Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2007-08-08 20:38 | |
![]() | betapetelit i Umeå?§ Hur kommer det sig att 4 av de 5 bästa här på betapet är från umeå?? Är det samma användare med flera konton, har dom inget bättre för sig där uppe eller är dom helt enkelt grymt smarta på ord i Umeå? | |
| y not | 2007-08-08 20:40 | |
![]() | givetvis det sistnämnda. Ume äger, kom och spela *PROBLEMÄLG den 18:e | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-08 20:44 | |
![]() | Problemälg, ha ha ha!! Vad f*n är det?? :-))) | |
| Lyle | 2007-08-08 20:46 | |
![]() | En IRL-turnering i Umeå! | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-08 20:49 | |
![]() | Okej. :-)) | |
| y not | 2007-08-08 20:55 | |
![]() | www.scrabbleforbunde...av ling=180 | |
| ÖverPräktig | 2007-08-08 21:46 | |
![]() | Bättre att kolla på Scrabbleförbundets ranking om du vill se den rätta eliten i Sverige. På denna sajt är det nog som i cykelsporten. | |
| Jesper M | 2007-08-09 00:02 | |
![]() | du menar alltså att alla bra spelare ifrån umeå fuskar? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-09 00:23 | |
![]() | Det finns dock en nyansskillnad mellan doping och fusk. Ungefär som den mellan överlagt mord och mord. Det ena är något som man planerat, och det andra är oftast en impuls som inte ignoreras. Ungefär som att ta med sig en fusklapp på ett prov, istället för att få en impuls och tjuvkika på sin granne. Det är naturligtvis mycket mer ansvarstagande att ta med sig en fusklapp, eftersom man då slipper utsätta en oskyldig granne för delaktighet i detta brott. Likaledes är det mer ansvarsfullt att dopa sig, eftersom man då inte behöver t ex välta sin motståndares cykel i en brant nerförsbacke, när man få en impuls att göra detta. Naturligtvis är hela Umeå dopade på kaffe, eftersom det är så kallt där och de inte har något annat att göra än att dricka kaffe och gå på den årliga Idol-auditionen. | |
| ÖverPräktig | 2007-08-09 00:29 | |
![]() | Nej, det påstår jag inte Jesper M då tolkar du mig fel. Men på denna sajt vet man inte säkert vad som försigår. De spelare som påstår sig vara de bästa spelarna här är ofta inte så bra IRL (ja jag vet att det är lite olika förutsättningar, men en spelare som bränner av massor av rullningar i hetstempo här borde normalt också göra det i normalfart om inte fler ändå). | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-08-09 00:43 | |
![]() | Sporten och gurra är i en klass för sig på slump-hets, det spelar liksom ingen roll om nån av dom skulle fuska nångång ibland, dom är framför allt så jävla mycket bättre än alla andra på just det dom är bra på. Att jämföra med irl är ju bara meningslöst. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-09 00:57 | |
![]() | Man måste beakta att det i ett spel som Betapet inte behöver löna sig att fuska. Om man utan hjälpmedel har fömågan att se de drag som ger mest poäng varje gång (vilket många förmodligen har kanske 90% av sina drag) innebär ju fusk bara en massa onödigt extraarbete och påverkar ändå inte resultatet positivt. Detta är fördelen med sådana här abstrakta spel, jämfört med meningslösa fysikaliska jämförelser såsom höjdhopp, där ju resultatet alltid går att förbättra. | |
| stefanf | 2007-08-09 07:28 | |
![]() | Jag tror iofs det är ytterst få (ingen) som hittar det mest poänggivande draget 90% av gångerna. De flesta av oss missar nog rätt många möjliga rullningar under en match (exempelvis en del åttor) men det spelar nog ingen större roll för grundfrågan här. När det gäller Umespelarna så är onekligen så att det finns ett antal _riktigt_ bra lirare där som dessutom är väldigt målmedvetna. Dessutom är det, som Broder Mu säger, så att de i toppen lirar mest hets och där är det mycket svårare att (hinna) fuska. Tror också det är en fråga om hur "viktigt" det är att ha hög rejt på beta och ligga högt på listorna. Lirar man för att det är kul och slöspelar lite mot vem som helst så är det svårt att hävda sig mot den/dom som väldigt taktiskt väljer motståndare och försöker pumpa ut det mesta i rejtpinnar från varje match/situation. | |
| SirNose | 2007-08-09 10:03 | |
![]() | Överpräktig: Jag skulle tro att jag rullar aningen mer i hetsmatcher på nätet och gör aningen snyggare rullningar IRL. Detta beror på att på nätet är mitt motstånd i genomsnitt sämre än när jag spelar på riktigt. Det är därför lättare att få in en större del av det totala antalet brickor och man får därmed en större chans att knipa dom ack så ljuvliga jokrarna. Dessutom är det betydligt lättare att hålla ett öppet bräde med många hakningsmöjligheter mot Znuttiz96 än om man möter en skicklig spelförstörare som tex min IRL-antagonist Leif ;) Den begränsade tiden i hets hindrar mig inte så mycket eftersom 90% av alla rullningar jag gör hittar jag nog inom 10 sekunder. Däremot har jag nog fått in en del rullningar IRL som innehåller flera högpoängsbrickor. Dom missar jag allt som oftast i hetsmatcher. Amen | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2007-08-09 10:53 | |
![]() | SM-tvåan från ifjol är en av de Umebor som ligger på Betas topplista. Även vinnaren av Stockholm Open -06 är Umeit, så det är ju inte så att goda meriter från IRL-spel helt saknas bland de många duktiga Umespelarna. | |
| Radagast | 2007-08-09 11:32 | |
![]() | "De spelare som påstår sig vara de bästa spelarna här är ofta inte så bra IRL" De i Bp-toppen som jag mött IRL är alla väldigt starka spelare. IRL/Standard/Normal är ett annat spel än Bp/Slumpad/Hets, så det blir lätt äpplen och päron om man jämför rankingtal. Dessutom misstänker jag att det är lättare att få hög ranking i Slumpad - kom gärna med motargument om ni tycker att jag är ute och cyklar. | |
| vulcan | 2007-08-09 14:36 | |
![]() | Jag håller med Radagast. Jag har sagt det förr och säger det gärna igen; Om det ordnades ett SM i Hets så skulle jag hålla Sporten som favorit. Sen tappar han en del av sin fördel när betänketiden blir längre då lite mer långsamtänkande typer som t ex jag hinner hitta fler bra drag. Johan har jag fått IRL-spö av en av de senaste gångerna jag vågade sticka min Nos upp till Umeå :) Och Leifonso är som sagt en mycket bra spelare också med riktigt bra tävlingspsyke verkar det. Och om en viss gammjänta började tillbringa mer tid med sin SAOL och lite listor skulle hon nog snart ta klivet upp i den absoluta eliten också! :) | |
| vulcan | 2007-08-09 14:41 | |
![]() | Sen är hjärnan på en garvad scrabblespelare så funtad att den som det ofta känns "av sig själv" mycket snabbt plockar ihop rullningar av de bokstäver man har. "My brain just does it" som världsmästaren Joel Sherman uttryckte det i Word Freak (vi har nog en liten bit till hans klass, men ändå). När det funkar går det då inte sällan på ett kick också med svåra bokstäver. Jag plockade t ex nyss i en match mot Frank ur bokstäverna DORTX?? fram TRiOXiD på mindre än två sekunder. Men jag kan också haka upp mig på mycket, mycket lättare kombinationer. Att det finns en hel del spelare som även i hets är fullt kapabla att plocka fram och spela många och ganska svåra rullar är helt klart. | |
| snucke16 | 2007-08-09 14:53 | |
![]() | Man blir lite avundsjuk...En annan har ju inte riktigt den kapaciteten. Eller förmågan. Man kanske har den eller inte har den. Och om man har den kan den tränas upp till näst intill perfektion. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2007-08-09 15:35 | |
![]() | Om bäste herr Vulcan åsyftar sidotecknad med sitt "gammjänta" (vad han förmodligen inte vet...hm, eller så är det just det han gör...är att termen "gammjänta" i vissa delar av det norrländska inlandet är fullt jämbördigt med termen "gammnucka", med allt vad det innebär;) ), så kan hon meddela att en inhandling av SAOL 13 faktiskt står ganska högt på agendan. Huruvida den sedan kommer tjäna som daglig lektyr eller tämligen omgående förpassas till bokhyllan, återstår väl att se...:) Förövrigt skulle Sporten vara en het segrarkandidat i hets-SM. Om detta tvivlar jag inte en sekund. | |