Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eldfackla | 2013-11-19 07:35 | |
![]() | Råsaftscentrifugen Årets julklapp blev alltså råsaftcentrifugen! Har ni en sådan? Vad använder ni den till? Blir det någon i jul? Jag hade faktiskt aldrig hört talas om maskinen och har inget behov av en sådan. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-19 07:58 | |
![]() | Min fru ville ha en så jag hade precis lärt mig vad det var. Spelar hon sina kort rätt kommande veckor så kan det mycket väl bli en. | |
| dinodog | 2013-11-19 08:14 | |
![]() | Jodå har haft en sådan. Hade den som tillbehör till en hushållsmaskin jag hade. Mycket flitigt använd och till slut gick delarna sönder. Så visst skulle jag köpa en sådan igen. Men väntar ett tag tills priset går ner. | |
| ojjojj | 2013-11-19 08:34 | |
![]() | har en sån.. man pressar i frukt och grönt och får god och nyttig juice.. precis druckit ett glas juice, av apelsin, grapefrukt, ingefära och äpplen.. är förkyld så rena förkylningskuren | |
| magnusito | 2013-11-19 08:48 | |
![]() | Bra med färskpressat, men det är ett jäkla bök och mycket att göra rent och diska för några droppar. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:00 | |
![]() | Vad gör man med joxet som blir över efter att man centrifugerat? Slänger man det? I så fall ska jag uppfinna en pryl som gör hälsokostpellets av centrifugbiprodukten. Det kan kanske bli nästa års julklapp. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:03 | |
![]() | Hehe | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:15 | |
![]() | Det är ju en jättebra idé. Folk som prompt inte vill äta frukten får sin frukt fasseparerad i ett glas juice och ett piller. | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:22 | |
![]() | Jag tror du ska använda en annan terminologi än fasseparerad om du inte siktar på nischmarknaden årets KTH-spex-julklapp ;) | |
| gnagelram2 - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:23 | |
![]() | I övrigt är det en grymt bra idé! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:28 | |
![]() | Bucket redux :-D Du är inte dum för fem öre du | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:46 | |
![]() | Under antagandet att de som efterfrågar centrifugen är hälso- och eko-medvetna på riktigt och inte bara förortsposörer tycker även jag att buckets idé låter som en vinnare. | |
| jellyflower | 2013-11-19 09:47 | |
![]() | Om man BARFar sin hund kan man använda det urpressade i hundmaten. Tror hästar skulle äta det med förtjusning. Grisar också, men man har oftast inte nån gris. Man kan även använda det när man bakar bröd. Jag hade fått krupp av att kasta det, men det blir givetvis bra i en kompost. Man hade säkert kunnat torka det till nånslags foderkakor. Jag är inte så glad för saft och juice, det är bättre att äta ingredienserna. Man kan lätt få i sig mängder av socker utan att alls bli mätt om man dricker mkt juice. Då kan man bli fet och/eller få diabetes trots att man tycker att man är väldigt "nyttig". | |
| jellyflower | 2013-11-19 09:50 | |
![]() | Buckets idé är bra, EU ska ägna sig åt förädling. Det blir större energiåtgång och dyrare för konsumenten och fler arbetstillfällen med Buckets idé. Miljön blir förlorare givetvis, men tillväxt är mycket viktigare än miljö. Ju. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-19 09:55 | |
![]() | Fattar inte. Är EU en metafor för Bucket? | |
| blue_moon | 2013-11-19 10:06 | |
![]() | Håller med jellyflower! | |
| jellyflower | 2013-11-19 10:08 | |
![]() | Nä, EU är en akronym för Europeiska Unionen. Det blir så klart billigare att framställa själva produkterna utanför EU. Men Buckets know-how osv är ju en typisk EU-produkt. Om Bucket är verksam inom EU, dvs. Han kanske sitter och betapetar från Tamilnadu. | |
| strella70 | 2013-11-19 10:32 | |
![]() | hade en sån för länge sen, men den lät så mycket så jag gav bort den till slut! Nu mixar jag fruktjuicer/smoothies med stavmixern istället | |
| mz_lzrd | 2013-11-19 10:49 | |
![]() | När jag var barn vaknade jag varje (höst-) morgon till vrålet av råsaftscentrifugen. Den måtte ha hörts över hela byn, den lät som hundra skrikande vinkelslipar. Men det blev SÅ god saft och jag minns skummet av morot överst i glaset. Jag använder också helst stavmixern numera om jag gör smoothies. Jag tror på frukt- och grönsaksfibrer. | |
| Minta | 2013-11-19 11:23 | |
![]() | Inte för att vara en glädjedödare men: blog.svd.se/maratonb...te -nyttig/ Mixer är tydligen bättre och att äta upp fruktköttet själv och inte separera. | |