Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vase | 2013-07-31 22:43 | |
![]() | Gillar ni åska el blir ni rädda? Just nu bullrar åskan o det blixtrar utanför mitt fönster. Mysigt tycker jag o rogivande. Ligger i sängen o läser samt är på BP. Hundarna ligger rofyllt hos mig o sover. Hm dottern får nog i iaf stänga av datorn. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-31 22:44 | |
![]() | Gillar den pm jag är inomhus och inte kan bli träffad. Har dragit ur alla sladdar och sitter vid solcellslampa. Mysigt. | |
| dinodog | 2013-07-31 22:45 | |
![]() | Ja jag älskar åska. Åskade sent igår kväll och litegrann mitt på dagen här i Gbg | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-07-31 22:47 | |
![]() | avskyr åska,är grymt rädd det smällde när jag stog i kö i en klädaffär här om dagen då åsk smällen kom jag skrek rakt ut helt okontrolerat | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-07-31 22:47 | |
![]() | Jag gillar åskan. Precis som de allra flesta gillar jag den bättre när jag inte är i farozonen för dess eventuella konsekvenser. Det är ett makalöst vackert uppvisande av en naturkraft. | |
| Mindymoo | 2013-07-31 22:50 | |
![]() | Gillar dramatiken, och kanslan efter en urladdning. | |
| Rultatultan | 2013-07-31 23:12 | |
![]() | Har en mys-rädsle-fascination för åskan. Den är mycket välkommen just nu - i lagom styrka. Luften är kvav. Lite blixtar och dunder och kura i fåtöljen medan regnet smattrar - det är mys! Men börjar det smälla för mycket blir jag skiträdd och börjar faktiskt nästan gråta... | |
| Sote | 2013-07-31 23:22 | |
![]() | Älskar åska men har stor respekt för den. Det bör man ha. Är dock aldrig rädd, bara oerhört fascinerad. Härligt är vad det är. Här har det dundrat och blixtrat på bra i mer än en timme nu. Underbart! | |
| karledvard | 2013-07-31 23:41 | |
![]() | Som golfare är jag glad att det åskar på dygnets mörka tid ty åska på dagen betyder att man illa kvickt uppmanas att lämna banan. Golfbanor i öppna landskap är ytterst farliga att vistas på när åskan går. | |
| le-lou | 2013-08-01 01:19 | |
![]() | Fruktansvärt. Finns få saker jag är så rädd för som åskan. | |
| Gautama | 2013-08-01 01:25 | |
![]() | Hatar åska..., har svårt att förstå människor som sitter ute i åskväder och tittar och fascineras av det som att det vore en film de tittar på?! Fattar de inte att det är förenat med livsfara? Men man kanske ska sätta sig mitt i en tromb också och glo på naturkraften ;) | |
| Sote | 2013-08-01 01:35 | |
![]() | Gautama. Man kan tycka det är vackert och häftigt utan att sätta sig farligt nära. Det är inte farligt på avstånd. Skulle självklart inte sätta mig i en båt på öppet vatten under ett oväder men står gärna en bit inåt land. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-08-01 01:51 | |
![]() | Gillar åska och brukar ofta titta i fönstret när det värsta pågår. Bästa är ju att bila genom ett ordentligt åskväder så man kan sitta helt safe och se ut åt alla håll. | |
| stuvelsberg | 2013-08-01 07:17 | |
![]() | Beror på tidigare erfarenhet,(har sett effekten i samband med ett blixtnedslag som fick konsekvensen att min morbrors bilverkstad samt boningshus brann ner/upp totalt),samt var man befinner sig, men visst är det ett häftigt skådespel, absolut. | |
| Gloria56 | 2013-08-01 08:42 | |
![]() | Gillar åskväder tryggt inomhus i lägenheten men i stugan i Roslagen känner jag lite oro. Håller mej vaken om det åskar på natten beredd till flykt. Stänger elen - har blivit av med en del radioapparater och lampor. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2013-08-01 08:46 | |
![]() | ÄLSKAR! | |
| SirMattBusby | 2013-08-01 08:47 | |
![]() | Jag sitter mer än gärna på balkongen och njuter av skådespelet och den sköna luften när det åskar... Sover dessutom som ett barn när det åskar och vaknar alltid jätteutvilad:) | |
| Minta | 2013-08-01 10:16 | |
![]() | Skräckblandad förtjusning. Det är oerhört vackert om man sitter i en liten stuga och upplever skådespelet, men jag är beredd på att dö. Beredda på att dö var min syster och svåger för några dagar sedan. Vi var i deras torp och de kände för att göra en utflykt till "Djävulsön". Där blev de jagade av ett 30-tal tjurar så att de tvingades rädda sig genom ett djupt vattenfyllt dike (vatten till midjan) och mitt under detta spektakel började det dundra och blixtra det. Hela natten låg vi sedan vakna av de öronbedövande blixtarna, sedan gick strömmen. | |
| Matthias M | 2013-08-01 10:32 | |
![]() | Jag har inget emot blixt å åskväder. Igår kväll blixtrade det mycket men det var knappt några knallar | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-08-01 10:34 | |
![]() | Jag hade tur, åskan drog förbi snabbt här igår. Ett par muller så var det över. Men jag tältade på en ö för nån vecka sedan och vaknade av åskan vid 05:30. Då blev det fart på mig.. Jag tvingade min vän att skjutsa mig omedelbums till land. Alla saker åkte i ilfart ner i båten. | |