Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 7 |
Mobilspel
Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-29 08:37 | |
![]() | 3 terminer Har Moderaterna kissat på sig på riktigt Nu när dom vill införa 3 terminer och förstöra sommarlovet ? Vad tycker ni om denna helt sjuka idé ? | |
Sote | 2016-03-29 11:41 | |
![]() | Varför är den helt sjuk? Det handlar ju om att öka svenska elevers möjligheter att höja den allt sjunkande kunskapsnivån. Många länder har tre terminer och det funkar bra. Men det är klart om man tycker att sommarlovet är det viktigaste med skolan då måste idén framstå som värdelös. Speciellt om man dessutom är vuxen själv och förälder. Men alla har ju olika prioritering och önskemål för sina barn. | |
mz_lzrd | 2016-03-29 11:45 | |
![]() | Jag tror i första hand att kvaliteten på undervisningen behöver höjas - att utöka till 3 terminer och fortsätta låta eleverna sitta och snapchatta och spela mobilspel på lektionerna kommer inte att förbättra några resultat. | |
med | 2016-03-29 11:51 | |
![]() | Ett mycket bra förslag | |
janne121212 | 2016-03-29 12:32 | |
![]() | Som sagt, funkar utmärkt i många länder. Med tanke på skolnivån i detta landet borde alla vettiga förslag testas. Jag anser att det är just ett vettigt förslag. | |
anneriiiiiii | 2016-03-29 13:08 | |
![]() | mz_lzard: Håller helt med dig! Kvaliteten på undervisningen måste höjas och det innebär att kvaliteten på lärarna måste höjas. Två eller tre terminer spelar ingen roll alls för kvalitetn. | |
Mormodern49 | 2016-03-29 13:12 | |
![]() | Mycket bra förslag! En del barn har ju ändå inte något vettigt för sig på loven , det blir bra för dessa barnen . | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-29 14:50 | |
![]() | Kvaliteten på undervisningen är det viktigaste och den blir knappast bättre av 3 terminer.varför skulle undervisningen bli bättre av att hacka sönder sommaren ? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2016-03-29 14:54 | |
![]() | Det här med mobiler,chatt och spelande på lektioner förekommer inte på dom lektioner där mina ungar går.Men där det förekommer bör läraren ta tag i det | |
Mormodern49 | 2016-03-29 18:04 | |
![]() | Det nyförslaget med3 terminer är ett mycket bra påfund . Av många aspekter . Det tio veckor långa sommarlovet är alldeles för långt , det är anpassat efter det gamla bondesamhället , där barnen skulle hjälpa till med skörden . Idag är det ju inte så , ock skapar sysselsättningsproblem , som i sin tur kan leda till midndre bra saker . Det skapar även problem för föräldrarna , som oftas endast har 4-5 veckors semester . Det är också en klassfråga , för de rika föräldrarna , är problem kanke inte så stora . De har ju ofta ett stort nätverk att vända sig .till . Men de stackars barnen , till fattiga föräldrar , hur ju oftast inte den möjligheten . Så min personliga uppfattning är den , att detta är bra för alla inblanda . | |
Tindris | 2016-03-29 18:16 | |
![]() | Lätt att säga för oss som haft sommarlov, det var då man kunde slappna av, ladda batterierna, sommaren är så förbaskat kort, då vill man bada, sola, träffa släkten på sommarstället långtborta.. Heta sommardagar går det inte att koncentrera sig när svetten rinner i pannan och klassrummen kokar.. Nä, på sommaren ska man äta glass och leka.. Men sen kan ju dom som behöver/vill få gå 1-2 veckor extra för att läsa ikapp om dom och föräldrarna tycker det =) Ska mer vara ett erbjudande enl mig... Så tycker jag här och nu i denna stund rent pontant.. | |
Tindris | 2016-03-29 18:18 | |
![]() | Sommarmatte/svenska som vi hade här på gymnasiet... för den som vill rädda ett betyg, och det klarar dom oftast då det är bara några få elever som får all uppmärksamhet och poletten trillar ner.. | |
mistmaster | 2016-03-29 18:22 | |
![]() | tydligen gick det ju förr att ha skolresultat i världsklass med långt sommarlov. lös hellre problemet som gör att det inte går längre... | |
Tindris | 2016-03-29 18:31 | |
![]() | Våra barn är redan slutkörda av alla långa dagar sedan året gamla, stress till dagis, vara borta mer än hemma, efter 6-års dags för fritids efter skolan, borta från morgon till kväll, sen skola skola skola ännu mera skola... blir utbränd av bara tanken att alltid prestera och följa regler från man är nyfödd till tidens ände.. förfanken, när ska man få vila hjärnan när man är barn, nä dom förtjänar lov... tycker synd om våra barn och ungdomar som inte får ha det bra i skolan, ska allt ansvar läggas på dom? | |
kiwiskal | 2016-03-29 18:52 | |
![]() | Finns ju inte ens lärare så det räcker i nuläget? | |
kiwiskal | 2016-03-29 18:55 | |
![]() | Eller specialpedagoger och liknande som kan hjälpa elever som inte har det så lätt i skolan. | |
Mormodern49 | 2016-03-29 19:08 | |
![]() | Sommaren är väldigt kort , visst det är ju den för alla som arbetar också , som bara har 5 veckors semester . Nej det resonemanget håller inte . För mig . Barnen blir ju oftast lämnade uttan uppsikt av föräldrarna då . Det är inte bra , det är då de kan hamna i olika dåliga gäng, som bara håller på med dumheter . Det är min teori . | |
Tindris | 2016-03-29 19:17 | |
![]() | De flesta hamnar inte i dåligt sällskap för att det är sommarlov! och man ska inte jämföra barn med oss vuxna! Man lär sig mycket på sina sommarlov också, man får nya vänner, får umgås, se sig omkring, hälsa på släktingar.. vistas i naturen, njuta av frihet och slippa prestera och titta på klockan hela tiden ! Ta bort semestern också...vad ska man med en månad till när man kan bli bättre på jobbet? :-O | |
Tindris | 2016-03-29 19:21 | |
![]() | Så dom ska gå i skolan för att inte hitta på dumheter? Lås in dom vet ja..så kan dom avskärma sig från det enda liv dom har och det enda man får.. Som någon sa här, satsa på mer resurser och bättra på i det som är nu istället, utan att röra ungarnas välbehövda sommarlov.. man behöver lyssna på humlorna som surrar också, strosa omkring och lära sig om livet utanför väggar och stängda dörrar..=) | |
Mormodern49 | 2016-03-29 19:24 | |
![]() | Tindras en fråga bara ? Jobbar du som lärare , isåfall förstår jag din åsikt ? | |