Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pycke | 2013-11-17 12:18 | |
![]() | När skrev du ett brev senast? På 70- och 80-talet hade jag brevvänner över hela världen. Sen köpte jag min första hemdator 1996 och sedan 2000-talet är mailboxen främsta brevinkorg. Häromdagen kom ett brev till jobbet med en rad fina frimärken och plötsligt uppenbarade sig en längtan efter ett handskrivet brev. Som man kan ha i jackfickan och läsa flera gånger om. Eller skrynkliga paket med presenter från alla världens hörn. Idag får man vänta till jul och hoppas på ett julkort i brevlådan. De digitala verktygen har absolut sina fördelar. Men det hade sin charm på den tiden att få ett brev med posten. Sist jag skrev ett handskrivet brev var i slutet på 90-talet. Jag var på semester och min dotter var hos mina föräldrar. Hon har brevet kvar  När skrev du ett brev senast? | |
| Oskar K - Ej medlem längre | 2013-11-17 12:23 | |
![]() | Ett par veckor sedan när mors samb fyllde 94, skriver inte ofta men några gånger om året skriver jag vanliga brev. | |
| pycke | 2013-11-17 12:28 | |
![]() | Åh, vilken fin gest till någon med högaktningsvärd ålder. Det uppskattades säkert stort. Mormor brukar säga att vi ses sällan fast vi bor så nära. Hm, jag ska nog skriva henne ett brev. Tack! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-11-17 12:29 | |
![]() | Oj, det var flera år sedan jag skrev ett brev för hand och lade på brevlådan. Men det kanske är dags att plocka fram brevpapper och frimärken igen. Tror att ett handskrivet brev uppskattas mer nuförtiden när de är så sällsynta. Jag skulle själv uppskatta väldigt mycket att få ett brev som var handskrivet. | |
| pycke | 2013-11-17 12:32 | |
![]() | Tack, vad roligt att läsa att fler än jag känner likadant. Sällsynta är de sannerligen. Man kanske kan önska sig det i julklapp :-) | |
| therese-90 | 2013-11-17 14:17 | |
![]() | Jag började mitt brevskrivande när jag var 8 år, alltså på 90-talet. Och det har hängt kvar sen dess, det är en del utav mitt liv. Som terapi. Jag skrev ett brev senast idag, :) tycker det är tråkigt att datorer och allt vad det är har tagit över, vad är ett riktigt handskrivet brev jämfört med sms/mail? | |
| pycke | 2013-11-17 14:28 | |
![]() | Tack Therese! Jag har aldrig tänkt på det ur det perspektivet. Men det är nog som du säger att det är lite som terapi. Jag tror att det kan vara bra att komma ifrån datorer och telefoner en stund. Jag är stort imponerad (och avundsjuk) på att du har en brevvän fortfarande. Vad kul! Snart firar ni 10-årsjubileum. GRATTIS i förskott :-) Ha en fin dag! | |
| pycke | 2013-11-17 14:29 | |
![]() | Åh! Förlåt, jag räknade fel... ni har nog firat 10-årsjubileum redan. Det måste nog snarare vara runt 20-årsjubileum! Grattis i alla fall! :-) | |
| kryddeluntan | 2013-11-17 15:55 | |
![]() | Jag brukade skriva brev förut, det blir inte så mycket nu. Men jag skriver kort till barnbarnen, 5 år gamla och de älskar att få post :-) | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-11-17 16:03 | |
![]() | jag vet inte om det räknas då det inte går via posten men på jobbet skriver vi brev ganska ofta. Mest beror det väl på just dom blandade åldrarna och att alla arbetskamrater inte känner sig hemma på "det där datasystemet". hursomhelst lämnar man ofta ett handskrivet brev med och berättar lite hur det gick på det föregående skiftet. | |
| Lill-IT | 2013-11-17 16:42 | |
![]() | Skriver brev till min moster varje gång jag framkallat bilder åt henne. Vilket är ganska ofta. Alla andra mailar jag. | |
| Tinna | 2013-11-17 17:43 | |
![]() | Jag älskar snigelpost! :) Var nog ett år sen jag skrev ett brev senast. Ett långt brev som låg i kuvert nr 24 i den hemmagjorda julkalendern som lillasyster fick med sig till Thailand förra året. :) Annars är jag en hejare på att göra små kort eller paket och skicka i tid och otid. ^^ | |
| calle34 | 2013-11-17 17:52 | |
![]() | Varje månad skriver jag kort och brev till mina släktingar o vänner. Tycker att ett kort har mer betydelse än ett mms Många av mina vänner uppskattar detta att få något i lådan.:) | |
| malmöiska | 2013-11-17 18:22 | |
![]() | flera år sedan | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-11-17 18:24 | |
![]() | fasen, jag som skrev världens längsta mail igår, borde ju givetvis skickat det med brev, vet att det hade uppskattats så oerhört mycket mer | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-11-18 18:01 | |
![]() | Jag skriver brev regelbundet. Minst ett i månaden. Kort och vykort är jag ännu flitigare med, även om jag haft lite uppehåll de senaste månaderna. Känner dock att det är dags att ta tag i det igen. :) | |
| toonfisken | 2013-11-18 18:21 | |
![]() | Skickar kort lite då o då , men brev ! Längesen ... | |
| DonnaVero | 2013-11-18 18:41 | |
![]() | Alldeles för sällan. Jag ska fatta pennan inom kort och författa lite brev. Det är trevligt att skriva och brukar vara väldigt uppskattat av mottagarna. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-11-18 21:31 | |
![]() | skriver mitt första brev på flera år nu, lite tack vare den här tråden. lite synd att min handstil är så otroligt ful, det drar ju ner intrycket lite | |
| Spira - Ej medlem längre | 2013-11-18 22:04 | |
![]() | Jag hade länge en brevvän i Argentina. Vi skrev långa brev som man längtade efter. Nu mailar vi. Kort och fjuttigt. Man kan inte uttrycka sig lika bra i mail. Ingen orkar läsa långa mail. Senast jag skrev brev var förra julen. jag skickade en julklapp som hade ett brev med sig i paketet. | |