Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 187 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2014-01-18 09:18 | |
![]() | "Det här är en ointressant forumtråd" Jag skulle vilja ha lite hjälp att förstå hur människor fungerar på ett forum. Jag ser ofta inlägg i olika trådar av typ: - Den här tråden är helt ointressant - Jag har ingen erfarenhet av det tråden handlar om - Jag har ingen åsikt om det tråden handlar om - Den här tråden är oviktig och borde inte ha startats - etc. Hur fungerar människor? Varför känner man ett behov av att yttra sig i en fråga som varken berör eller engagerar en? Varför hoppar man inte bara över en sådan tråd och läser sådant man bryr sig om? Förbryllad! | |
| Yo-la-tengo - Ej medlem längre | 2014-01-18 09:29 | |
![]() | Vissa vill verkligen synas, tror det handlar om det. De vet med sig att de kommer få mothugg och trivs med det. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2014-01-18 09:44 | |
![]() | Eller så tror dom att alla väntar på att höra just deras åsikt. Hybris? | |
| Gloria56 | 2014-01-18 09:52 | |
![]() | Ja, det har jag också reagerat på. Liksom jag reagerar på de som går in och inte har något att tillföra utan BARA kommer med klagomål. Troligen behöver dessa människor en ventil för att få ut sina frustrationer. Har kanske svårt att göra sig gällande i verkliga livet - lättare inkognito här. De exempel du ger - behov av att inte bli bortglömd? | |
| bananmandel | 2014-01-18 10:07 | |
![]() | Jag tror också att det delvis hänger ihop med att det delas ut medaljer etc för hur aktiv man är i Forum. Finns ju några som verkar skriva 10-30 inlägg om dagen (och som hoppar från tråd till tråd) men sällan spelar matcher. | |
| Gloria56 | 2014-01-18 10:13 | |
![]() | Då får du lägga på ett kol bananmandel:-) (Jag visste inte att man får medalj) | |
| kryddeluntan | 2014-01-18 10:18 | |
![]() | Jag visste heller inget om medaljer. Jag tror också att vissa bara vill synas i forumet. En del skriver ju rena rappakaljan, och vill bara provocera, retas, vara allmänt otrevliga och har aldrig något att tillföra i debatten. | |
| Sote | 2014-01-18 10:24 | |
![]() | Men ärligt? Vem tittar på vilka medaljer folk har på ett internetforum? Om det är så viktigt för en då har man ju helt andra grundproblem än att förstöra trådar och borde kanske söka hjälp för det. Jag har bara haft koll på rullningsmedaljen men det var bara för att jag hade som eget mål att nå dom olika gränserna. När jag passerade femtusen rullar så fanns det ingen nästa gräns så då släppte jag det helt. | |
| apbur | 2014-01-18 16:26 | |
![]() | Jag tror det handlar om att dessa personer inte själva kan redogöra för sitt engagemang på ett korrekt sätt. De säger att de inte bryr sig men deltagandet i diskussionerna vittnar om att de bryr sig. Att tycka att något är en "icke-fråga" är ju ett ställningstagande och man engagerar sig i att övertyga andra om att frågan inte bör få något utrymme eller engagemang mer än det engagemang som går åt till att förklara det som en "icke-fråga". | |
| toonfisken | 2014-01-18 18:32 | |
![]() | Gnillot: Det finns en del här , behöver nog inte namnges , som svarar på ALLA inlägg , jag håller med dig , varför ? | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2014-01-18 20:31 | |
![]() | frglhz? | |
| kryddeluntan | 2014-01-18 21:32 | |
![]() | Det finns de som har det här som en heltidssysselsättning. Hur hinner man annars skriva över 500 inlägg/ månad? Bara för att man vill synas? Ja, inte vet jag. | |
| le-lou | 2014-01-18 21:37 | |
![]() | de vill delta & vara med i gemenskapen. Ofta ensamma människor irl tror jag. | |
| kryddeluntan | 2014-01-18 21:43 | |
![]() | Jag håller med dig le- lou, det här kan ju vara ett substitut för annat man saknar i livet. Egentligen är det synd om den människan. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-19 11:48 | |
![]() | Jag tycker lite synd om er som måste hävda er genom att anmärka och trycka ner på andra ni också. Ni "diskuterar ett fenomen", va? Haha visst. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-20 18:52 | |
![]() | Jag tycker att den här tråden är helt ointressant :) | |
| MiaFredrika | 2014-01-20 19:04 | |
![]() | Jag kan ibland tycka att vissa människor som skriver i vissa trådar framstår som så fantastiskt vidsynta och tycker att allt och alla ska accepteras, de har aldrig något negativt att säga...verkar aldrig bli förbannade eller upprörda över något. Det känns väldigt främmande för mig, eftersom jag blir upprörd över saker...irriterar mig över människor och är allmänt opinionsrik. Jag menar, om man nu tycker att allt och alla är okej...då blir det ju svårt att hålla en diskussion. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2014-01-20 19:18 | |
![]() | Jättesant MiaFredrika, vissa har dock en tendens att yttra sig på ren jävelskap och till och med gå till rena personangrepp utan att ha någon som helst saklig grund för det ... nog snarare det som är problemet. Accepterar man allt och alla, ja då saknar man förmodligen åsikter, men märkligt att man i så fall yttrar sig om det, eftersom man då indirekt ifrågasätter dem som har en åsikt. | |
| mrperfect | 2014-01-21 01:34 | |
![]() | Jag läser ofta mer än jag skriver, jag läser för att jag vill veta vad folk tycker. Ibland skriver jag nån kommentar, mer eller mindre seriös. | |
| Vilja123 | 2014-01-21 04:30 | |
![]() | Blir på vissa trådar en konversation mellan spelare som varit med ett tag, som känner varandra någorlunda väl. Svårt att komma in i diskussioner i trådämnet. Jättetrevliga spelare men svårt att bli med i snacket. Tyvärr påhopp av vissa som tar trådarna på blodigt allvar.... | |