Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-06 19:21 | |
![]() | Det är över nu ... Två veckors skön ledighet, när man kopplat bort både jobb och studier (kanske mer än man borde ha gjort), men i morgon är det dags igen. Hur förbereder du dig inför återgången till vardagen? | |
| Gunilla _ | 2014-01-06 19:31 | |
![]() | Har ångest för att måsta upp före kl 7 i morgon (har inte klivit upp före 9.30 på 17 dagar...) När jag väl är på jobbet blir det toppen. | |
| kalmars | 2014-01-06 20:10 | |
![]() | Ska bli skönt o börja jobba igen. Få lite rutiner i livet:) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:11 | |
![]() | förbereder och förbereder ska vända rätt dygnet,till och börja med | |
| apbur | 2014-01-06 20:13 | |
![]() | Jag tycker det är provocerande bakåtsträvande att utgå ifrån att alla har någon form av julledighet. Nej, samhället stannar inte under julhelgen om ni glömt notera det. | |
| apbur | 2014-01-06 20:14 | |
![]() | Inte ens under helgerna. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:28 | |
![]() | nej, apbur ... och var i mitt inlägg står det att ALLA har någon form av julledighet? | |
| Gunilla _ | 2014-01-06 20:28 | |
![]() | Well, alla trådar vänder sig inte till alla läsare - det här är en av få som passar mig t ex ;) | |
| Sote | 2014-01-06 20:33 | |
![]() | Jag går upp vid fem varje morgon när jag jobbar men har oavsett det svårt att somna före tolv ett som tidigast. Så det som alltid är tyngst är ju att anpassa mig till mindre sömn än när man är ledig. Fast å andra sidan så har jag klarat mig på så lite sömn dom senaste dryga tjugo åren så jag klarar nog den kommande veckan också. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:34 | |
![]() | Jag ska till nytt jobb i morgon! Wish me luck. | |
| vigren | 2014-01-06 20:35 | |
![]() | Det är väl ingen som inte fattar att samhället inte står still och att alla inte har ngn ledighet utöver det vanliga...? Blir man provocerad av det?!? Tror inte att TS tar för givet att ALLA skulle ha förmånen av att kunna vara lite extra ledig. Tror väl också att alla de som går på schema och får samhället att rulla har valt sitt yrke utifrån intresse och fallenhet och var fullt införstådda med att vissa yrken inte är lediga alla röda dagar. Och till TS: Försöker övervinna ångesten ikväll för att i morgon bitti finna att allt är som vanligt igen... ;) | |
| apbur | 2014-01-06 20:44 | |
![]() | Klart min kritik har substans. Det är jättemånga som känner den här gemenskapen och förgivetattagandet att folk jobbar kontorstid och är lediga när de själva är lediga. Tänk bara på vad "fredagsmys" representerar och förmedlar. Jag tycker bara det är fjantigt att tala i termer att det är nåt allmängiltigt och jag köper inte försvaret "jag saaa ju inte att det gällde aaaalla." Tror inte TS skapar en sån navelskådartråd där han berättar att han varit ledig över julen och talar i termer av "man" som att det gällde en del bara. | |
| Umauma | 2014-01-06 20:50 | |
![]() | Orka apbur. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:53 | |
![]() | Förstår till fullo apburs frustration. Jag har varit med om att folk förvånat utbrister "men på söndagarna mjölkar ni väl ändå inte?". Även om man har hjälp av anställd personal i lagårn är jul och nyår "måstehelger". I år har det inte varit många vardagar de här helgerna. Jag är rätt slutkörd kan jag meddela. Men nu börjar jobbet med full fart i morgon. Jourer har vi där också så jag har inte varit helledig därifrån heller. Inte så att jag menar att ni ska tycka synd om mig, det är ju som sagt självvalt (till viss del, hade ju hellre INTE haft jour...). | |
| gammelgam - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:55 | |
![]() | Jag tycker det är så konstigt med folk som har konton i flera år och sen slår till med "orka apbur" som första inlägg. Jag menar, visst, nånstans ska man börja, men jag förstår mig inte riktigt på det. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-06 20:56 | |
![]() | Nej, du har förstås rätt apbur, jag är precis så trångsynt och dum i huvudet som du påstår, trots 33 år, 400+ högskolepoäng och fyra akademiska examina har jag inte lärt mig att se längre än näsan räcker. Och trots att mina närmaste också jobbat under julhelgen har jag naturligtvis inte reagerat på att de faktiskt inte var lediga när de gick till jobbet, visst är det märkligt? Tur att du finns här, apbur, för att lära mig och alla andra som är lika obegåvade som jag att världen inte står stilla trots att många av oss varit lediga. | |
| apbur | 2014-01-06 21:00 | |
![]() | markoolio, det hade räckt med "tja, det var inte så jag menar men visst kan jag hålla med om att det är lätt att ta sånt för givet". Nu blev det bara pinsamt. Nu råkade det vara du som representerade ett fenomen som jag irriterar mig på. Att förneka att det fenomenet finns är bara....obegåvat *duckar* | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-01-06 21:03 | |
![]() | Anyway. Jag ska börja på nytt jobb i morgon! Wish me luck. | |
| vigren | 2014-01-06 21:03 | |
![]() | Jo apbur, detta var väl i så fall bara ETT av alla fenomen som du irriterar dig på... | |
| apbur | 2014-01-06 21:05 | |
![]() | Haha, lycka till då roja. Som om du med dina medfödda privilegier behöver det ;) | |