisskillnader | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-22 21:31 | |
![]() | Tisdagen den 11:e november 2036. Jag vaknade idag efter 25 år i koma. Så fantastiskt och så hemskt. Jag missade den ekonomiska härdsmältan 2013, men också den hemska pandemin som slog 2015. Så många stora som försvann då... En del när och kära. Men efter pandemin så hände det något. Och tekniska framsteg gick hand i hand med ekonomisk blomstring. Jag är så lycklig för den ekologiska självklara standarden och att tillsatser i mat, utan ha varning på förpackningen är förbjudet. Det glädjer mig att mångfalden har blivit starkare. Självklart blev jag förvånad över att den Afrikanska kontinenten nu leder all utveckling och är det USA som fanns några år innan jag somnade in. Nu ska jag bara komma på hur den där lilla grejen som sitter i handflatan fungerar....Och min så kallade "time manager", den skulle jag kunna kasta på vilken brasa som helst. Mest förvånande är ändå att Gävle bocken är uppe på nyheterna... | |
| marmeladov22 | 2011-11-22 21:37 | |
![]() | herregud | |
| slånbär | 2011-11-22 22:05 | |
![]() | Hm-Tvålis-jag tänkte mig nog inte en framtidsvision men låt gå för det då. Det jag var ute efter var om du vaknade idag efter 25 år i koma inte 25 år framåt. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-22 22:20 | |
![]() | Framtid är oförutsägbart.. allt det där andra vet vi ju redan:) | |
| slånbär | 2011-11-22 22:25 | |
![]() | Fast det är ju en annan tråd. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2011-11-22 22:33 | |
![]() | För en utomstående betraktare var detta inte fullständigt uppenbart.. | |
| slånbär | 2011-11-22 22:49 | |
![]() | Tvålis-Tyckte nog att jag klargjorde det i ett senare inlägg efter att någon hade frågat men du läste kanske inte det. Men nu när det är klargjort- om du vaknade idag vad skulle du tänka om omvärlden tror du? Även om vi vet det nu så kan man ju tänka sig ändå vad mycket som är annorlunda och vilken utveckling vi ändå har fått se på 25 år. | |
| rajden | 2011-11-22 22:52 | |
![]() | Koma... Vakna... Ja herregud den som ändå kunde det... | |
| bokmärke | 2011-11-23 08:43 | |
![]() | Slänga mig över datan och hoppas att betapet fortfarande finns :)) | |
| Emellertid | 2011-11-24 09:38 | |
![]() | Säger man "en koma"? Flera "komor"? Jag skulle förmodligen reagera på språkutvecklingen... och låta som en gammal stofil i ännu högre grad än vad jag gör nu. Om det nu är alls möjligt. | |