Spelrum
Giraffen | 42 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 840 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ceckes | 2008-05-11 23:27 | |
![]() | Enda rätta dieten är att äta rätt året om. O det är hur enkelt som helst. Det är bara att vräka i sig mängder av protein och som finns i kött. Så äter du ohämmat med grönsaker. Skippa potatis o ris o andra kolhydrater som omvandlas till socker i kroppen o därefter omvandlas sockret till fett. Ät inte ens vanligt bröd utan knäckebröd. O ta aldrig två portioner mat när du äter middag/lunch, det räcker med en. Ät bara 50 g godis/kakor i veckan. Jag har gått ned 30 kilo på det. 25 gick jag ned på ett år o sedan blev det 5 kilo ytterligare fast då var dieten redan avslutad men det bara forsade bort kilon. O så gick jag promenader 2-3 ggr v på 20-45 min. Rätt enkelt faktiskt. Kanske nåt ni 2 kan prova när ni e färdiga med den där vansinnesdieten ni ska köra en vecka??? | |
Intet | 2008-05-11 23:29 | |
![]() | Det kan vi nog säkert göra. Och jag vet redan hur man ska gå tillväga för långsiktiga lösningar. Men börjar jag med sånt tappar jag motivationen efter tre veckor. Bättre att börja rejält, och hålla det nere sen. :D | |
Ceckes | 2008-05-11 23:29 | |
![]() | En annan grej e viktig också o tänka på: Håll er bara till 17% fett o inga lightprodukter. Detta är en sund diet som jag fick av en dietist på sjukhuset. Nä, jag vill inte säga att jag moralpredikar. Jag tipsar alla som vill bli av med lite extrakilon bara. Jag var ett överviktigt fetto o nu är jag ett benrangel... Så det kan bli!! | |
Intet | 2008-05-11 23:36 | |
![]() | Jag vill också bli ett benrangel. Coolt. Fast tuttarna får gärna stanna kvar. :P | |
Ceckes | 2008-05-11 23:43 | |
![]() | Tuttarna försvinner inte helt men lite får man räkna med. jag har aldrig haft stora tuttar men de blev inte så mycket mindre ändå. Tack o lov kanske! | |
Ceckes | 2008-05-11 23:45 | |
![]() | Det är bra att ta en promenad innan frukost också för då ökar förbränningen när du e på fastande mage!!! | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-11 23:46 | |
![]() | Det där med att inte äta efter en viss tid är en myt. Det är ju inte så att ämnesomsättningen helt stannar av under natten utan viktnedgången beror säkerligen på att man helt enkelt äter ett mål mindre om man är van att äta på kvällen. Kolhydrater är billigt och energirikt, finns goda skäl att dra ner på det men är idiotiskt att skippa det helt. | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-11 23:50 | |
![]() | upa, det finns nog en del stöd för teorierna ändå. Om du tvivlar så kan du konsultera din tallkottkörtel, som discorianisterna skulle sagt. Circadian rythm and blues. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-11 23:51 | |
![]() | Vilken teori? | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-11 23:52 | |
![]() | Teorin om att dagsljus påverkar ämnesomsättning t ex. | |
Ceckes | 2008-05-11 23:53 | |
![]() | Nä det är ingen myt det där för kroppen jobbar saktare på natten, den programmerar om sig till vila o då bränner inte kroppen fett på samma sätt. När jag åt mitt i natten så gick jag upp flera kilo. Man kan äta efter kl 18 men då ska man äta en frukt eller lite youghurt. Något som är lättsmält alltså. Så det inte blir för tungt för magen att smälta det. | |
nina1 | 2008-05-11 23:54 | |
![]() | jag tror på att man kan i stort sett äta vad man vill i måttliga mängder. i kombination med motion. en promenad på en timme varje dag så går man auomatiskt ner i vikt och man blir friskare ock piggare på köpet. | |
Intet | 2008-05-11 23:55 | |
![]() | Jag är ingen expert, men förbränningen minskar väl när vi slappnar av? Det vore iaf för mig mer logiskt om min kropp förbrände mer på dagen, eftersom att jag är igång då, än på kvällen och natten. Då jag antingen sitter still eller sover. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-11 23:59 | |
![]() | Ja, det är självklart på det viset. Jag sa inte att ämnesomsättningen var lika hög på natten utan att viktnedgången snarare beror på att man minskar ett mål om dagen. Jag förutsatte att man inte käkar en hel limpa och ett paket glass innan läggdags. Men vad vet jag? | |
erikd | 2008-05-12 00:12 | |
![]() | kcal in - kcal ut. Sätt er nu och räkna.. | |
Intet | 2008-05-12 00:17 | |
![]() | Precis. | |
le-lou | 2008-05-12 00:18 | |
![]() | myt eller inte myt, för min kropp är det def så att den droppar vikt när jag inte äter senare än så. and thats a fact :) | |
E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:20 | |
![]() | Samma för mig. :) Men jag är rätt säker på att jag är ett nattdjur egentligen. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-05-12 00:23 | |
![]() | Själv brukar jag äta på natten eftersom det är då jag är uppe. Verkar inte bilda mer hull runt benknotorna tyvärr. Hemligheten kan dock vara att jag inte äter särskilt mycket alls även om det jag får i mig oftast intas efter klockan sex. | |
Ceckes | 2008-05-12 00:47 | |
![]() | Det kan ju vara så upa att eftersom du äter väldigt lite på dagarna, kanske bara ett eller två mål o glömmer äta så hinner inte kroppen ta upp så mycket. Är man väldigt smal o sparsam med mat från början kan det ju ibland vara en annan sak, men det är undantagsfall. | |