Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 20 075 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sjutusan | 2008-05-18 16:37 | |
![]() | All musik som berör någon har ju ett värde, har haft denna diskussion om covers vara eller icke vara. Jag gillar inte dansband men står ut me´t. | |
| nina1 | 2008-05-18 16:39 | |
![]() | vad jag har förstått så är vår dansbandsmusik ett svenskt alternativ till amerikansk country musik. och som en av er säger här när man översätter engelsk text till svenska så låter det inte lika bra som när det sjungs på engelska. många av våra dansband sjunger ju mycket country fast på svenska. sen är det ju skillnad på dansband och dansband. | |
| nina1 | 2008-05-18 16:41 | |
![]() | jag menar förståss att många dansband har översatt amerikansk countrymusik till svenska. | |
| uberbacon | 2008-05-18 17:06 | |
![]() | Som nina säger finns det dansband och dansband. Lasse Stefanz, Thorleifs och dylikt är torrt i längden tycker jag, men jag ingår väl inte direkt i deras målgrupp. Däremot när Jannez, Perikles, Barbados etc spelar på dans så är det ovanligt med torra låtar. Det är otroligt roligt att gå på sån dans och bjuda upp till en foxtrot, så jag blir nog glad/påmind av att höra en dansbandslåt på sidan av. Snart är det sommar, då får jag åka hem till glada Jämtland och dansa på lördagkvällar istället för att spela betapet :) | |
| patboone | 2008-05-18 17:06 | |
![]() | Men snälla... Countryn är känd för sin omsorg om texterna. Dansbanden har lånat en mycket liten del av det musikaliska uttrycket därifrån och absolut ingenting av texterna. De är som helhet mycket mera besläktade med tysk ompa-ompa schlager. | |
| simbo | 2008-05-19 16:23 | |
![]() | Det är sant att Periklers Jannez, Whalströms och de "mordena" dansband verkigen ej är torra, utan det är ordentlig fart på dessa danser. | |
| Husa | 2008-05-19 16:57 | |
![]() | Håller med simbo....finns många dansband som inte alls är "torra". Jag är ute en hel del och dansar och det som är kul att se är att det blir fler och fler ungdomar som dansar till såna som Bhonus, Scotts, Expanders, Highlights, Blender och Date. | |