Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 065 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magga | 2007-04-12 10:36 | |
![]() | Ibumetin-reklamen Är det nån mer än jag som avskyr den senaste Ibumetin-reklamen med Rafael Edholm och Cecilia Ljung? Jag HATAR den. så jävla äcklig. "Du e så fin - ibumetin". blir illamående varje gång ja ser den.... gaaaah. nån som stör sig på nån annan reklam? | |
| Muffinmannen - Ej medlem längre | 2007-04-12 10:42 | |
![]() | Jag tenderar att byta kanal när reklamen kommer, Om det inte är muffinsreklam då förstås. | |
| Miss_jk | 2007-04-12 10:51 | |
![]() | Hatar den mesta reklamen. Coop´s reklam fattar jag inte alls; "Är det fika så är det fika. Just nu 10 kronors rabatt på Via Tvättmedel. / Klart du ska ha frukt till glassen! Just nu rabatt på frysta räkor.????? Vissa är dock riktigt genomtänkta. Usch, att jag ens funderar i dom banorna. Men är man sambo med en reklamare så blir det lätt så... | |
| Dyslekso | 2007-04-12 11:07 | |
![]() | Jag hatar den mesta reklamen, fast jag kan stå ut med snuttarna som har lite smartare upplägg, och inte bara: "Köp en ny tandborste - så får du massor med snygga tjejer!". | |
| veggie_d | 2007-04-12 11:16 | |
![]() | Det har ju egentligen bara gjorts en enda bra svensk reklamfilm genom tiderna, och det var en riktigt långkörare någon gång kring 1992-1993 eller så. Reklam för instant coffee i de då relativt nymodiga varianterna espresso, cappuccino och något mer. Middag, två par och efter maten frågar värden om någon vill ha kaffe. De tre tittar finurligt på varann och ber om kaffevarianter så makalöst svårbemästrade att värden omöjligen kan uppfylla deras önskningar utan istället kommer att tvingas bjuda dem vanligt bryggkaffe! Men se, då går han till köket och tar (till ljudet av de andras fnissande i rummet bredvid) fram sina glada påsar med pulverkaffe. Kvickare än en katt på väg till en nyfylld matskål kan han stolt promenera tillbaka och servera sällskapet just precis det de bett om men aldrig förväntat sig. Och jag undrar hur många svenska män som inte rusade raka vägen ner till snabbköpet efter att ha förtrollats av sängkammarblicken med tillhörande leende som en av tjejerna ger värden när hon tar emot sitt kaffe. Fantastiskt. | |
| maska | 2007-04-12 11:28 | |
![]() | Reklam, usch...! Vi skaffade en dvd med hårddisk, den använder vi mest till att starta inspelning av program vi ändå ska se och så börjar vi se det 20 min senare. Då kan man spola förbi all reklam och ändå ha sett klart programmet samtidigt som det är slut. Låter kanske omständligt, men ooo så skönt... | |
| Konstapel Mu - Ej medlem längre | 2007-04-12 11:30 | |
![]() | Den där utläggningen om en liten reklamfilm påminner mig om när min mor brukar berätta utförligt om konsistensen på potatisen hon kokade till middag. | |
| veggie_d | 2007-04-12 11:57 | |
![]() | Din mor och jag vet båda att en del saker är tillräckligt viktiga för att förtjäna ett bättre öde än att tigas ihjäl. Dessutom hade jag tråkigt och kände ett behov av att trycka lite på tangentbordet. | |
| sarlina | 2007-04-12 12:08 | |
![]() | Bästa reklamen är från 30-talet och framhåller förtjänsterna hos ett speciellt mineralvatten: "Europas mest radioaktiva!" | |
| Dyslekso | 2007-04-12 12:11 | |
![]() | Vad kallas motsatsen till synergi? Det får man iaf när man kombinerar Dogge och Elgiganten. | |
| Keyzer Soze | 2007-04-12 13:20 | |
![]() | Jag väljer helt enkelt att bojkotta de företagen som har värst reklamer. Exempel: Vanish, där de dubbar Tina Lejonborg fast hon är svenska. Sen deras slogan: "Lita på rosa, farväl till fläckar!", vad fan tänker de med? Werthers och Riesen är också totalt vidriga, " 2 kannor grädde behövs garanterat!". Ger blanka fan i hur gott det är, med den reklamen köper jag inte varan. Nu kanske ni tror att jag har raddat upp de värsta, men icke. Jag har sparat den värsta till sist; Den skrattande kon. Reklamen är troligen inspelad under slutet av 80-talet/början av 90-talet. Med andra ord har alla kläder som passade den tidsåldern, den är dubbad och öppningsorden är: " Mamma, osten rymmer!" Sen den där killen som sitter med glasögon och en keps som han fångar denna ost i får mig bara att vilja slå någon hårt. Tack för mig. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-04-12 14:06 | |
![]() | Dessa reklamer stör jag mig på: - CDON - NRJ - "detta programmet"... - I princip hela TV 6 och deras inkompetenta reklamklippning, störande ljudeffekter och timlånga reklamer som dyker upp varje kvart. Dessutom är det alltid mycket högre volym på reklamen än programmet man tittar på. Varje gång det blir reklam får man hjärtattack och dör. - Den "hemmagjorda" tandläkarvideon med en tandläkare som ger tips. - Alla reklamer för samma program som man precis satt och tittade på. - Reklamer för filmer som visades igår. - Reklamer som visas två gånger under samma reklampaus. - Alla andra reklamer. | |
| Miss_jk | 2007-04-12 14:16 | |
![]() | Hur ofta visas reklamen för Hjälp!-dvd'n nuförtiden..? | |
| grandmamoses | 2007-04-12 14:23 | |
![]() | Dagens reklam är för lång och plågsam. Tacka vet jag förr, vad sägs om: "ALLA ANVÄNDER KARLSSONS KLISTER UTOM JAG FÖR JAG ÄR EN ÅSNA" "BLÅTT BLÅTT JÖR GÖR VITT VITT" (reklam för tvättmedel) "DOMINO FIGARO TENOR" Det kallar jag reklam, kort och kärnfullt!!! | |
| grandmamoses | 2007-04-12 14:31 | |
![]() | Ps. syftet med ibumetinreklamen är väl att man ska få ont i huvet. Det vore justare om budskapet kort o gott var: "VÄRK ÄR JÄTTEBRA ATT HA FÖR DÅ MÅSTE DU EN IBUMETIN TA" äsch | |
| Vigdir | 2007-04-12 14:49 | |
![]() | Den enda verkligt BRA reklamen förekommer i TV-serierna En himla många program och Tornado! Min absoluta favoritformulering är följande. "Tornado möbler - görs av barn i Asien. Kan det bli billigare?" Det är så elakt att man bara njuter. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-04-12 14:52 | |
![]() | Bästa reklamen var när Lars Amble proppade käften full av mjölkchoklad för att inte behöva bjuda. Fazer var det väl? | |
| Sawawa | 2007-04-12 15:27 | |
![]() | Karamellkungen jue! ? | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-04-12 15:53 | |
![]() | Jag gillade att "Lost" visades i samarbete med Hitta.se... | |
| HumbleBug | 2007-04-12 16:09 | |
![]() | Grandmamoses, det där är fel. Den tidiga bioreklamen var långa som kortfilmer. Man demonstrerade och visade produkterna så att alla skulle förstå hur bra dom var. | |