Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 596

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skitduktig2013-04-27 19:26
Antal inlägg: 31

Dumma i huvet?
Man kan ju undra över sossarna......
Jag menar här har de en vacker, fräsch kvinna som kan uttrycka sej i form av Veronica Palm som ensam nästan är så mediamässig att hon skulle kunna fixa valseger åt partiet. Och vad händer: Jo man sätter sån press på henne att hon kanske riskeras knäckas för att hon kanske, obs kanske, gjort ett misstag när det gäller en nominering till partistyrelsen. Och syftet var nog gått, hon ville befrämja mångfalden, men personen i fråga kör med dubbla agendor.....
Har aldrig varit sosse men hon skulle definitivt kunna få min röst.
Så, sossar, tänk till lite nu innan ni knäcker denna kompetenta kvinna......

Hinken76 - Ej medlem längre2013-04-27 19:35
Antal inlägg: 1194

Som f.d partimedlem kan jag bara hålla med. Maktkamperna inom socialdemokratin är ruskigt fula. Samtidigt får man hålla i åtanke att "bredden" inom socialdemokratins är enorm. Det skiljer mycket mer mellan en vänsterorienterad sosse och en mer marknadsorienterad (kanslihushögern minns ni kanske) än mellan en folkpartist och en marknadsorienterad sosse.

Veronica Palm är säkert duktig, har ingen koll på henne, och hon verkar ha tillräckligt med skinn på näsan för att rida ut den här stormen.

fetabetapeta2013-04-27 19:41
Antal inlägg: 185

En effekt av Patriarkala maktstrukturers upprätthållande är att Kompetenta kvinnor blir hårt ansatta, oavsett sammanhang eller partipolitisk tillhörighet.

cheesecake90 - Ej medlem längre2013-04-27 20:08
Antal inlägg: 30

Jag säger inget om hennes kompetens och så vidare.
Tycker hela den här grejen är så klantigt skött, men hon är ju inte ensam om det ansvaret.

Däremot tycker jag det är märkligt att TS i sitt hyllande av henne som politiker (som ni förstår tycker jag det mer låter som en hyllning av något annat) börjar med att säga att hon är vacker och fräsch och inte just hennes politiska gärning.

skitduktig2013-04-27 20:10

Va äre för märkligt med det?

cheesecake90 - Ej medlem längre2013-04-27 20:38

Jag tycker det är märkligt att först och främst lyfta fram politikers utseende om det är deras kompetens som man gillar. Och ja, jag tycker också det är märkligt om det handlar om det motsatta, nämligen att kritisera en politiker.

Just för att det väl är deras kompetens etc som är viktigt?

skitduktig2013-04-27 20:48

Visst är kompetens viktigt men du ska absolut inte underskatta skönhet och framtoning. Det är sånt som mycket väl kan avgöra ett val. Sen får man tycka vad man vill om det.

cheesecake90 - Ej medlem längre2013-04-27 20:51

Vilket anser du vara viktigast när det gäller politiker?

skitduktig2013-04-27 21:01

Spelar ingen roll vad jag tycker. Samhällets ideal bygger bl a på skönhet och en snygg politiiker kommer längre än en ful om de är lika skickliga i övrigt

skitduktig2013-04-27 21:03

O jag vill att vänstern ska vinna valet o då är hennes skönhet en bidragande orsak till en sån valseger

Rapé12013-04-28 08:57
Antal inlägg: 409

Nästan värt och rösta på V bara för detta... Det fungerade när Maria Wetterstrand var språkrör för MP och hon var också fin och titta på. :-)

Monchhichi - Ej medlem längre2013-04-28 11:09
Antal inlägg: 23

Trodde en politiker skulle dömas och bedömas utifrån den politik man förde , men glömde ju bort att detta bara gäller män och inte kvinnor för de ska ju tydligen bedömas efter utseende . Nog lägger man väl sin röst på det partiet som driver den politik man vill ha och inte efter utseende på politikerna.

Har vid två tillfällen varit på samma möten som Veronica Palm och hon imponerade då inte på mig i alla fall. Där emot finns det andra människor inom Socialdemokraterna som gör det

fruktsam2013-04-28 11:21
Antal inlägg: 3

Hon går igenom i Tvn, Monchiki, och det är nästan det viktigaste nu för tiden. Kan tänka mej att moderaterna har haft 5-10% på att Reinfeldt också gått igenom i tvn.
Du har säkert rätt i detta med bedömas o dömas men det är inte så världen fungerar. Det mesta handlar om framtoning o reklam idag.

magnusito2013-04-28 13:42
Antal inlägg: 4983

Tror att det är väldigt lätt att sitta här och påstå att man hade kunnat sköta den där affären bättre. Ofta är verkligheten så koplex med så många motstridiga viljor att de flesta skulle knäckas på kuppen.
Hon verkar klara det här bra.
Och det är hennes kompetens som kommer först. Att hon ev ser trevlig ut kan man ju nämna men inte fokusera på.

Makupala - Ej medlem längre2013-04-28 14:53
Antal inlägg: 5

De flesta politiker är väl dumma i huvet. Man skulle väl inte annars syssla med politik om man hade fått jobb någon annanstans.

Jag undrar om man får se den dag då ett land styrs av intelligenser och inte av gamla urvattnade politiska ideologier, som inte längre gäller.

Minta2013-04-28 15:06
Antal inlägg: 20042

De är knappast dumma i huvudet, de vill vara med och förändra. Det arbetar utifrån de ramar som finns och medverkar till att förändra även dem. Demokratiska system fungerar långsamt och ideologierna är nog urgamla vänster-höger även om de kallats för andra saker och inneburit olika saker i historien. Vad man lägger i dem förändras och även det kan påverkas.

AMF2013-04-28 15:26
Antal inlägg: 335

Håller helt med cheesecake90! Det var min första reaktion också. Vacker och fräsch - vilket dravel!
Sossen Johansson i Göteborg (minns inte förnamnet) - är han en sämre politiker för att han har utseendet mot sej?
Kalle Moreus - är han en dålig musiker för att han inte ser ut som en Adonis?
Du skitduktig kan väl inte vara så gammal? Viktiga - ej utseendefixerade värderingar kommer oftast med åldern.

fetabetapeta2013-04-28 16:49

Likaså krävs kanske en viss erfarenhet eller mognad för att se betydelsen av ett ideologiskt ställningstagande.

kajix2013-04-28 17:01
Antal inlägg: 7767

ålder utseende kön. ni verkar alla vara lika goda kålsupare!

fetabetapeta2013-04-28 21:37

Erfarenhet och mognad har inget med varken ålder utseende eller kön att göra, om det nu missförstods

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?