Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 20 101 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vase | 2013-07-29 20:37 | |
![]() | Myrplåga, hur bekämpas detta? Flygande o krypande myror försöker invadera min trädgård o grannarnas trädgårdar. Hur bekämpar vi detta? Har i dag varit o köpt myrdoser som kan användas såväl inne som ute, så detta torde väl vara miljövänligt? Köpte samtidigt Myrr D (pulver) som enl beskrivningen är farligt för husdjur. Ja, då blev jag mkt fundersam. | |
Gunilla _ | 2013-07-29 20:40 | |
![]() | De gillar inte kanel har jag hört. | |
Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-29 20:41 | |
![]() | Kanel och även vitpeppar har jag hört! | |
vase | 2013-07-29 20:45 | |
![]() | Tack snälla. Ska prova me både kanel o vitpeppar. Flera förslag? | |
dinodog | 2013-07-29 20:50 | |
![]() | Vet du var myrboet finns kan man hälla en stor flaska Fun Light över boet. Tydligen är aspartamet giftigt för myror. Ett alternativ till är att göra samma sak med Myrr. Fyll en 10 liters hink med ljummet vatten blanda i ett helt rör med Myrr. Rör runt så att pulvret löser upp sig och häll det över myrboet. | |
dinodog | 2013-07-29 20:51 | |
![]() | Mina myror skiter fullständigt i alla kryddor har försökt med ovannämnda samt vitlökspulver. | |
vase | 2013-07-29 20:58 | |
![]() | Kanske ska jag prova att blanda ihop alla ovan förslag. O sedan kanske man får ett hej dundrande medel? Just nu stampar jag på myrdrottningarna! O häller matolja på dem! | |
vase | 2013-07-29 21:01 | |
![]() | Ja, det är just nu " dans" med barn, grannar o djur!! | |
carann04 | 2013-07-29 21:35 | |
![]() | Det finns en slags påsar att köpa i handelsträdgården som man blandar ut med ljummet vatten och vattnar över. Väldigt effektivt, men inte så bra om myrorna bosatt sig vid växter som du ska äta, typ bärbuskar, rabarber etc. | |
LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-29 21:36 | |
![]() | Jag har nått medel som ser ut som rosa riskorn. Supereffektivt. | |
Rultatultan | 2013-07-29 21:36 | |
![]() | Kanel funkade superbra hemma hos mig mot de små svartmyrorna. Ättika har jag hört motar bort dom också. Inte testat själv dock. | |
LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-29 21:40 | |
![]() | Kanel ska vara i bullar och de dyra dropparna ska inte slösas. Ättika luktar så j-a äckligt. Gifter is da shit. | |
LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-07-29 21:43 | |
![]() | Nämen katten ser ut att må skapligt. Förhoppningsvis är det bara myror som käkar detta. Ska kolla vad det heter strax. | |
boffertomte | 2013-07-29 21:47 | |
![]() | Myrr innehåller imidakloprin som är systemiskt verkande, det tas alltså upp av de växter som är nära där du vattnar ut medlet och återfinns sedan i alla delar av växten. Efter 1-2 år är där (nog) inte så mycket kvar av medlet i växterna, men var alltså noga med att inte myrra nära köksväxter. Imidakloprin är starkt giftigt för bin och ett av de medel som misstänks ligga bakom den mystiska bidöd som härjar i världen sedan ngra år tillbaka. Myrdosor är alltså mer miljövänliga eftersom myrorna måste in i dosan för att gluffa i sig medlet. Har du hus har du väl en skadedjursförsäkring, då kan du ringa anticimex. | |
xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-29 21:49 | |
![]() | Salt..mkt. effektivt..myrorna äter salten och då förstår ni resten.. | |
tanja77 | 2013-07-29 21:52 | |
![]() | Het olja funkar | |
xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-29 21:59 | |
![]() | Men köp en säck grovsalt..för små kartonger eller burkar med salt räcker ingenstans.. strö grovsalt runt husgrunden och andra byggnader som är utsatta.. Myrr är ju deffinitivt inte hälsosamt för sällskapsdjur, om nu dessa djur äter de vill säga? Men iaf. så är myrr som då brukar se ut som tunna flan, då väldigt lätt att bära med sig för myrorna, då de oxå tar med sig myrrkornen/flanen och matar drottningen med,som man då oxå vill komma åt,eftersom hon bara ligger där och jäser och lägger miljontals med nya ägg/vecka!! | |
dinodog | 2013-07-29 22:04 | |
![]() | Jag vattnade husgrunden med Myrr utblandat med vatten. Alltså inte i rabatter. Skulle vart tydlig med det. Hur som helst myrorna försvann. | |
vase | 2013-07-29 22:05 | |
![]() | Buffertomte med flera. Hm Myrr verkar ju livsfarligt. Har barn o djur o trädgård. Men inga myror i huset - el i huvudet. Anticimex el psyk är inte aktuella!! | |
xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-29 22:07 | |
![]() | Ett till tips! om de finns myrstackar eller myrsamhällen under stenar på tomten! Så finns ett medel som jag iaf. vet går att bl.a. köpa på Granngården..och de blandar man med vatten..typ en stor vattenkanna. Medlet finns i 2 olika sorter..Aningen som ett medel du häller över platsen, somdå tar kål på myrorna. Eller ett medel som du häller över platsen, som då gör att myrorna inte dör, men väljer att flytta istället | |