Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 967 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hottiz | 2008-01-24 23:08 | |
![]() | funderar på sluta spela då så konstiga ord ger matchvinst jag la prosa i ingången...var några röda under,,,efter tid la den andre prosaisk...kunnat lägga det själv med men...inget ord en vanlig arbetare kan känna till...denne fick över 150+ för det läget o vann på det...Betapet har blivit trist sen nya SAOL kom in... vi som bara spelar för skoj o jobbar o har inte tid plugga nya SAOL e körda här...trist med sant. | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-01-24 23:19 | |
![]() | Jaha, släpp sargen om kom in i matchen. sån jävla skillnad är det inte och dessutom har väl merparten här inte pluggat SAOL, lika lite som man hade pluggat samma bok innan nr 13. Man lär sig medan man spelar helt enkelt, jag tycker det har funkat precis lika bra nu som förut. | |
| hottiz | 2008-01-24 23:22 | |
![]() | jag lägger av då jag sett betapet går mer ut på lägga konstiga ord som gills...än vardagliga ord som man tuggar på jobbet...trist men sant...jag har nog många med mej i mina tankebanor...säger inte upp mej...men tappat intresset spela just nu. | |
| Kirkelina | 2008-01-24 23:26 | |
![]() | Och till och med bättre. Många vanliga ord är ju tillåtna nu. Och en del av de mest ålderdomliga är utrensade. Och just ordet prosaisk borde väl ha varit godkänt även i 12:an, eller? När det gäller poängen så är det väl mer spelplanen som är boven i dramat. Spela standard så slipper du såna överraskningar. | |
| Kirkelina | 2008-01-24 23:27 | |
![]() | Min kommentar skulle kommit efter mick_e 2 för att förstås rätt. | |
| mick_e 2 - Ej medlem längre | 2008-01-24 23:30 | |
![]() | Beta går ut på att vinna, inte att ha kul.. | |
| tilduskan - Ej medlem längre | 2008-01-24 23:31 | |
![]() | prosaisk är inte särskilt svårt ord att komma på. isk, are, tra, ig på slutet går med rätt många ord. Vem som helst skulle nog kommit på det om den bara tänkt eller provat. | |
| Qrax | 2008-01-24 23:36 | |
![]() | Om man inte tycker att ordkunskap ska belönas så är nog inte Betapet spelet för dig | |
| hugokolbaz | 2008-01-25 00:18 | |
![]() | I love you hottiz!! Bara så du vet! | |
| Herdestav - Ej medlem längre | 2008-01-25 00:28 | |
![]() | Jag kan inte annat än att instämma. Det här spelet tenderar mer och mer till att gynna lingvister och taktiker. | |
| Janko Serb - Ej medlem längre | 2008-01-25 06:11 | |
![]() | Hottiz är gud, kommer med dyliga inlägg var och varannan månad. | |
| vulcan | 2008-01-25 09:48 | |
![]() | PROSAISK har säkert funnits med i ordlistan sen den allra första upplagan av SAOL. Men det här skulle kunna vara ett bidrag till klasskampen. Låt de snobbiga jävla scrabblespelarna som förtrycker arbetarna genom att vilja godkänna andra ord än ÖH, VA, BRUDAR, SPONKEN, BÄRSA och RALLY bli de första att ställas upp mot muren när revolutionens dag kommer! | |
| Ajdan | 2008-01-25 10:06 | |
![]() | Viva la revolución!! | |
| ingson | 2008-01-25 10:18 | |
![]() | Härligt Vulcan! Instämmer helt. Men vad är scrabble,också ett inpluggat ord? | |
| kartoffel | 2008-01-25 10:28 | |
![]() | Men vulcan övervakare som du är kan du väl inte slå bensin på denna eld..^^ I det demokratiska sverige kan vi ju segregera beta lite istället för att skapa konflikter och införa olika spelrum med bla rinkbysvenska, lantistugg, norrländska osv. som ordlista.;) | |
| Banned - Ej medlem längre | 2008-01-25 10:43 | |
![]() | Det är patetiskt hur akademin har gått från att på sin höjd ta med nåt litet vågat söderkisuttryck från femtitalet till att ta med varenda förortsord som Dogge och nån kulturjournalist suttit och kokat ihop över en fylla. | |
| Angeloflove | 2008-01-25 12:27 | |
![]() | Typ, borde inte ett spel med bokstäver gå ut på att lägga ord? Sen är det väl skitsamma om man vet vad de betyder eller ej? Jag är ingen ordfantast men jag kan minsann pröva mig fram och ibland lägger jag de mest konstiga ord jag ite hade en aning om att de fanns. Prövat det hottiz? | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-25 22:16 | |
![]() | Känn dig rökt din jävla dagsslända. | |
| Maybach | 2008-01-25 22:32 | |
![]() | Kjell Bergkvist haha :D | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-25 22:36 | |
![]() | www.youtube.com/watc...Wp 4ip6hefY | |