Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| acron - Ej medlem längre | 2008-01-12 02:27 | |
![]() | Betapet - ordspel vs köttmarknad Jag har alltid sett Betapet som ett härligt tidsfördriv, där man kan spela och konversera med trevliga, men även mindre trevliga, individer. Vad jag dock stött på, är dessutom att folk ser Betapet som en ytterligare en köttmarknad att förlusta sig på. "Oj, vilken snygging som är inloggad, henne/honom ska jag minsann sätta klorna i". Jag kan väl passa på att poängtera att jag själv inte blivit drabbad av skamliga förslag i min inkorg (kanske för att jag är ful som ett hus?), men vetskapen om att det förekommer i bredare omfattning än vad jag någonsin kunnat ana, skrämmer mig nästan. Visst, vissa kanske uppskattar mail med frasen: "vill du ta del av mina fantasier?" eller kanske "vill du veta hur stor jag har?", men i allmänhet så misstänker jag nästan att sådana "påhopp" inte alltid får ett varmt mottagande. Jag trodde faktiskt att människorna på Betapet hade bättre för sig, men tji fick jag. Notera nu att jag inte riktar mitt inlägg mot samtliga spelare, utan mot de som detta inlägg nu berör. Då jag själv nu inte blivit utsatt för skamliga förslag, så misstänker jag väl att majoriteten är av det manliga könet. Självklart kan det ju bara vara trevligt med en komplimang eller två i ett litet oskyldigt brev, men visst har man förnuft att sätta gränsen någonstans, eller är det bara jag? Som jag har förstått det är sidan till för att man ska kunna spela mot varandra och ha trevligt (fastän man givetvis kan bli förbannad när man är i svackor), men i det konceptet ingår väl inte att maila en person man råkat se och föreslå diverse sjuka saker? Det känns ju mest som en svallvåg av desperation och då har jag för mig att man besöka andra sidor för att stilla ett sådant begär. Nu kanske mina åsikter blir helt sågade, men det kan jag stå ut med. Jag tänkte bara uttrycka mitt medlidande till de som nu motvilligt får stå ut med dessa upplevelser för att de har utseendet med sig. Tack för mig :) | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-01-12 03:20 | |
![]() | Jag känner inte riktigt igen mig i den beskrivning av Betapet som du ger. Har du några konkreta exempel att visa upp? | |
| acron - Ej medlem längre | 2008-01-12 03:32 | |
![]() | Med tanke på att folk kan känna sig utpekade/utlämnade, så väljer jag att inte göra det. Men ja, jag har ju ryktesvägen fått ta del av diverse skamliga förslag som kan förekomma - förslag av samma karaktär som jag beskrev i mitt förra inlägg. Sen, som jag även nämnde, är ju heller inte samtliga spelare på den här sidan berörda av det. En gissning är att de som stöter på fenomenet oftare än andra, är de som visar sig själva på andra sätt än genom en blek giraffbild. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-01-12 05:28 | |
![]() | Det går inte argumentera emot en påstådd företeelse vars existens inte kan styrkas med annat än hörsägen. Själv drabbas jag då och då av mail i min inkorg där jag får förslag om giftermål och liknande, men jag kan inte påstå att jag blir upprörd över sådant. Det finns också många som irriterar sig på att man inte kan gå ut och dansa på krogen utan att bli uppraggad, men jag tror raggandet där kommer fortsätta, likväl som här. Sen kan man väl undra hur lyckat det är att ragga på de sätt du nämner. Om man känner sig sexuellt trakasserad kan man alltid ta upp detta med någon administratör. | |
| uberbacon | 2008-01-12 06:18 | |
![]() | alltså, va, det här rör inte direkt *betapet* som sajt? låter väl rätt rimligt för en godtycklig community i den här storleken, eller krogen, eller vad som helst. enskilda mail är väl inte så mycket att bli upprörd över, men om någon blir upprepat trakasserad av samma person... kan det vara bra att kontakta admin :o om man har utseendet med sig, som du uttrycker det, kan man väl positivt ta åt sig "komplimangen", le och trycka på "ta bort mail" :D (salon behöver inte oroa sig för jag tar inte bort hans mysiga mail ) | |
| singelmalt | 2008-01-12 10:26 | |
![]() | Det var en tjej som i sin beskrining skrivit: Jag gillar sex och söker förnärvarande en tjej att ha kul med, men jag älskar också att leka med ord. Om det var precis de orden jag just skrev låter jag var osagt, men det kontentan av det jag just skrev och det hon skrev är densamma. Hon blev sedermera avstängd eftersom detta inte är en kontaktannonssajt. Ganska rätt tycker jag. | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2008-01-12 13:46 | |
![]() | Vet hur det känns, min maibox översvämmas konstant av diverse förslag från både män och kvinnor.. | |
| y not | 2008-01-12 14:10 | |
![]() | ojojoj vad jobbigt Micke. Du får väl ladda upp ett mindre provocerande foto så jag slipper sitta och dregla över dig. men annars är det väl som uberbacon skriver. Män söker kvinnor och kvinnor söker män, varhelst vi är. För var studiecirklar en av de vanligaste "raggningsplatserna " där många förhållande har startat. Mycket beroende på att här träffas människor med samma intressen. Däremot bör rena sexuella trakasserier anmälas och det hoppas jag att du gör om du känner dig så antastad Mick E, för den typen av mail skall inte ens du behöva tåla, eller nåja, möjligen d | |
| temperance | 2008-01-12 14:14 | |
![]() | Men heeey stranger..! Acron sötnos, får du INGA skamliga förslag?! *blink* | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-01-12 14:17 | |
![]() | Ja visst är det bra underligt...!? | |
| temperance | 2008-01-12 14:18 | |
![]() | Verkligen Gunilla. Du, ska vi sätta oss och skalda lite? Alla behöver uppskattning har jag hört.. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-01-12 14:35 | |
![]() | Givet! :p | |
| acron - Ej medlem längre | 2008-01-12 14:51 | |
![]() | Nu var ju det här bara en tanke jag hade, eftersom det finns människor som inte ser det felaktiga att bete sig på vissa sätt. Många verkar fortfarande inte förstå djupet jag försöker uppmärksamma i hela resonemanget, men det får väl lov att vara så. Jag syftar inte på situationer som leder till nya vänskaper, nya förhållanden, etc (på grund av gemensamma intressen), utan snarare på de mindre trevliga påhoppen som kan förekomma. Om det sker 1-2 gånger, orkar man möjligtvis inte ta upp det med admin eftersom man helt enkelt inte orkar bry sig. Om det däremot sker upprepande gånger så är det en helt annan sak. Grejen jag vill poängtera är bara det att jag tycker att det är trist att det ska förekomma vart man än är, t om på en sida som Betapet. Jag har själv sett hur illa människor kan bete sig, men visst, om nu folk ser någon form av acceptans i det hela så kanske mitt inlägg inte var värt att kommentera heller. Det här var ju bara tankar och funderingar jag hade och behöver inte vara mer betydelsefullt än en fjärt i kosmos, om man nu inte känner för det :) | |
| Nemi | 2008-01-12 14:53 | |
![]() | Om man blir påhoppad med ovälkomna inviter och sexuella anspelningar och förslag så skall detta anmälas tillen övervakare (vi ärlila/blå i spelrums-spelarlistan) eller till abuse@betapet.com. Det är inte okej att trakassera någon annan spelare. /Nemi | |
| Pojknamn - Ej medlem längre | 2008-01-12 14:55 | |
![]() | Hm va riktat mot den andra tjejen som skrev ovanför dig Nemi. | |
| acron - Ej medlem längre | 2008-01-12 15:06 | |
![]() | Nu vet jag inte riktigt hur jag ska tolka det där? Handlar det om ren dryghet eller är det bara ett behov av att skriva något, även fast man inte har något vettigt alls att säga? Skadar hur som helst inte med inlägg som inte saknar någon form av relevans. Jag kan nog ge lektioner i korrekta meningsbyggnader om så önskas, men det kan vi i så fall ordna i en annan tråd. | |
| temperance | 2008-01-12 15:19 | |
![]() | Jag förstår vad du menar acron, jag har bara nån sjukdom som gör att jag inte kan vara seriös längre perioder. Sexuella trakasserier förekommer överallt, även på spelsajter som Betapet, tyvärr. Det är inget som ska bagatelliseras på nåt sätt, det är alltid trist när sådant förekommer. Hoppas bara att personer som är utsatta vågar säga till, jag tror många lider lite i tystnad och en sådan här tråd kanske kan ge lite mod att anmäla, förhoppningsvis. | |
| Nemi | 2008-01-12 15:25 | |
![]() | Pojknamn: Jag tog givetvis bort ditt inlägg då det inte är sjysst att skriva "ditt våp". | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-01-12 15:49 | |
![]() | Du har tur du tempie som har nåt att skylla på. Jag är bara ett mjäk som hänger på... Men allvarligt! Visst är det så, att (sexuella) trakasserier är lika lite rätt här som någon annanstans, men att det förekommer även på Betapet är väl iofs ingenting att förundras över. Så länge de vara anonyma och slippa repressalier så kommer vissa människor att bete sig illa oavsett vilken sajt det är. Tyvärr... Klart man ska anmäla om man känner sig kränkt. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-01-12 15:50 | |
![]() | ...de kan vara anonyma (osv)... skulle det förstås stå. | |