Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade14
Mobilspel
Pågående19 604

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-08-23 07:14
Antal inlägg: 37631

Dina dåliga minnen från gympan i skolan
Har lyssnat på en föreläsning,om att omklädningsrummet på gympan/idrotten är skolans tortyrkammare,var det så för er?blev du vald sist när det skulle väljas lag?jag känner inte igen mig i det som föreläsaren berättade, men det att många andra som gör det tydligen ?eller?

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-08-23 07:21
Antal inlägg: 1169

jag var absolut inte bäst på gympan, inte ens topp 5. Tyckte det var skitkul iaf, älskade att få bränna lite energi och att tävla mot folk som var bättre än mig.

ttiittii - Ej medlem längre2012-08-23 07:23

och var dom snälla mot dig i pmklädningsrummet Jesus ?

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-08-23 07:23

ah shit det skulle ju vara ett dåligt minne. vi hade en gympalärare som alltid trodde alla fejkade skador och tvingade mig springa runt fotbollsplanen med ett fuckat knä. jag gick i fyran och började lipa. inte av smärta, utan för att han inte trodde på mig.

Krakatoa - Ej medlem längre2012-08-23 07:24
Antal inlägg: 617

Så var det. Därinne kunde de andra tjurarna stånga Ferdinand så mycket de behagade. Inte fanns det en endaste geting som kunde giva Ferdinand styrka.

vonsan-62 - Ej medlem längre2012-08-23 07:25
Antal inlägg: 162

Känner inte till att det var såsom du skriver för min del men däremot hade man ju killarna som var nyfiken. Sen hade jag mardrömmar om att dyka när jag höll på att lära mig det. Simning var inte och är inte min starka sida än idag och jag dyker hellre inte ner i vattnet om jag inte är rätt nära vattenytan.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-08-23 07:26

jag hade inga problem i omklädningsrummet, där fjantade vi mest runt och hade kul, snackade tjejer och deras... idrottsprestationer.

gemenskapskänsla. fast självklart var det säkert nån eller några som inte kände så.

Rödetott2012-08-23 07:39
Antal inlägg: 447

Hade en gympalärare,då 50+ på gymnasiet som sprätte mig i BH-banden så fort han fick chansen och en gång ställde sig framför mig, petate mig i magen och frågade hånfullt "Ska du va med, med DEN magen?" (Vägde väl 58kg, dvs var allt annat än tjock)
Var ensam tjej som hade gympa med 18 killar, han kanske tyckte det var roligt att håna mig...

Tröttnade på honom tillslut, skällde ut honom, och ifrågasatte hans kompetens som lärare och gick inte till gympan nån fler gång.

peter2012-08-23 08:08
Antal inlägg: 1710

Jag var så fet och tung (kom ihåg att vågen stod på 100 kg vid 12 år) att det inte var lönt att göra nåt med mig... från klass 1-9 satt jag bredvid som åskådare...oftast inte ens omklädd... sen i puberten kom en viktminskning och i gymnasiet kunde jag börja vara med i bollsporter ...och det var en lyckodag då jag för första gången inte blev sist vald :)) Tyvärr har det gett många inre ärr senare i livet...men vem har inte det...så jag skall inte klaga :))

ttiittii - Ej medlem längre2012-08-23 08:09

bra gjort rödetott!

ttiittii - Ej medlem längre2012-08-23 08:12

självklart tycker jag att du får klaga Peter,och det värsta är att många har negativa erfarenheter,ingen ska bli illa behandlad i skolan och nu är det lag på det också,men gympan har typ varit tortyrkammare för så många tragiskt

Gautama2012-08-23 08:44
Antal inlägg: 6854

Vi hade en gympalärare från helvetet..., han blev anmäld för sina konstiga regler. Han hånade oss..., och lät det vinnande laget rida på det andra lagets ryggar flera varv runt planen.
Vet att han var hotfull mot folk utanför jobbet också, några kvinnor stod tydligen i vägen för honom när han var ute och sprang en gång så han slog ner en utav dem.
Han blev inte så långvarig inom skolans värld.

Mia W2012-08-23 10:16
Antal inlägg: 180

Är inte gympalärare i gemen lite knäppa eller har jag råkat ut för bottenskrapet inom detta yrke? Knäppa i bh-bandet, kolla in i tjejernas omklädningsrum, skridskoåkning när det var -20 ute, skrika och gapa som om vi var en samling rekryter i USA:s marinkår och inte minst, håna dem som var lite klumpiga eller bara försiktiga.

JefautjOuer2012-08-23 10:17
Antal inlägg: 373

Men hjälp Gautama..! Jag hade massa kompisar, var duktig i andra ämnen men var alltid lite tyst, tog inte mycket plats och fullkomligt hatade gympan. Det förutsattes att jag inte kunde, från min sida och andras. Ont i magen varje gång. Konstant tvåa, nån trea i betyg på högstadiet. Tills dess jag började gymnasiet och i ett nytt sammanhang vågade testa. Gillade idrott och fick bara fyror och femmor. Tänker ofta på det i min lärargärning nu som vuxen.

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-08-23 10:53

gautama... nu såhär i vuxen ålder, låter det fortfarande troligt att en vuxen man som är ute och motionerar skulle misshandla en kvinna för att hon stod ivägen?

jag vet inte vad som har hänt, det kan mycket väl ha gått till så. Men samtidigt vet jag också hur saker brukar förvärras när det går ryktesvägen på en skolgård.

Lillstölla2012-08-23 11:27
Antal inlägg: 23831

Har alltid hatat gympan i skolan, försökte redan tidigt undvika den om jag bara kunde. I låg och mellanstadiet hade vi en gympalärare som hade som regel att vi efter varje gympalektion skulle stå på händerna annars fick vi inte gå. Jag har aldrig kunnat stå på händerna, och då stå där och försöka o försöka när alla andra redan satt sig och bara tittar på en och väntar på att man ska klara det så de får gå, jävligt hemsk känsla. Jag avskydde våran lärare!!

I högstadiet så delades ju klasserna så tjejerna och killarna hade gympa var för sig. Då hade vi lite roligare lektioner men de förstördes i 9 fall av 10 av några tjejer som alltid ställde till det i början av varje lektion för att slippa delta.

Gymnasiet sen, o jisses, ja då hade vi en überflåshurtig lärarinna som levde för idrott och vi hade tjejer i klassen som höll på med friidrott, basket osv, de var en pina att gå med. Särskilt i kombo med den lärarinnan.
Nej, jag kan nog säkert säga att jag har inga som helst roliga minnen av gymnastisklektionerna i skolan. Det var kort sagt en jävla pina.

Maniac_2012-08-23 11:39
Antal inlägg: 67

Gympa? Haha. De sluta jag med i 6an. Hade konstant mensvärk i högstadiet ;)

ttiittii - Ej medlem längre2012-08-23 11:45

Maniac,varför hade du "mensverk" ?var dom dum mot dig på gympan?

Maniac_2012-08-23 11:48
Antal inlägg: 67

Tittii hela min skolgång va en ända plåga.. Gympa vägra jag va med på, dom andra ämnerna va jag med på lite så där sporadiskt :)

Maradona19862012-08-23 11:52
Antal inlägg: 1801

Måste säga att jag har en helt annan bild av gympan och inte alls några dåliga minnen. Framförallt i högstadiet och gymnasiet hade vi lärare som tyckte att det viktigaste var att röra på sig och gav oss därmed mycket utrymme att göra det vi tyckte var roligt, såsom basket, fotboll, friidrott, innebandy o s v. Det vill säga de saker jag själv helst gjorde på fritiden också. Jag var inte nödvändigtvis bäst, men en av de bättre vilket gjorde att jag tyckte att detta var skolveckans höjdpunkter. Däremot kan jag tänka mig att de fanns de i klassen som inte såg fram emot det lika mycket eftersom vi var (på gymnasiet) en väldigt idrottsintresserad klass med många av oss som var aktiva på hyfsad nivå, så jag tror att lektionerna upplevdes som lite väl intensiva och tävlingsinriktade för dem som inte var lika intresserade. Men själv, jag har bara positiva minnen.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?