Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sturgis2007-06-29 22:26
Antal inlägg: 110

Innan jag dör
En "innan jag dör lista" har nog alla vare sig de vill eller inte.
Alltid intressant att se skilldringar på vad folk har för mål att uppnå innan sitt liv börjat närma sig slutet.
Personligen så vill jag bli klar med de flesta så fort som möjligt eftersom döden kan titta fram bakom varje husknut.

De flesta vill säkert bege sig till månen eller andra liknande orimliga saker, och jag skulle uppskatta om folk skrev relativt rimliga saker.
Listan:
- Kirra Barn
- Motorcykel resa genom staterna
- Hoppa fällskärm
- Tågluff för andra gången, fast denna gång ensam
- Se några favorit band live
- Testa på olika body modifications, gärna världen över.

Sen har jag några punkter som blev censurerade.

Hit me folks!

illiterate - Ej medlem längre2007-06-29 22:37
Antal inlägg: 6521

- Rulla PFALZGREVSKAP

skogstorparn2007-06-29 22:41
Antal inlägg: 2287

grattis illterate! idiot!!

illiterate - Ej medlem längre2007-06-29 22:42

Vem är det nu som framstår som en idiot? *rofl*

Forky - Ej medlem längre2007-06-29 22:54
Antal inlägg: 1536

Allvarligt: finns "pfalzgrevskap" i SAOL?

Och så undrar jag vad "body modifications" är för något.

Ähum, innan jag dör ja... vad 17 ska jag göra då? Det skulle vara fantastiskt att skriva en bok och få den utgiven. Då blir man ju odödlig på något sätt. Men det är mest en dröm att det skulle kunna ske. But who knows... :-)

illiterate - Ej medlem längre2007-06-29 22:55

Det finns i tilläggslistan hur som helst. g3.spraakdata.gu.se/...PF ALZGREVE finns i SAOB.

Forky - Ej medlem längre2007-06-29 22:57

OK, då får jag önska lycka till med "rulleriet". :-)

Tufflan2007-06-29 22:58
Antal inlägg: 1254

Innan jag dör, när allt hopp om fortsatt liv är ute, vill jag att någon ska hålla min hand och viska "jag älskar dig".

Livet fram till dess vill jag forma till att förtjäna dem orden.

Sturgis2007-06-29 22:59

Kropps utsmyckning, piercing, tatto, scarification, branding, mm...

Sök på det så finner du en hel del, jag är väll mest ute efter de traditionella stilarna och sätten att utföra det på.

Och skriva en bok låter som en grym ide, kör hårt på den iden!

Forky - Ej medlem längre2007-06-29 23:00

Vackert, Tufflan.

pilutta-dej2007-06-29 23:01
Antal inlägg: 1689

Forky hann före mig, jag tänkte detsamma om ditt inlägg Tufflan.

Forky - Ej medlem längre2007-06-29 23:01

OK, Sturgis, jag förstår.

And thanx for the ryggdunk! :-)

ChePlingo - Ej medlem längre2007-06-29 23:23
Antal inlägg: 150

Jag ska skriva minst en symfoni

skåldå - Ej medlem längre2007-06-29 23:35
Antal inlägg: 521

ojoj va vackert tufflan, det önskar jag med.

annars skulle jag vila åka utomlands till platser som Usa, Australien o thailand.
men samtidigt det är inga måsten...Sverige duger gott

får nog ändå säga att uppleva en riktigt stor himlastormande kärlek eller två framöver skulle sitta fint...:) de behöver faktiskt inte räcka livet ut även om det vore väldigt väldigt nice det med...nån måste ju liksom dö först tyvärr och skulle de inte vara kvar så finns ju minnet ändå:)

sarlina2007-06-29 23:41
Antal inlägg: 1035

När livet var som bäst var det arbete och möda - lyckligtvis var inte livet alltid som bäst!!
Jag har gjort det mesta som jag drömde om och det som jag inte hann med har förlorat mycket av sin dragningskraft. Nu är tjusningen att slippa drömma om några speciella evenemang utan att i stället få njuta av allt det oväntade.

Sturgis2007-06-30 00:17

Sarlina: Jag tkr personligen att det låter som du bara dör långsamt...

Vill folk inte göra saker? känna på upplevelser så som smärta, kärlek, adrenalin kickar, lycka, frid, spänning, stolthet och ilska?

Jag tog och fixade en kille som satt och skar mig i benet med en scalpel i benet i ungefär 2-3timmar. ( scarification )
Det gjorde självklart helt fruktansvärt otroligt ont, men vilken upplevelse det var! Och vilken helt annan syn jag har på smärta och uthållighet nu.

Vem vill dö tråkig och hel? Vem vill ligga på bårhuset utan en skråma på kroppen invändigt som utvändigt?
Man borde leva livet till det yttersta och testa på allt som kommer i sin väg, för att sedan kunna dö med en otroligt massa kunskaper och erfarenheter.

Tänker jag skumt? allt låter så logiskt för mig...

illiterate - Ej medlem längre2007-06-30 00:21

Alla har naturligtvis lov att tänka hur de vill om vad som är värt något i livet. Som temporär buddist värderar jag dock inte för tillfället upplevelser och sinnesintryck högre än förmågan att vara nöjd med att bara vara.

grönöga - Ej medlem längre2007-06-30 00:27
Antal inlägg: 5570

Smärta .... *jag har fött barn, fick också en helt annan syn på smärta efter det ...*

sarlina2007-06-30 00:33
Antal inlägg: 1035

Sturgis, jag kan lova dig att när du väl hamnar på bårhuset är både dina yttre och inre skråmor utan större betydelse. Och jag kan också lova dig att livet kommer att kunna ge dig hela ditt önskade behov av smärta utan medverkan av inhyrda scarifikatörer. Och vem av oss är inte på väg att dö, fort eller långsamt.....

Sturgis2007-06-30 00:48

Sarlina: Det är precis det jag försökte säga i ovanstående text, att man inte behöver vara rädd om kroppen.
Såklart man inte behöver sniffa tinner, men in förstår vad jag menar.

Smärtan är väll inget jag är ute efter, njuter inte det minsta av någon form utav smärta. Men jag ser det som en nyttig och bra erfarenhet att ha genom fört den sortens smärta, och det är något jag vill ha upplevt innan jag dör.

Dö inte nyfiken är ett otroligt bra uttryck.

Känner att mina 20år har flygit förbi, tror inte på ett andra liv och vill därför ta mig igenom allt som jag blir sugen på och som jag får och kan ta mig möjlighet till att utföra.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?