Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-11 23:23 | |
![]() | BR Julberättelsetävling! Här kommer tävlingsbidragen från BetaRobinsons julberättelsetävling, var god rösta på erat favoritbidrag! Bennybolls bidrag Det var en tidig julaftonsmorgon. Det regnade som vanligt och gräset var fortfarande grönt. Klockan var fem i sju och jag satt vid matbordet med en kopp kaffe. Plötsligt såg jag en varelse, en änglalik kvinna i vit skrud, som skred fram och mumlade något som jag inte alls förstod. Bakom henne kom det en man, han hade med sig något som han puttade framför sig. Såg ut som något fordon av nåt slag, fyra småhjul och handtag att hålla i. Han var naken närapå, hade bara en keps på huvudet och galoscher på fötterna. Kvinnan sa något till mannen, hörde inte vad det var, och sedan höljde hon på honom en filt. Paret närmade sig mej där jag satt vid köksbordet. Såg fundersamt på dessa och fågade sedan: - Vill Greta och Torsten ha lite kaffe? Detta är ett av mina jultraditioner, eftersom jag jobbar på ett boende för demenssjuka Temperances bidrag Alarmet står på 10, man måste ju få snoosa några gånger. Framåt 12 går jag upp efter mycken påtryckning från lillbrorsan som måste trakassera mig med sitt nya, förbannade tv-spel. Jag dammar av nån gammal 80-talsrökare på Guitar Hero och smiskar lillbrorsan som skriker, slår sönder det som ligger närmast (exempelvis syrran, en kudde eller tv:n) och hotar att inte ge mig några julklappar. Mormor bräker på sin charmigaste västmanländska att man minsann inte måste sova bort hela dagen. "Men du sover ju bort hela natten istället", tänker jag men säger inget utan bara ler så sött jag kan. Framåt 2 vankas det föda. Jag tar 2 potatisar och 5 nubbar. Jag älskar inte julmat men lite varm i magen vill man ju bli. Mormor visar upp sitt bästa fynd från bolaget- husets vita som smakar kattpiss men som "bara kostade 50 spänn och innehåller hela 13 procent alkohol". Vi äter med dåligt bordsskick, smågnabbas lite och älskar varandra på ett hårt men hjärtligt sätt. Kl 3 är det Kalle. Alla är upptagna med andra, viktigare saker och kommer eftersläntrandes framåt 15:30. Mamma får nåt sorgset i blicken och undrar vad som hänt med dagens ungdom som inte kan lära sig att uppskatta fina traditioner. Kalle börjar närma sig slutet och mormor klär ut sig till tomte. Hon har svårt att hålla sig för skratt, men kämpar på bra med att förställa rösten och puta extra mycket med den ganska obefintliga kulmagen. Klappar delas ut; ett presentkort där, en hög strumpor där och vips- där var den obligatoriska porslinstomten och öb-chokladen. Tack snääälla mormor. Vi hinner inte öppna många paket förrän mormor far fram som en grävmaskin (jag har för övrigt sjungit karaoke med Svullo, på riktigt) och ska mosa ner allt inslagningspapper, emballage och snöre i sopsäckar. Ja, presentpapper är ett Satans verk. Usch och tvi! Kalle är slut och alla är glada och nöjda med sina presenter utom syrran, som inte fick den där D&G-väskan för bara 7000 spänn. Vi håller en tyst minut för henne och sen är allt frid och fröjd igen. Kvällen fortlöper utan några större tragedier. Vi spelar ev. något sällskapsspel som någon fått i juklapp. (Förra året provade vi något som heter Alfapet, ganska roligt faktiskt.) och sjunger lite julsånger med mamma kompandes på gitarr. Alla går och lägger sig tidigt, jag sitter uppe och beundrar det vackra skenet från granen samtidigt som jag säger till mig själv: "Underbart! Vi överlevde denna jul också. Skål på dig Malin". Gunillas bidrag Jag är en varan. Som varan har man inte roligare än man gör sig. Man har inte ens roligt då man gör sig... Dagarna fram till jul går åt till att sävligt maka sig fram över den torra jordytan, slibba lite med tungan, äta och att försöka göra nya varaner. Det är inte helt enkelt för få djur är så motbjudande som just varaner, så knappt ens vår egen art vill ha ihop det med oss. Inte helt förvånande kanske. 70 kg osmält krubb i magen gör en inte sexigare precis... I alla fall så kör vi det traditionella adventsstuket den första av de fyra. Det går ut på att skrämma ihop lite människor från byn i närheten för att sedan bita dem en och en i en vital del av kroppen. Sen bettar vi lite vildsvin, paddor, skalbaggar och annat smaskigt på vem av människorna som dör först. (Det kan ju ta ett tag innan blodförgiftningen gör sitt). Jag är en fena på det och har vunnit fyra år i rad och sånt _kan_ faktiskt generera lite damsällskap. Att man dessutom får äta upp människan gör inte saken sämre. Typ 2a eller 3e december kommer garanterat nå j-a människor som låtsas att de är på en öde ö för att lattja. Ett par av polarna ryker då, det slår aldrig fel. Sen ser man dem sakta grillas över öppen eld. Lite happening och show är det över det. Aningen tragiskt. Men varje gång det inte är jag, är en bra gång. Sen är det ju lucia förstås. Jag är grymt snygg i glitter. På julafton är det alltid jag som är tomte! Frukosttraditionen är en halv get. Med lite tur finns det lite kvarglömt stuff efter de där människorna som var här i början på månaden. Med ännu mer tur finns det nån kvarglömd människa. Bleka svenskor t ex är det bra smak på. Antingen det eller en gris eller hjort utgör julmiddagen. Jag är en varan. Fy fan… Barbis bidrag . | |
| Kasta_Sten - Ej medlem längre | 2007-12-11 23:54 | |
![]() | Jag röstar på Temps bidrag såklart! <3 | |
| Prytte | 2007-12-12 00:13 | |
![]() | Jag röstar osså på temps, hon bad så snällt :) | |
| temperance | 2007-12-12 00:16 | |
![]() | Nej, det skulle du ju inte säga! Du skulle säga att mitt bidrag var bäst. Då försöker vi igen. Prytte? | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-12-12 00:34 | |
![]() | temperances bidrag var bäst. | |
| skitlångatår - Ej medlem längre | 2007-12-12 00:40 | |
![]() | Jag röstar på barbis. Klockren! Nu kan vi få den jul vi vill, bara fylla tomrummet med alla sprit, alla julklappar och lättklädda tomtenissar vi vill. | |
| Worddokument - Ej medlem längre | 2007-12-12 08:32 | |
![]() | hehe. temperance är snyggast men jag röstar på gunillas förslag | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-12 12:59 | |
![]() | Tack till alla som röstat hitills! Men vi vill ha fler röster! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-12-12 18:10 | |
![]() | JAg tycker Barbies var mest lättläst men röstar nog på ......... . .. .. .. .Gunillas story | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-12 18:43 | |
![]() | Än så länge har Tempie 4 röster Gunilla 2 Barb (1) Benny 0 come on and vote! | |
| BosseBolle | 2007-12-12 19:09 | |
![]() | temps var grymr rolig att läsa, den får min röst | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-12 19:32 | |
![]() | hmmm...tack för alla röster, mina kära betakamrater!!!!!?? | |
| temperance | 2007-12-12 19:34 | |
![]() | Jag tyckte din var fin benny, jag känner igen det där eftersom jag själv jobbat på demensboende. Jag röstar på dig!!! | |
| sockernos | 2007-12-12 19:35 | |
![]() | Lite lång läsning men ok temperance, du vet att jag är din så är oxå min röst. Jag röstar på dig | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-12-12 19:47 | |
![]() | Benny är snyggast, men jag röstar på Gunilla. Inte för att jag har läst bidragen men... | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2007-12-12 20:08 | |
![]() | jamen Eddie, räknade ju med din röst ju... * surar hela kvällen nu* | |
| zimba - Ej medlem längre | 2007-12-12 20:14 | |
![]() | jag röstar på benny boll, vad vinner man =) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-12-12 22:47 | |
![]() | Jag röstar på bennyboll | |
| Nemi | 2007-12-12 22:57 | |
![]() | När går deadlinen för röstningen? | |
| Salon - Ej medlem längre | 2007-12-12 23:00 | |
![]() | 00.00, så du har exakt 1 timme på dig. | |