Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 788 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tinaol | 2012-09-24 17:19 | |
![]() | Spåra telefon? Är det bara i Iphone som det finns en funktion som man kan se var barnet är? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-24 17:25 | |
![]() | i htc också,det finns en liten gps med 4 knappar där man knappar in 4 telefon numer så trycker barnet på symbolen för mamma så ringer den upp din telefon dä ri är gps så man kan se var barnet är på sin egen gps i sin egen telefon,den kostar 500 kronor finns i rosa blått och gult men tyvärr glömt vad den heter | |
| Emollas | 2012-09-24 17:38 | |
![]() | Man kan också ringa upp och fråga sitt barn, det är den enkla gps | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-09-24 17:42 | |
![]() | Kolla här; barngps.se/fragor-oc...pa -google/ | |
| tinaol | 2012-09-24 17:45 | |
![]() | Emollas..vet inte hur du var som tonåring...men en del av dem har väldigt vida begrepp om var de får vara ;) | |
| tinaol | 2012-09-24 17:48 | |
![]() | LadySol, hade Locoloci, funka kasst..ver kar bara vara Iphone som funkar :( | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2012-09-24 17:49 | |
![]() | Det var ju bara ett av alternativen. De pratade även om Google Latitude. Har du provat det? | |
| tinaol | 2012-09-24 17:59 | |
![]() | Provat..men krångligt! | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2012-09-24 18:31 | |
![]() | Av nyfikenhet: Vilken ålder på barn pratar vi om? Hur hade du tänkt använda funktionen? För att då och då kolla var ungarna är, eller bara i nödfall - om de tex inte kommer hem i tid? | |
| lamaglama | 2012-09-24 18:41 | |
![]() | Du kanske skulle skaffa en sån där pejl man har på jakthundar. Så kan du se på datorn precis hur dina barn rör sig i markerna. | |
| mistmaster | 2012-09-24 19:04 | |
![]() | känns en aningens fult att köra med nått sånt. är det inte bättre att prata med sina barn och lära dem om förtroende istället? | |
| tinaol | 2012-09-24 19:32 | |
![]() | Tror inte ni haft/har tonåringar...visst jättebra att prata med barn, men det är inte alltid som det stämmer det som sägs.SJÄLVKLART talar jag om att jag använder LociLoci (han måste godkänna) samma med Iphone...så han vet att vi vet.Saker och ting lixom bara händer i den ålder..så det är en extra säkerhet att veta i vilket område han befinner sig i...om han inte dyker upp i tid så kan jag oxå kolla vart han är.Tycker själv att jag har en bra relation till min son..detta är inte istället för samtal oss emellan..men ett komplement! | |
| bommarna | 2012-09-24 19:32 | |
![]() | Utan gps på den tiden ringde jag runt till barnets kompisar och lyckades alltid hitta honom. :-) | |
| tinaol | 2012-09-24 19:34 | |
![]() | Grattis, så funkar det inte nuförtiden kan jag tala om. | |
| Skblole | 2012-09-24 19:47 | |
![]() | Operera in ett chip i ungen när han sover. | |
| kajix | 2012-09-24 20:02 | |
![]() | på vilket sätt är Locoloci kasst och Latitude krångligt jämfört med iphones alternativ? har du provat med iphone? ett alternativ är att köpa iphone till barnet... | |
| slånbär | 2012-09-24 20:09 | |
![]() | Har inte haft några såna problem med mina ungar. Jag ber dom skicka ett sms så jag vet när dom är på väg hem. Jag litar på dom och dom har aldrig ljugit om var dom är så det har inte behövts några kontrollhjälpmedel. Men har man ungar som gör lite som dom vill så kan jag ju förstå men ändå.....om dom vet att du har den kollen hur funkar det med förtroendet? Jag menar vad säger dom själv om detta? Är dom ok med det eller är det gråt o tandagnisslan? Mina killar fick iof inte vara ute och dricka före arton vilket också är den åldern då man ju inte har rätt att kontrollera dom längre så dina måste vara yngre och det är klart har man yngre tonåringar som tänjer på gränserna då måste det vara skönt att åtminstone veta var dom är. Men jag är glad att jag slapp det problemet. | |
| slånbär | 2012-09-24 20:15 | |
![]() | Föressten Tinaol- det var väl inte meningen att detta skulle bli en diskussion kring huruvida det är rätt eller fel att spåra sina barn så glöm mitt inlägg. Jag kan ju starta en egen tråd om det. Det var absolut inte meningen att kritisera, v gör alla det vi tror är bäst med våra egna ungar.det är inte alltid lätt att ha barn och framförallt inte tonåringar. Ännu värre är det ju när dom är sk vuxna och man inte längre kan begära att dom talar om var dom är men som tur är så köper mina att jag är orolig och skickar ett sms för min sinnesro. Jag jobbar på att släppa oron men det går inte jättebra. | |
| tinaol | 2012-09-24 20:25 | |
![]() | :) han är 14,vi bor i Stockholm, han har ADHD, han ser ut som 16......så ibland blir det lite väl spontant ;)...tar det inte som kritik, men alla är olika. men som sagt...i en annan tråd ! Har inte råd att köpa en Iphone. | |
| Megaherz | 2012-09-24 21:55 | |
![]() | Hade nog lämnat mobilen hemma om mina föräldrar försökt sig på något sånt | |