Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 001

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tuttifrutti2012-01-09 17:15
Antal inlägg: 43

idrottsföräldrar??
ni har väl sett o hört om pappan som lämna sin 10 årige son ensam o utan ytterkläder för att han spela dåligt. Va tycker ni det är ju skrämmande

Behringer2012-01-09 17:30
Antal inlägg: 3575

Först tycker jag rubriken på denna tråd är missvisande. Den hintar om idrottsföräldrar i allmänhet och dom ställer upp för sina barn i ur och skur.

Historien med pojken som lämnats ute i kylan verkar inte vara riktigt glasklar och OM det gått till så som det återgetts i media så får vi hoppas att fadern - och inte kollektivet idrottsföräldrar - ställs till svars för sitt agerande

marmeladov222012-01-09 17:33
Antal inlägg: 4211

beringer är rätt man att svara i tråden

och nej, misshandel är aldrig rätt

Dumblondin - Ej medlem längre2012-01-09 17:40
Antal inlägg: 236

Rubriken på den här tråden är inte alls missvisande. Det handlar ju om just det: idrottsföräldrar. Det är ofta resonemang förs övergripande. Till exempel kan man tala om att kvinnomisshandel och om män som slår kvinnor. Det betyder inte att alla män slår kvinnor´. Lika lite som alltså trådskaparen ger sken av att alla idrottsföräldrar skulle bete sig illa.

Vad gäller just idrottsföräldrar förs ju också en debatt om hur man bäst beter sig. Om problemet med idrottsföräldrar som går över gränsen inte fanns skulle knappast föreningar runt om i landet erbjuda utbildning i frågan. Men det gör man, vilket också rapporterats de senaste dagarn.a

marmeladov222012-01-09 17:42

jahapp ok

Dumblondin - Ej medlem längre2012-01-09 17:47
Antal inlägg: 236

Ja, just det. Däremot börjar jag undra om alltihop är en tidningsanka. Men om det är sant är det, ursäkta svenskan, för jävligt.

cisplatin2012-01-09 17:57
Antal inlägg: 161

Det är ingen tidningsanka. Åklagaren har beslutat om utredning.

I några lagsporter finns det föräldrar som hoppar på domarna (även om domarna är tjejer och killar i nedre tonåren), slår och/eller hotar slå - har själv bekanta som råkat ut för detta. Så det förvånar mig inte att det finns en och annan förälder som anser sig ha rätt att straffa barnet på detta sätt.

Harlort - Ej medlem längre2012-01-09 18:09
Antal inlägg: 670

Jag läste just att det skulle va ett missförstånd och inte alls så som man läst i tidningen. Dom verkar ju inte äns veta vilka personer det handlar om.

www.aftonbladet.se/n...41 85859.ab

Verkligen nyfiken på sanningen...för om han lämnats är det ju helt sjukt.

Gigi512012-01-09 18:21
Antal inlägg: 271

Han som tog hand om pojken uttalade sig ju i tv igår. Pojken blev ju lämnad utan ytterkläder och skulle gå hem till Stockholm, för pappan tyckte han spelade så uselt. Jag tycker också att rubriken är helt korrekt, för det handlar ju om att många föräldrar driver sina barn för hårt. När man bara är 10 år, som pojken är så skall det ju mera vara en rolig sysselsättning, än blodigt allvar. Barn i den åldern kan nog känna sig tillräckligt misslyckade utan att föräldrarna spär på det.

Delicious - Ej medlem längre2012-01-09 18:24
Antal inlägg: 11661

Snarare psykopatförälder

Behringer2012-01-09 18:26
Antal inlägg: 3575

"ni har väl sett o hört om pappan som lämna sin 10 årige son ensam o utan ytterkläder för att han spela dåligt. Va tycker ni det är ju skrämmande"

Om det där handlar om idrottsföräldrar i allmänhet ska nog jag sluta skriva i det här forumet...

Femme_femme2012-01-09 18:53
Antal inlägg: 387

Läste nyss att varken pappan eller sonen som det handlar om går att finna,är inte det lite märkligt om nu "nyheten" är sann? Och om det nu är sant,varför provade de aldrig att ringa pojkens mamma? Ringde de enbart pappan? Och dem som påstås skjutsat hem pojken måste väl veta mest av alla?

pabster12012-01-09 19:05
Antal inlägg: 707

Jag såg en gång en unge som förlorat en tennismatch. BÅDA föräldrarna stog och vrålade på ungen i 5 minuter!! Det hände nog aldrig Björn Borg eller Stefan Holm osv osv.... Många framgångsrika idrottsmän har sin karriär tack vare STÖTTANDE föräldrar. Den andra typen av förälder får ungen att spela sämre. Jag hoppas ungen inte slutar med idrott utan att hans pappa slutar.

Gigi512012-01-10 09:42
Antal inlägg: 271

Behringer, jag anser att rubriken är rätt för att man skall kunna skriva om idrottsföräldrar i allmänhet och inte bara om detta fallet om pojken. Vi får väl verkligen hoppas att detta var, om det nu är sant, ett undantagsfall. Men att föräldrar pressar sina barn förekommer och det kan väl också diskuteras här.

dinodog2012-01-10 10:26
Antal inlägg: 4973

Har vart en "idrottsförälder" i många år. Har sett och hört det mesta. Man kan tro att det gäller livet för en del föräldrar, att det är en Vm-match ungarna spelar, och inte en "vanlig" seriematch.

Har hört föräldrar håna motståndarlaget och domarna. Har hört föräldrar skälla på lagledare och medspelare.

Har i många är vart med och jobbat i olika cuper, ni skulle bara veta hur otroligt dumma en del föräldrar är, och i viss mån lagledare.

Om det nu är så att det är sant det som står i tidningen, är jag faktiskt inte förvånad. Det var många gånger vi fick köra hem barn efter matcher, då deras föräldrar satte sina barn på bussen i stället för att köra själva.

AMF2012-01-10 10:44
Antal inlägg: 335

Stackars barn! Vad har inte han fått gå igenom innan detta hände!?
Jag hoppas att pappan nu är skräckslagen att bli åtalad.
Lika skräckslagen som pojken säkert varit många gånger.

matoh - Ej medlem längre2012-01-10 10:51
Antal inlägg: 209

Polisen ska utreda och socialtjänsten är "på".. Man får börja med att plocka upp telefonumret från den person som ringde pappan. Ingen av idrpttsföreningarna känns vid at detta ska hänt. "scam" eller skandal?
Är det ngt annat bakom? Kan inte aktiva journalister gräva lite mer?

ttiittii - Ej medlem längre2012-01-10 11:22
Antal inlägg: 37631

jag vill gärna tro att det var nyhetstorka på unt,och journalisterna skrivit ihop detta

marmeladov222012-01-10 12:03

täppas fogelberg

Aquila12012-01-10 12:06
Antal inlägg: 2463

lol

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?