Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 971 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ögor | 2007-10-24 20:26 | |
![]() | Vackraste ordet. Nu kommer jag igen med nåt att garva åt! Mina inlägg trakasseras... Men, inte vara fiende nu. Vilket är enligt din mening, det vackraste ordet? Varför är det vackrast? Mitt vackraste ord är Hej! Därför att, det är det första man säger till någon och det förmedlar både vänskap och budskap. HEJ! | |
| singelmalt | 2007-10-24 20:47 | |
![]() | Har läst några av dina inlägg och får väl hålla med om att de har trakasserats. Helt utan mening dessutom. Jag har funnit vissa av dina inlägg en smula humoristiska istället och jag tycker det är synd att dessa personer som trakasserat dina inlägg inte sett humorn i det hela. Vackra ord var det ja. HEJ! tycker Ögor. Det finns många vackra ord.... Älskling kör jag på, för det får jag höra när jag kommer hem, och det värmer bättre än ullstrumpor. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-10-24 20:52 | |
![]() | ÄLSKADE! Man kan säga min älskade eller älskade vän... Vackert!!! | |
| BosseBolle | 2007-10-24 21:03 | |
![]() | Hahaha, sry ögor www.betapet.com/inde...am p;page=0 Jag var tvungen att lägga in den efter allt tjöt XD, tyckte det var lite roligt | |
| lellemor | 2007-10-24 23:21 | |
![]() | "gumman" när gubben kommer hem. | |
| ögor | 2007-10-25 07:10 | |
![]() | Tack, Singelmalt! :) | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-10-25 07:21 | |
![]() | LYCKLIG är ett väldigt vackert ord | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-10-25 07:29 | |
![]() | Finns så otroligt många vackra ord... Vad sägs om prästkrage... Men man måste verkligen stå där också... å bliga på kragen bland tistlar.... Den är mer än blott ett vackert ord... inte sant ? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-10-25 10:30 | |
![]() | OFÖRBLOMMERAD är ett ord som bär på någon slags märklig skönhet tycker jag. | |
| Bitte - Administratör | 2007-10-25 10:32 | |
![]() | www.betapet.com/inde...am p;page=0 Varför starta trådar då det redan finns om ämnet Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2007-10-25 10:49 | |
![]() | Jag tycker nog att Ögors tråd är annorlunda. Han frågar både efter det vackraste ordet och varför just det speciella ordet är vackrast. Själv tycker jag om ordet Tolerans och anledningen till att jag gör det är att det numera tycks vara en bristvara.... Mouche "som säger Hej till Ögor" | |
| Bitte - Administratör | 2007-10-25 11:09 | |
![]() | Ok, då,,, Vackra ord finns det gott om , återkommer med ett senare då jag sovit och varit till läkaren Bitte | |
| Kia | 2007-10-25 11:59 | |
![]() | Det vackraste ordet jag vet är MAMMA eller ÄITI på finska. Varför ?Jo, den har all kärlek ,trgghet o förlåtelse i sig. | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2007-10-25 12:23 | |
![]() | Oj, det var en svår fråga. Finns så många vackra ord som får olika betydelser vid olika tillfällen. Men spontant just nu så kan jag ge exempel på två vackra ord: Snöflinga tex, som "lyser upp" den mörka senhösten och vintern Omtänksam, talar väl lite för sig själv *ler* | |
| Vigdir | 2007-10-25 14:39 | |
![]() | Det beror ju litet på om man ska höra det sägas eller säga det själv, och om man bara ska lyssna till ljudklangen eller om man ska ta med betydelsen Så jag väljer flera ord: Att höra: Mamma. När det kommer från dottern och allra mest när det kombineras med litet andra ord. "Jag älskar min mamma" - vackrare finns inte! Att säga: Min dotters namn - och alla nittioelva smeknamn hon har. Gosegroda tex. Annars är ordet vän ett av de absolut vackraste. Bara rent ljudmässigt: Kastanjeträd tycker jag är ett otroligt vackert ord att säga och höra. | |
| zacco | 2007-10-25 16:49 | |
![]() | Skuss är ett fint ord på hälsingemål som betyder stund. | |
| -JK- | 2007-10-25 19:35 | |
![]() | Afrodisiaka smakar gott, tummetott låter sött, förlåt värmer i hjärtat, parfym känns sexigt, nakenchock krystat - men akvarell låter vackert. :) | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-10-25 19:45 | |
![]() | Först vill jag säga till ögor att det är en fin tråd du har startat. Håller inte alls med t ex Bitte. Jag kollade den tråd som hon hänvisade till. Det sista inlägget där hade skrivits i januari i år! Under året har det tillkommit en hel rad medlemmar, som säkert inte har sett denna tråd. Vissa bra trådidéer är värda att återuppliva! Så till svaret på ögors fråga: Det är inte lätt... Vill inte härma Vigdir alltför mycket, men min dotters namn är nog allra vackrast för mig. Eftersom jag inte vill skriva det här, så skriver jag några andra: Stjärnklar (det både låter och är vackert), jasmin (doftar ljuvligt och själva ordet låter också vackert), solregn (ser vackert ut och eftersom två ord med så olika betydelse tillsammans bildar ett tredje ord, blir det vackert!). Det finns många, men det var några i alla fall! | |
| Gentiana | 2007-10-25 19:49 | |
![]() | Det vackraste ordet om kärleken kom aldrig på pränt, det begrovs i en massgrav i Flandern med en fattig Parisstudent. Så var det med det. | |
| Bitte - Administratör | 2007-10-25 20:04 | |
![]() | Mina vackraste ord är de som jag gömmer i mittt hjärta Bitte | |