Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cassano | 2012-06-16 14:34 | |
![]() | Behöver hjälp att förstå... I kväll ska vi ha några gäster. Det kräver lite planering med mat, och jag vill att det ska se ok ut i huset (inte petnoga städning, utan mer dra över med dammsugaren och städa toaletterna). Det ska dukas, stolar ska fram etc etc. Min man vill naturligtvis vara delaktig, så han drar fram kantklipparen!?! Så här är det alltid när vi ska ha gäster, han kommer på att då måste han sortera i matkällaren, rensa ut i garaget, sortera lådan med plastpåsar, tvätta bilen, såga ner en buske... När jag diskuterat detta med väninnor så är det ganska många som känner igen sig. Så snälla män därute. Hjälp oss att förstå, så kanske vi slipper bli irriterade på er. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-16 14:38 | |
![]() | Han vill nog vara välmenande bara. Och i hans värld kommer han säkert att visa upp trädgården, ta en tur ut till garaget och visa hojen, verktyg etc., visa upp bilen osv... | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:11 | |
![]() | Och. Han kanske tycker att du helt enkelt gör de sysslorna du nämner bättre, kanske t.om fått det påtalat det nån gång av dig när han hjälpt till. Sen har du kanske gått efter där han varit och rättat till. Sen kanske du har varit stressad och allmänt svår att ha att göra med när du stressat med städningen inför gästernas ankomst så att han helt enkelt sökt sin tillflykt nånstans där han inte går dig på nerverna. | |
| råisen - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:14 | |
![]() | fråga honom hur han tänker eller be honom hjälpa till med det vesäntliga. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:15 | |
![]() | Bära stolar kan man väl inte göra på så många sätt. Det borde han klara även om han är man. | |
| Krakatoa - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:15 | |
![]() | Jag ser bara en lösning; skilsmässa. | |
| Krakatoa - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:19 | |
![]() | Visst, han har säkert sina sidor, men varför nöja sig med en man som klipper gräskanter när man kan få en man som dammsuger? Det finns så mycket män där ute. Man ska inte nöja sig med det näst bästa. | |
| råisen - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:19 | |
![]() | exakt kraka. | |
| med | 2012-06-16 15:27 | |
![]() | Kom överens dagen innan det ska bli fest vad som ska göras och vem som gör vad. På så sätt slipper du irritera dig över att han prioriterar som han gör. | |
| DAVVAPALLE | 2012-06-16 15:32 | |
![]() | Man kanske kan göra upp prioriteringarna tillsammans? Är inte det lite typiskt kvinnligt att kräva att andra ska veta vad man tycker är viktigt och dessutom kräva att karln tycker likadant? Jag är också en sån karl som har fått ta mkt skit när jag har försökt att dra mitt strå till stacken... | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-16 15:40 | |
![]() | "När jag diskuterat detta med väninnor så är det ganska många som känner igen sig. Så snälla män därute. Hjälp oss att förstå, så kanske vi slipper bli irriterade på er." Aja, hetaste tipset nu - prata med honom istället för dina väninnor? | |
| boffertomte | 2012-06-16 15:58 | |
![]() | Det är någon slags överslagshandling. Min pappa brukade alltid börja tömma diskmaskinen när alla var klara och stod i hallen och skulle åka iväg till vad det nu än var. Det slog aldrig fel, pappa började då tömma diskmaskinen. Din man är kanske inte helt bekväm med att ha gäster. Han blir stressad och förvirrad. Han får syn på något motordrivet redskap och tar sin tillflykt till det. Alt. han får syn på en ohuggen gräskant och inser att denna måste åtgärdas NU. En trygg syssla som han vet precis hur han ska gå till väga med. Meds råd är bra. Bestäm i förväg vad var och en ska göra. | |
| Cassano | 2012-06-16 16:09 | |
![]() | Det är klart att jag pratar med honom. Han behöver lite stöd i prioriteringarna. Får han hjälp med det är han hur duktig som helst. :) Han själv kan inte klargöra vad dessa val beror på, men jag är inne på din linje boffertomte, då det ofta handlar om något som låter (fast då är frågan varför han inte tar till dammsugaren...) Män kan vara så knepiga, men vi älskar er ändå! | |
| therese11 | 2012-06-16 16:09 | |
![]() | Fråga honom varför han gör det han gör? Han kanske även undrar varför du gör som/det du gör... | |
| therese11 | 2012-06-16 16:10 | |
![]() | (Han kanske tex tycker det är jätte konstigt att hans fru lägger upp en post ang detta på Betapet istället för att fråga honom...) | |
| Ölbaronen | 2012-06-16 16:11 | |
![]() | Män o kvinnor ser väl helt enkelt olika saker som behöver göras, vi har inte samma tänk om ev. viktigheter som kvinnor kanske | |
| Cassano | 2012-06-16 16:13 | |
![]() | Men snälla män - berätta hur ni tänker. Jag vill förstå! Tycker nog att ni går runt kärnan här. Kanske någon som känner igen sig mer än väl? :) | |
| toonfisken | 2012-06-16 16:49 | |
![]() | Känner igen det till 100 % , men jag har nog bäddat för det själv ! | |
| JefautjOuer | 2012-06-16 17:18 | |
![]() | Boffertomte - haha, känner igen det!!!! Klart man ska lägga upp frågan här, med tillgång till så många intelligenta män att fråga! Jag trodde länge att mitt sätt var rätt sätt. Har insett att maken faktiskt vill ha, om inte gräskanten klippt, så andra för mig obegripliga saker gjorda. ...men många gånger har det visat sig att han bara gjort det han tror att jag velat ha gjort (hårt hållen tydligen ;) och då har jag väl nämnt gräskanten vecka innan. | |
| blue_moon | 2012-06-16 17:19 | |
![]() | Bomah sa något väsentligt, som jag känner igen mig i. Är det inte ofta så att vi kvinnor "tar över" och vill att saker ska göras på vårt vis? | |