Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 204 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-03 08:50 | |
![]() | Hoahoas krog i Sthm? Läste nyss om Hoahoas krog i Sthm. Eftersom vi ska åka dit i sommar undrar jag om nån vet vad den heter och var den ligger. (Googlade men hittade inte den). Det verkade vara ett schysst ställe med vettigt käk till bra priser. Hatar inneställen med konstiga saker, dyra priser och pyttelite på tallriken. Týcker faktiskt synd om de människor som tror de måste vara balla och hänga på sådana ställen. Framför riktig mat! Svensk husmanskost, men även en saftig biff går an. | |
| odin - Administratör | 2012-05-03 08:59 | |
![]() | Han hade en som heter Bronco's eller dylikt, men den äger han nog inte längre. Hittade denna: www.alltomstockholm....76 2734.aos Men den har ju inte enbart "svensk husmanskost" som du förespråkar. Känns onödigt att tycka synd om dem som vill ha annat än svensk husmanskost och som gillar konstiga saker och pyttelite på tallriken :-) Alla har vi olika intressen! | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-03 09:15 | |
![]() | Tack för tipset! Nja...menade inte riktigt så, klart att man kan tycka om annat än husmanskost. Men känner en del människor som tror att man måste vara på ett visst sätt och gilla vissa grejer för att vara cool. | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-03 10:25 | |
![]() | Eller för att citera Hoa: "Nuförtiden springer det omkring en massa hipsters på Söder, som är så balla att de håller på att storkna. Samtidigt finns folk som är både gamla och omdoerna, som knappt har råd att gå ut och äta och som tvingas flukta på menyer som de inte förstår". Ja vad är det MED folk egentligen? Min tanke är att det egentligen är så tråkigt i storstäder att det har ett samband, vad tror ni? Min bonusson är på väg att flytta till Stockholm pga jobb, men är oerhört tveksam. "Vad ska jag göra där på fritiden" menar han, han som älskar att komma ut till oss på helger och fixa saker med hus, renovering, trädgård, bilen osv. | |
| Måns_E | 2012-05-03 10:36 | |
![]() | Det finns gott om sunkhak i Stockholm med plankstek till låga priser och billig öl. Så du kan vara lugn. | |
| lejongap99 | 2012-05-03 10:50 | |
![]() | Lokes Bar | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-05-03 11:51 | |
![]() | TS, röstar du på SD? | |
| golden | 2012-05-03 12:27 | |
![]() | han har ju haft linas på hantverkargatan i hundra år, men kanske är det lokes, alltså det där hundstället, som du menar. särskilt praktiskt om du är ute efter att dela matskål med jättemånga olika typer av hundar. | |
| AMF | 2012-05-03 12:40 | |
![]() | bomah: det var ett av de mest korkade inläggen jag sett. Så du menar att föredrar jag husmanskost så är jag invandrarhatare. Du menar troligen också att jag ska ge upp mitt svenska arv för att nysvenskarna ska känna sig mer hemma. Handlar det inte om att det ska vara en mix av våra kulturer! Håller med bonussonen - gillar man natur och frihet så har man inte mycket att hämta i Stockholm. Stockholm har blivit kallt som Orup sjunger. | |
| odin - Administratör | 2012-05-03 12:41 | |
![]() | Guianen, jag tycker i och för sig att det är roligare i storstäder. Jag gillar att käka på restaurang, både "sunkhak" och "hippa". Är väl inget fel att blanda? Finns massor att göra i Sthlm på fritiden. Finns fina grönområden, nära till skog, sjöar et c. Så det är nog inga problem :-). Plus att lokaltrafiken är riktigt bra och går hela tiden. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2012-05-03 12:47 | |
![]() | och det finns hus och lägenheter som behöver renoveras i sthlm med, om det nu är det han söker sig till på sin fritid. annars fattar jag inte riktigt det argumentet, skulle sthlm stad fixa så han kunde fortsätta renovera erat hus från sthlm? Annars är det en tråkig plats att bo på? | |
| Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-03 14:10 | |
![]() | "Hatar inneställen med konstiga saker, dyra priser och pyttelite på tallriken" Du ska nog åka till något annat ställe än Sthlm. Danmark eller Tyskland kanske. | |
| henrik_l | 2012-05-03 22:53 | |
![]() | själv skulle jag aldrig i livet betala dyrt för husmanskost. jag vill att maten ska smaka lite. Pytt i panna och flässkotletter osv kan jag köpa på willys och laga hemma. sista gången betalade jag 80 spänn för 3 skivor kassler, några potatisar och en slev sås. kände mig som en komplett idiot hela dagen. | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-03 23:09 | |
![]() | Bomah, jag röstar inte på SD pga deras i övrigt konstiga åsikter, vad det nu har med saken att göra?? | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-05-04 01:18 | |
![]() | Äh, försökte bevisa en poäng för mig själv bara. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-05-04 01:19 | |
![]() | Förresten hade jag ganska rätt .... "i övrigt konstiga åsikter..." | |
| Bohedarn | 2012-05-04 08:14 | |
![]() | Men ni kan inte halstra nyfångad öring vid en älv (prova göra upp en eld vid Strömmen), ni kan inte jaga hare och älg (i såfall svindyrt i nån park), ni kan inte köra skoter, ni kan inte plocka lingon och blåbär. Ni Stockholmare kan bara sitta på era sunkiga mathak och drömma. | |
| slickard | 2012-05-04 08:25 | |
![]() | håller med profilen ovan! plocka hjortron bör tilläggas | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2012-05-04 09:13 | |
![]() | Önskar att det fanns en gillaknapp (Som i Facebook) här Bohedarn. | |
| odin - Administratör | 2012-05-04 09:53 | |
![]() | Senast jag kollade finns det både blåbär, lingon och tom svamp i Stockholm, kors i taket! :-) Vad är det för fördel med att skjuta på stackars värnlösa djur? Jag nöjer mig med våra "sunkiga" mathak :-) | |