Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 86 |
Mobilspel
| Pågående | 19 799 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-16 16:34 | |
![]() | Går det inte lika bra att hålla ungen i handen...känns lite förnedrande att ha honom/henne i ett jävla koppel. | |
| mariaen | 2008-05-16 16:37 | |
![]() | Nä hjälm vägrar jag också. Hur ska dom lära sig att det gör ont att slå sig. Gick nyss på bröllop med lill tjejen hon var upplädd i fina kläder och uppsatt hår. Och hennes vilda sida visade hon med en liten fläskläpp, uppskrapad näsa och sen gul bula i pannan. Som sagt hon är sjövild!!! | |
| 1asnöflingan | 2008-05-16 16:37 | |
![]() | Min mamma (37år) hade sån när hon var liten | |
| Evakuera - Ej medlem längre | 2008-05-16 17:07 | |
![]() | Ond jaeval: därför att mycket små barn blir jävligt störda om man försöker hålla dem i handen när de vill vingla omkring och kolla på saker i lugn och ro. Det är inte strypkoppel vi talar om. | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-16 18:34 | |
![]() | Hur fan störd blir inte ungen om man har den fastkopplad...Jag har själv en son, det gick alldeles utmärkt utan koppel. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-16 18:43 | |
![]() | Jag tycker inte man ska moralisera så mycket över ett koppel. Man kan ju se det som en länk mellan föräldern och barnet. Det finns ju vissa orsaker till varför man väljer att ha koppel på sina barn. Vi spänner ju fast barnen i vagnen, det är väl mer frihetsberövande och panikframkallande för ett barn än att släpa på ett snöre? | |
| Evakuera - Ej medlem längre | 2008-05-16 18:47 | |
![]() | Kul att du klarade att få en son utan koppel! | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-16 18:49 | |
![]() | Ah humor ja... | |
| Tettis | 2008-05-16 19:06 | |
![]() | Jag har tvillinggrabbar på dryga två år, och ibland önskade jag att jag hade koppel på dem.... =) | |
| Skogs Finnen | 2008-05-16 19:14 | |
![]() | stå på dig oceano åck se inte det som trycka ner på nån!! du är värkar vara en hyfens och smart kvinna du,,, själv jag tycker barn är som en renjord och måste bränmärkas och hållas på uppsikten | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-16 19:19 | |
![]() | Störd och störd, dagens föräldrar lyckas fördärva sina barn ändå, koppel eller ej. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-17 15:18 | |
![]() | jag skulle lätt koppla mina barn. | |
| kermis | 2008-05-17 15:26 | |
![]() | vad är det som är förnedrande med ett koppel? se det som en extra lång hand istället.. Jag är definitivt för och önskar att fler föräldrar kopplar sina ungar. | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-17 15:28 | |
![]() | Tror att om tråden handlat om att koppla utvecklingsstörda så skulle det varit annat ljud i skällan... | |
| kermis | 2008-05-17 15:35 | |
![]() | Men nu handlade den om barn. Eller missuppfattade jag? Ska vi byta ämne bara för att inte majoriteten håller med trådstartaren? | |
| Ond jaevel - Ej medlem längre | 2008-05-17 15:38 | |
![]() | Nä men jag försökte bara sätta lite perspektiv på det hela...är det bättre att koppla barn än cp-skadade t ex? Kan det vara så att en del är så lata och inte orkar se efter sina barn? skönt med koppel då... | |
| le-lou | 2008-05-17 15:40 | |
![]() | Inget konstigt med detta tycker jag, har sett flera ha sina barn så här...förstår inte vad det skulle vara för konstigt med just att man istället för att koppla fast ungen i vagnen (som nästan är standard idag) till att gå bakom när de vill springa och gå istället för att sitta still. | |
| kermis | 2008-05-17 15:48 | |
![]() | Ond jaevel: klart det är skönt med koppel! :) Många saker är utvecklade för vår bekvämlighets skull... Det mesta vi har att göra med faktiskt. Att kalla alla för lata bara för att vi använder dem är väl att ta i? Har förresten sett mer än ett barn falla för att föräldern inte varit snabb nog eller sluntit i sitt grepp när de skulle ta tag i kragen på ungen. En sele är ju säkrare också... | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-05-17 17:24 | |
![]() | Behandlar man människor som djur, så uppför de sig som djur. According to plan :=) | |
| Dyslekso | 2008-05-17 17:26 | |
![]() | Hehe, jag skulla fnissa gott om jag såg en förälder med barn i koppel. Tänker mig att barnet drar och gnäller på skånska om att det vill ha kinderägg också. | |