Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-15 17:24 | |
![]() | Handla på kredit Tjo, har ni för vana att handla på kredit ´mellan lönerna´ om klövret sinat? Vad lockar mest isf? Kläder och skor åt oss tjejer och playstation spel åt grabbarna? | |
| Ölbaronen | 2012-05-15 17:42 | |
![]() | Köper aldrig på kredit, inte stort o inte smått. Inga pengar (gud förbjude) inget handlande... | |
| Schatzi | 2012-05-15 17:58 | |
![]() | Nej, Det är dumt att spendera pengar man inte har. Nästa månad har man då ännu mindre pengar och handlar för ännu mer på kredit, tillslut har man allt för mycket skulder och inga pengar. Vi handlar enbar på kredit om vi köper över internet och inte kan beställa på räkning och enbart om vi kan betala det direkt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-15 18:17 | |
![]() | Nej jag handlar inte på kredit | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-05-15 18:21 | |
![]() | jag har handlat en hel del på kredit det senaste då jag investerat alla mina buffertpengar i ett projekt som jag förväntar mig ge avkastning nu innan sommaren. det mesta är restaurangbesök, krognotor och färdkostnader. Jag vet att jag egentligen skulle klarat mig utan att handla på kredit om jag bara lagat min mat själv och inte går på krogen men jag känner att jag kan unna mig det då jag jobbar grymt mycket. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-05-15 18:23 | |
![]() | Skulle aldrig. Jag är livrädd för att ens hamna i ett läge där jag lever från lön till lön, så det vore ju inte så smart. | |
| X-ra Small - Ej medlem längre | 2012-05-15 18:41 | |
![]() | Handlar icke på kredit... | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-15 18:54 | |
![]() | Nä det är en skrämmande tanke Crooked, men ändå tycks ju frestelsen bli för stor för en del. | |
| mralex69 | 2012-05-15 19:05 | |
![]() | Det är egentligen inte dumt med en kredit men då måste man kunna hantera det hela. Jag tycker personligen inte om att ha "för mycket" pengar på mitt vanliga visa utan väljer ibland att ta det med kreditkortet för att undvika komplikationer som man kan stöta på. Det känns bättre för mig att om jag skulle bli av med mitt kort har jag aldrig mer än 2000kr som de kan få ut på det så mitt konto blir aldrig länsat om det verkligen skulle gå åt hel"#%. Har en gång i tiden fått mitt kort stulet och blev då av med mycket pengar och även om jag fick tillbaka dem tog det lååååång tid. | |
| Yamma | 2012-05-15 19:51 | |
![]() | handlar dyra saker som bilar på kredit, och ibland om jag ska köpa nåt större möblemang. Men oftast inte. | |
| Mia W | 2012-05-15 20:06 | |
![]() | Bilar har jag köpt på kredit, d v s jag har lånat pengar i banken. Annars hade det bara blivit kollektivtrafiken för mig. Andra prylar sparar jag till först, det känns lugnast så. Men samtidigt kan jag avundas de av mina kompisar som "shoppar loss" och utnyttjar sin kredit ibland. Jag är inte så spontan. | |
| Defrob | 2012-05-15 20:08 | |
![]() | Kredit... har jag använt till både nyttiga och onyttiga saker, men det dummaste jag gjort ett "hyrköp" av en dator på Thorn... fy fan va dyrt. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 04:48 | |
![]() | Ja att hyra elektronik är väl inte så smart, elektronik är ju dock typiskt killar, inget personligt Defrob. Jag påstår inte att tjejer är smartare i det avseendet, kanske tvärtom. | |
| toonfisken | 2012-05-16 05:19 | |
![]() | Inte nu längre , när jag var yngre var det en del , men mest dyra saker , bilar tex ..Dyrt och farligt ! | |
| slickard | 2012-05-16 06:51 | |
![]() | har min mobil på kredit. känns helt ok då ja betalar av den fort och utan problem. men de räcker så | |
| schmuppisch | 2012-05-16 07:04 | |
![]() | Nej, absolut inte. Att leva på lånade pengar ger mig grym ångest. Du vet ju att det blir "mindre" lön nästa månad när räkningarna betalas och har du otur så fastnar du i en ond spiral och tillslut sitter du och dummar dig i Lyxfällan. Kredit, nej tack. | |
| Riverpoet | 2012-05-16 09:59 | |
![]() | Kreditkort ger ofta extra försäkringar. Exempelvis lägsta pris-garanti och/eller reseförsäkring. Jag använder främst kredit när jag beställer resor/hotell för just detta ändamål. Har man hyfsad koll på sin ekonomi kan man hantera en kredit, men syftet är ju naturligtvis inte att använda den för att ta långvariga lån. Också bra med kredit om man har delade utgifter, enkelt att splitta fakturan. | |
| Klungan | 2012-05-16 10:28 | |
![]() | Aldrig! Har ett barn som inte kunnat sköta krediter med stora bekymmer som följd. Svårt även för en förälder. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-05-16 10:30 | |
![]() | Håller med Riverpoet, men man får vä extra försäkringarna och garantier även om man inte utnyttjar krediten, bara det är betalat med kortet. Kredit kan vara bra ibland men oftast väldigt dyrt. Den största villfarelsen är väl att tro att man gör ett "klipp" på rean och handlar något på kredit för att man inte har pengarna, men i själva verket får man då betala mycket mer än vad varan kostar i ordinariepris i form av räntor och avgifter.... | |
| Mindymoo | 2012-05-16 10:34 | |
![]() | Been there, done that och det funkade bra i många år. Men så miste jag min sambo och strax därefter jobbet. Nu ångrar jag djupt att jag nånsin skaffade kredit. | |