Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 599 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| poolbobbo | 2013-04-26 04:29 | |
![]() | Fullmåne För mig är det omöjligt att sova när det är fullmåne Å nu när jag jobbar nätter så kan kan jag inte sova på dagen. Jag sover vanligtvis jättegott på dagen/natten. Jag vill bara höra hur vanligt detta är. . Finns det studier/forskning på detta fenomen, för jag är säkert inte ensam om detta Gäsp.. ♣ Frida | |
| Gautama | 2013-04-26 04:49 | |
![]() | Jag sover alltid sämre vid fullmåne. Men åt andra sidan så sover jag aldrig en hel natt, minns inte när jag gjorde det sist. Vaknar varje natt vid tre, det spelar ingen roll när jag somnat. Ligger alltid vaken en timme eller mer innan jag kan somna om. Varför jag alltid vaknar vid tre skulle vara intressant att veta... | |
| annakarineli | 2013-04-26 05:38 | |
![]() | Börjar bli samma lika här Gautama! Känns inte helt optimalt! I natt sov jag dock till halv fem och nu börjar det snart bli dags att kliva upp. Känns i alla fall bättre att ha sovit till halv fem än till tre och jag hoppas orka med dagen utan att bli allt för trött på jobbet. Tgif! | |
| dinodog | 2013-04-26 05:58 | |
![]() | Samma här sover illa vid fullmåne. Sen får skeptikerna tro och tycka vad dom vill :-) | |
| corlini | 2013-04-26 07:13 | |
![]() | har aldrig tänkt på det, sover som en sten var som helst oavsett väder. påverkas verkligen sömnen av månen? endast om jag ätit mig riktigt riktigt svullomätt, sådär mat coma på fet mat precis innan jag lägger mig kan jag vakna på natten och sova lite dåligt någon timma. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-26 07:57 | |
![]() | jag sover dåligt vid fullmåne | |
| susila | 2013-04-26 08:08 | |
![]() | Skeptikerna kan väl inte tro något om din sömn, dino. Du sover väl som du sover. | |
| dinodog | 2013-04-26 08:12 | |
![]() | Tro mig susila det finns dom som har åsikter om allt och kommer på andra förklaringar till allt. Bara att kolla runt i forumet:-) | |
| MannaMinne | 2013-04-26 08:14 | |
![]() | Jag sover också dåligt vid fullmåne - jag brukar inte vakna så ofta men däremot så är det nog dåligt med djupsömnen för jag drömmer massor. Sådana där helt knäppa saker - som får sambon att skaka på huvudet när jag försöker återge det för honom! :) | |
| Sote | 2013-04-26 08:39 | |
![]() | Finns hur mycket som helst skrivet angående detta. några exempel:www.dn.se/livssti l/r...anens-vald www.svd.se/nyheter/i...18 8907.svd www.nyttigt.eu/orsak...-v ar-somn/ www.svt.se/nyheter/s...ma nens-fel | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-26 08:46 | |
![]() | min förrförra Hund var påverkad av månen man kunde ställa fullmånen efter henne,vid fullmåne gick hon och la sig vid dörren i 10 minuter sen gick hon ner i källaren kom upp efter en kvart la sig framför öppna spisen efter en stund gick hon upp på övervåningen kom ner efter en stund,så höll hon på i 14 år och bara vid fullmåne.jag sover helt sjuk dåligt den natten | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-26 08:48 | |
![]() | Det är fler vatten avgångar vid fullmåne och fler barn föds då,inget konstigt med det,vi består av 70% vatten och månen påverkar även vårt vatten | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-04-26 08:49 | |
![]() | Gautama>> Jag vaknar också alltid runt tre, är vaken en timme och somnar om. När ungefär somnar du? | |
| limpan__2 | 2013-04-26 08:57 | |
![]() | Nja, att fler barn skulle födas vid fullmåne är mest en myt: www.ncbi.nlm.nih.gov...d/ 15902138 | |
| AMF | 2013-04-26 09:02 | |
![]() | Får ett tryck i huvudet vid fullmåne och har sååå svårt att somna. Ni som sover oroligt; dricker ni kaffe? Jag hade problem tidigare, slutade med kaffe (dricker nu koffeinfritt) och sömnproblemen försvann. Har svårt att somna om jag går direkt från spelet till sängen - hjärnan är väl på högvarv. Numera läser jag en stund innan sänggående. | |
| susila | 2013-04-26 09:16 | |
![]() | Jo, Dino, jag bara menar att mycket kan man ifrågasätta, t ex orsakerna till att du och många andra sover dåligt just vid fullmåne. Men hur du sover är ju ändå hur du sover, oavsett varför. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-04-26 12:34 | |
![]() | det behövs inte ifrågasättas att folk sover dåligt vid fullmåne,det bara är så | |
| limpan__2 | 2013-04-26 13:26 | |
![]() | Det kan ju ändå vara intressant att fundera på varför? Det kanske finns en bra anledning bakom upplevelserna men man ska inte underskatta vår förmåga att leta mönster där de inte finns. Att man väljer att se det som bekräftar ens tro men bortser från allt som visar på något annat är välkänt. Se bara på myten om fler födslar vi fullmåne. | |
| diffdiff | 2013-04-26 13:54 | |
![]() | Jag har aldrig märkt någon skillnad men vet att många kan ha svårt att sova vid fullmåne. Konstigt | |
| enblommigkat | 2013-04-26 17:25 | |
![]() | Jag sover verkligen knackigt när det är fullmåne! Vet många andra som gör det också.. Å då kan jag säga att jag är hur bra som helst på å sova i vanliga fall :D | |