Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 520 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
WildWoman | 2007-05-30 14:55 | |
![]() | Hundens bön Hundens budord: (läs och tänk...) Jag lever i ungefär 15 år. Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig. Ge mig tid att förstå vad du begär av mig. Gör mig lycklig, du är hela mitt liv. Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff. Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara dig. Tala med mig fastän jag inte förstår orden, jag blir glad bara över att höra din röst. Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig. Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig. När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra så tänk på att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig. Ta hand om mig när jag blir gammal, kom ihåg , du blir också gammal. Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig. Jag Älskar dig! Din Hund. | |
Kia | 2007-05-30 15:43 | |
![]() | TÄNKBARA ORD Wild Woman. | |
WildWoman | 2007-05-30 15:47 | |
![]() | visst är det... :-) | |
Kia | 2007-05-30 16:02 | |
![]() | Tänk om vi människor kunde lära oss att även djuren har kännslor o lärde oss behandla dom som kännannde varelser.Skulle aldrig falla mig in att slå min hund ,för hon är min kompis o tröstar mig när jag är lessen fast hon inte kan uttrycka det i ord men med närhet o ett slick på kinden säger väl mer än tusen tomma ord. | |
WildWoman | 2007-05-30 16:12 | |
![]() | Ja... Tänk om vi kunde det.... Det finns ingen trognare vän än en hund... Dom finns alltid där för en, oavsett vilket humör man är på... Min stora vovve, Elvis (7 år). Lägger huvudet i knät på mej så fort han känner av att jag är lite ledsen... Och då blir man ju genast på bättre humör... :-) Den lilla, Shoona ( 2,5 år). Hoppar upp i knät och lägger hela sin tyngd mot mitt bröst och tittar på mej så där gulligt sombara hundar kan... Och då är det kört på riktigt. Man kan bara inte vara ledsen nåt mer.... :-) | |
Brittson | 2007-05-30 16:54 | |
![]() | Ett litet tillägg till hundens bön till hundägarna... Håll mig alltid kopplad när vi är ute och går, för även om det vore möjligt att jag är världens snällaste hund så spelar det ingen roll för dem som är rädda eller allergiska. Andra människor - och djur - borde inte heller riskera att utsättas för mitt oberäkneliga humör när vi är ute. Jag kan inte hjälpa att jag inte förstår att alla inte vill att jag nosar på dem, men det kan du. Tack! | |
Lilla T | 2007-05-30 17:16 | |
![]() | koppla gärna otrevliga människor.... //Hunden | |
Brittson | 2007-05-30 18:39 | |
![]() | ...istället för deras hundar? | |
Mouche - Administratör | 2007-05-30 23:01 | |
![]() | Jättefina ord. Har printat ut dom och ska hänga upp dom som en tavla i hallen... =) Mouche | |
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-06-01 12:18 | |
![]() | Men föpr fan ni hundrädda personer gör ju grejen så jävla stor, mötte en på vägen jag går på vänster sida med hunden på vänster sida o hon på höger, istället för att bara gå frammåt helt vanligt så gå¨r hon emot mig o hunden och sen hoppar tillbaka o säger att hon ä'r hundrädd. o så gör typ alla, bara för att uppmärksamma det typ. Ja menar, folk som har sina hundar lösa på gatan o så har också en hund som håller sig till sin matte/husse och springer inte på andra folk och inte ni hundrädda heller | |
Knevert - Ej medlem längre | 2007-06-01 12:24 | |
![]() | Jag har också printat ut orden men jag ska använda det som dasspapper. | |
Frispråkig - Ej medlem längre | 2007-06-01 12:25 | |
![]() | haha.. | |
Kia | 2007-06-01 13:53 | |
![]() | KNEVERT:: Du borde skämmas,att nån har nåt vettigt att säga,behöver inte du göra narr av det.Är du förresten hundägare???? | |
Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-06-01 14:25 | |
![]() | Tror jag har dom där uppskrivna nånstans i datorn, vet att det sitter en lapp på anslagstavlan hemma iaf. | |
Frispråkig - Ej medlem längre | 2007-06-01 14:25 | |
![]() | Stäng av honom, så uträknat otrevligt tycker jag. | |
Brittson | 2007-06-01 15:29 | |
![]() | RedlineRocks, du gör säkert så men inte alla! Vissa låter hunden springa fram och nosa på folk trots att de har koppel till och med. När jag möter en hund brukar jag byta sida för att komma så långt ifrån den som möjligt, för man vet aldrig om just den hundägaren är en sådan som inte bryr sig. Självklart finns det många vettiga hundägare också, jag har aldrig sagt något annat. Vissa här verkade dock känna sig träffade, för varför hetsa upp sig så annars? | |
RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-06-01 15:51 | |
![]() | Ja men det är ju det som gör att hunden vill komma fram och nosa, varför inte bara fortsätta gå istället för att byta sida o shit, bara för att visa att man är hundrädd lixom, självklart respekterar jag din o andras rädslor men att göra det till en större grej är så onödigt. Min hund är väldigt social och älskar människor men om vi bara går helt vanligt så är det ju lungt, men när man ska hålla på o göra sånna där grejen börjar ju hunden undra vad/varför personen gör så och då plötsligt blir intresserad och gärna vill komma och lukta. | |
Brittson | 2007-06-01 16:40 | |
![]() | Då ska jag tänka på det i fortsättningen! Men det är bland annat därför jag tycker att alla hundar ska hållas kopplade när de är på offentlig plats; man vet aldrig vad de råkar reagera på och hur! | |
två bakelser | 2007-06-01 17:54 | |
![]() | Min hund är aldrig kopplad och hon går aldrig fram till någon hon inte känner. Om dom nu inte skulle stanna och locka på henne. | |
Birgerkung - Spelvärd | 2007-06-01 20:39 | |
![]() | Du missade sista verser i Hundens bön: "Prata inte bebisspråk med mig. Jag är inte din bebis. Jag förstår inte vad du säger, hur barnsligt du än pratar. Jag är ett djur. Jag gillar att lukta på bajs och nosa folk i skrevet och äta konstiga saker jag hittar på gatan och få lera i pälsen. Inte att gå runt i en plyschpullover som du har sytt." | |