Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 001 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2012-01-12 11:24 | |
![]() | Rädd för parkeringsgarage? I årtionden har man i den svenska deckargenren, inte minst inom filmen, hamrat in parkeringsgaraget som en härd för allsköns skumma figurer. Det är ofta i den miljön man blir hotad, nedslagen eller mördad. Men vilka konsekvenser får detta för människorna i samhället? Parkerar du gärna i ett underjordiskt garage, låt säga efter 20.00 på kvällen? Eller skulle du aldrig ställa bilen där överhuvudtaget? Hur tänker du kring detta? | |
| jasså4 | 2012-01-12 11:26 | |
![]() | Jag har inga tankar på sånt, jag ställer mig där det är smidigast helt enkelt. | |
| morihei_79 | 2012-01-12 11:44 | |
![]() | parkerar utanför stället jag är på väg till .. har notoriskt mycket tur gällande parkeringsplatser så slipper nääästan alltid att gå :) | |
| teamgrens | 2012-01-12 11:50 | |
![]() | Nä det berör mig inte. Parkerar där det är ledigt och så att jag slipper gå alldeles för långt. =) | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-01-12 12:07 | |
![]() | Parkeringsgarage stör mig inte mer än andra folktomma områden, bakgator och parker nattetid. Som kvinna handlar det nog i hög grad om självbevarelsedrift, snarare än rädsla, att inte utsätta sig för fara om det går att undvika. Grundprincipen är givetvis att vi borde kunna röra oss hur vi vill, var som helst och när som helst, men vi lever inte i en ideal värld. | |
| falcon16 | 2012-01-12 12:57 | |
![]() | P-garage är ju allmänt skumma platser. Se på p-garagen kring Malmskillnafsgatan.... | |
| Gizza Vem - Ej medlem längre | 2012-01-12 13:50 | |
![]() | Är man rädd för p-garage på grund av filmer man har sett så bör man nog ägna sin tid åt annat än att glutta på deckare. Det finns psykiatrisk hjälp att få för sådana knäppa fobier. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2012-01-12 14:04 | |
![]() | jag undviker p-garage för jag är så usel på att parkera | |
| Megaherz | 2012-01-12 16:38 | |
![]() | cadette +1 | |
| Liltif_Nomad | 2012-01-12 17:41 | |
![]() | De flesta här är byggda på höjden. Inte alls så där instängda längs nere i källaren som i amerikanska filmer. I ett sådant läskigt gigantiskt källargarage skulle jag nog vara lite rädd oberoende av filmer för just att det är så instängt och stort. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-12 17:45 | |
![]() | har aldrig tänkt på att det skulle hända någonting i ett parkerings garage,bara att det skulle bli inbrott i bilen,så jag undviker att lämna kvar någonting av värde när jag parkerar | |
| tipitina | 2012-01-16 01:13 | |
![]() | Ja, jag tycket att p-garage är otäcka. Kanske inte pga av att jag är rädd för att bli mördad eller våldtagen utan för att jag inbillar mig att jag skall bli inlåst. Kan jag undvika dem så gör jag det helt klart. Det mest otäcka garage jag varit i är det som går under halva Helsingfors. En stor, vindlande obehaglig underjordisk grottlik tunnel. Huga! Är glad att vi var full bil när jag körde där... | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-01-16 01:41 | |
![]() | Jag hatar parkeringsgarage! Det är alldeles för stora ytor relativt antalet människor som rör sig där för att jag ska känna mig bekväm. Tiden på dygnet påverkar men det känns inte tryggt någon gång. Dessutom är det ofta såna där instängda hissar som jag hatar och om det alls finns ett trappalternativ så undviker man helst dem också. Nä. Hellre jagar jag gatuparkering en halv kväll. | |
| Felix mormor | 2012-01-16 11:41 | |
![]() | Jag hatar stolparna i parkeringsgarage! Hur jag en gör hoppar de på min bil. Parkera brukar gå bra, men komma därifrån utan att repa sidan på bilen klarar jag knappt! Kan någon förklara varför det blir så mycket svårare med en stolpe som hinder. | |
| wildman | 2012-01-16 11:47 | |
![]() | Ah, vi har ett sådant klassiskt "mordgarage" i källaren här under jobbet där jag parkerar varje dag. Tankarna på filmmord kommer ofta när man är lite sen från jobbet ;.) Men mitt fysiska yttre gör nog att dom flesta är mer rädda för mig än för tvärtom. Om man någongång möter någon som man säger hej till därnere så ser man hur dom flackar med en nervös blick ;-) (Jag är 1,85, rätt stor och har rakad skalle rätt ofta :-)) | |
| pken86 | 2012-01-16 11:52 | |
![]() | Eftersom jag är så komplett värdelös på att fickparkera (jasså4 kan bekräfta det) så föredrar jag parkeringsgarage, då är det bara att backa in bilen. Att någon skulle hoppa på mig där har aldrig ens slagit mig... Man kan ju inte gå runt och vara rädd för att något sånt ska hända! | |
| mrperfect | 2012-01-16 18:40 | |
![]() | Där har dom ju kameror, hellre där än på en uteparkering | |
| anajan | 2012-01-16 19:26 | |
![]() | Visseligen har jag inget körkort, men parkeringsgarage har alltid skrämt mig. Och det ändå sedan jag var liten. (Kan lova att jag inte tittade på några deckare då) De är läskiga, mörka, instängda och så ekar det så hemskt där nere! | |
| Liltif_Nomad | 2012-01-16 19:28 | |
![]() | Mordgarage.. hahha, ja så borde de heta. | |
| Observer | 2012-01-16 19:49 | |
![]() | Parkerer gärna i P-garage, speciellt på vintern. Oddsen att pli påhoppad är inte stora. | |