Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| systerrebell | 2007-07-16 03:26 | |
![]() | Utmaning 1. Ryck tag i närmaste bok i din omgivning 2. Öppna sidan 23 i boken 3. Leta upp femte meningen på den sidan 4. Posta meningen här 5. Lägg gärna till bokens titel och författaren och berätta om boken är läsvärd eller ej "... hänföra dem till. Jag går längs gator som inte hör hemma..." Himmelfarb av Michael Krüger. Den är otroligt bra, ta och läs! | |
| leather-face - Ej medlem längre | 2007-07-16 04:05 | |
![]() | Det beror väl på att du aldrig......... Det bästa som kunde hända en croissant av Pablo Tusset Den är väl helt okej. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-07-16 07:53 | |
![]() | Forskare och intellektuella i Paris var däremot snabba med att utropa Bandungkonferensen till just det moment i vilket det väntade kollektiva subjektet Tiers Monde skulle ha materialiserat sig som en självmedveten enhet. Jordens fördömda av Frantz Fanon En klassiker inom postkolonialismen från -61. Intressant, men få cliffhangers och den dramaturgiska kurvan lämnar en del att önska. | |
| Miss_jk | 2007-07-16 07:57 | |
![]() | "5 minuters uppvärmning före, och streching av de senast använda musklerna efter varje arbetspass, minskar risken för besvär både under arbete och fritid." Truckförarboken Nr. 10 Författare står det inget om. Troligtvis läsvärd om man ska ta truckkort, annars vet jag inte... En undran bara. Ska det vara 5:e meningen eller 5:e raden? Det står meningen och då undrar jag bara varför era meningar inte är fullständiga... | |
| Eva | 2007-07-16 07:59 | |
![]() | Jag är fri... Zahiren av Paulo Coelho | |
| Eva | 2007-07-16 08:04 | |
![]() | Klart läsvärd, hans sätt att skriva ger iaf mig nya perspektiv på livet och tillvaron. | |
| klarkan - Ej medlem längre | 2007-07-16 08:17 | |
![]() | Vem är Amandas far? sade Angie. Gone,Baby,Gone Mycket bra deckare av Dennis Lehane. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-07-16 08:29 | |
![]() | "arbetshygieniska förhållanden ska vara tillfredställande. Allmänna regler ges..." Arbetsmiljölagen. Klart läsvärd. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-07-16 08:35 | |
![]() | Eller inte. Man får typ knappt röka här på kontoret. Sucks! | |
| snorklan | 2007-07-16 08:42 | |
![]() | "Om de kontinentala rättssystemen kan allmänt sägas att man där finner tydliga spår av de romerskrättsliga traditionerna." Civilrätt av Agell & Malmström (19 uppl. 2005) Hyfsat intressant läsning, iaf nyttig för mig under arbetstid. | |
| Vafalls - Ej medlem längre | 2007-07-16 08:48 | |
![]() | "Och hans rikedomar kommer inte att hjälpa honom när han förgås i helveteselden" Koranen tolkad på svenska Mycket intressant eftersom arabiskan sviker. | |
| eloffe | 2007-07-16 09:25 | |
![]() | ""Hur långt kom du idag?" frågade hon. Det tolfte kortet av Jeffery Deaver. Helt ok sommarläsning. Kan rekommenderas om man redan har plöjt de bästa spänningsförfattarna, | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-07-16 09:27 | |
![]() | Åh! Agells Civilrätt är ju en tidslös klassiker, minns att jag och mina vänner jämt skrattade åt att Agell tagit åt sig äran för Malmströms verk... Eller vare tvärtom? Hursom, förordet är ju bäst :D | |
| Arianrhod - Ej medlem längre | 2007-07-16 09:52 | |
![]() | "Detta antyder att det är möjligt att ingripa (i detta fallet genom att placera människor på "väntelista") på ett sätt som gör det mindre troligt att människor kommer förändra sig än om vi hade lämnat dem ifred." Motiverande samtal av William R. Miller/Stephen Rollnick. Utgiven av kriminalvården ...Det är ingen "Om du bara ska läsa en bok i sommar - läs den" om man säger så. | |
| monkan56 | 2007-07-16 10:20 | |
![]() | "Snart skymtade den isbelagda älven mellan träden, och Markus gjorde en gir ned mot stranden!. I Bäcka-Markus skogar av Birger Lundqvist... säger väl som engelsmännen "Not my cup of tea!" | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-07-16 11:14 | |
![]() | "Pokal och harpa utav gull har smitts och lagts i orörd mull för långlig tid och ohörd sång har klingat djupt i bergets fång." Ett stycke av dvärgarnas mörka, djupa sång från deras urgamla hem i djupet, taget ur Bilbo en hobbits äventyr av JRR Tolkien. En mycket bra bok i mitt tycke! | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2007-07-16 11:32 | |
![]() | Ein Heuriger am Wochenende spukt bereits in ihren Köpfen herum und vernichtet mehrere Kilo Gedankenmaterial. Elfriede Jelinek - Die Klavierspielerin. Ett av nobelpristagerskans mer lättvindiga verk, men utmärkt att slöläsa i hängmattan under en sommardag. | |
| Bim1964 | 2007-07-16 11:50 | |
![]() | Det blev tyst en stund igen. Peter Lovesey "Rosor till en död" Helt oki än så länge. | |
| mjulven | 2007-07-16 12:05 | |
![]() | Jacues Saunière lever inte längre Da Vinci Koden (Dan Brown) | |
| Kirkelina | 2007-07-16 12:59 | |
![]() | Aha, en officer således, en kungens man, nu såg man det helt tydligt. Lars Widding: En tid för hjältar Har själv inte hunnit läsa mycket längre än så här, men är troligtvis läsvärd och man har att göra ett tag då detta är den första i en serie av fyra. | |