Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 983 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Username | 2008-05-11 20:16 | |
![]() | Av silikon och botox kan det nog bli en fin modell ( fast inget hus förstås) | |
| Andris | 2008-05-11 20:21 | |
![]() | Vill bara lägga till att "foamcard" är trevligt att bygga modeller i. Jag har byggt mängder av hus i just det materialet, som finns att köpa hos välsorterade pappershandlare. Det används bland annat inom reklambranschen för att limma upp bilder på för utställningar etc. Finns inget bättre för modellhusbyggare! /Andreas | |
| emmylicious | 2008-05-11 20:28 | |
![]() | låter som det jag använde i skolan. två papper och något skum emellan. har inte världens bästa ekonomi heller :P | |
| emmylicious | 2008-05-11 20:32 | |
![]() | nåja, jag ska börja skissa på hur jag vill ha det nu :) återkomemr vid nästa problem *lovar att jag kommer få mer* | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-05-11 22:41 | |
![]() | Du skrev att du hade problem med att limma frigolit, men det går utmärkt om man bara använder rätt lim. Det får inte innehålla lösningsmedel som löser upp frigoliten. Vanligt trälim funkar till exempel fint. | |
| emmylicious | 2008-05-12 10:05 | |
![]() | kan bli användbart vid möblemanget - om någon vet hur man tillverkar en frigolitskärare. jag hade en förut, den var söt. hade gjort den på tekniken i femman :P ett stort batteri med två utfällbara poler och så var det ståltråd o lite spikar. när man tryckte på en av polerna så att den nuddade en sån grej som man har för att sätta ihop papper så blev den varm. | |
| emmylicious | 2008-05-12 10:05 | |
![]() | koppartråd var det nog, inte ståltråd :P | |
| mackz_ | 2008-05-12 13:26 | |
![]() | annars kan du ju använda cellplast | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-05-12 21:20 | |
![]() | Inte koppartråd eller ståltråd, kantaltråd ska det vara. Om du använder koppartråd blir inte tråden speciellt varm (däremot blir batteriet det, innan det går sönder). | |
| emmylicious | 2008-05-12 21:37 | |
![]() | Jaha, okej. Men jag kan ändå inte göra en. Finns dom att köpa? :P | |