Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:06 | |
![]() | Det var ju ett riktigt bra motto. Då kan du få ett av mig i gengäld: Gör det för dom innan dom gör det för dig. Känner du dig lite förbannad någon dag kan du byta ut "för" mot "mot". | |
| sjutusan | 2008-05-22 20:10 | |
![]() | ...."what would Jesus do?" Nu ska jag i slutet av maj här (för att på nåt vis hålla mej kvar vid trådämnet) förbereda mej för att sjunga Hero med Charlotte. Vi kan väl höras i morgon då henn, för nästa livsvisdom, funderar på nåt med feta barn...mja, vi får väl se. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:12 | |
![]() | Tack för listan, _Candid. Det verkar som att vi har ungefär samma referensramar vad gäller månadernas förtjänster och tillkortakommanden. Bokrean i februari hade jag glömt bort. Den är ju faktiskt en liten ljuspunkt i februarirusket. Men vad hände med April? Har du helt förträngt den månaden? :-) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:17 | |
![]() | April, april din dumma sill. Jag kan använda februari hur många jag vill! | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:18 | |
![]() | Ja, april föll visst bort av någon anledning :D den borde jag peta in mellan december och februari för att man äntligen kan se de första tecknen på att våren är på väg :) | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:23 | |
![]() | hm, och skrev den delade sista-platsen innan jag kom att tänka på bokrean :) februari ska bara stå på näst sista platsen! | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:23 | |
![]() | "April med sitt bråkiga skinn, lurar barnen än ut och än in" som min mor brukar säga. Jag har aldrig riktigt fattat vad som menas med det. Jo, jag förstår att det handlar om aprils lynniga väder, men vad då "bråkiga skinn"? | |
| Vigdir | 2008-05-22 20:25 | |
![]() | 1 December - för då är det advent, jul och lucia, och kanske även snö 2 Januari - om det är riktig vinter, förstås. Åsså kryllar det av tårtkalas då 3 Februari - är det inte underbart när snön ligger gnistervit och solen skiner? Samtidigt! (Jag envisas med att tro att det är snö på vintrarna - år utan snö räknar jag inte) 4 November - tända ljus, mysa inne, regn, kanske litet oväder. Ljuvligt. 5 September - sensommarvärme och den månad då jag oftast blir förälskad. Äpplena mognar 6 April - tidig vår och kanske påsk 7 Maj - vårvärme, späda blommor, späda löv 8 Mars och oktober - litet av transportsträckor om de är allt för menlösa i väderleken, men kan så klart gnistra till och vara riktigt underbara. En solig oktoberdag, eller dito marsdag är rätt härligt 10 Juni, juli, augusti - jag är ingen sommarmänniska alls. Numera ligger min semester oftast i juli av tvång, och det är ju skönt att vara ledig. I augusti finns det fina bär och i juni är det skolavslutningar, annars är det mest som en kompis sa en gång "bara en massa grönt överallt och varmt och kladdigt". | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:32 | |
![]() | Tack för listan, Vigdir. Du är allt en riktig vintermänniska. Inget fel i det... :-)) Efter ett besök på din sida vet jag nu att du bor i Skövde. I den fina staden kanske du inte får se "riktig" vinter så ofta. Det är ju lite synd. Har du funderat på att flytta uppåt i landet? | |
| temperance | 2008-05-22 20:45 | |
![]() | 1.Juni 2.Juli 3.Maj 4.Augusti 5.Resten | |
| Svårmodig - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:48 | |
![]() | Finns bara fyra månader som jag kan stå ut under...Maj-Augusti. Resten är bara ett jävla kallt mörker. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:48 | |
![]() | 1. Juli 2. Augusti 3. December 4. Februari 5. Oktober 6. Maj 7. Resten | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:48 | |
![]() | Att Temperance är en sommarmänniska behöver vi inte betvivla. :-) | |
| Vigdir | 2008-05-22 20:51 | |
![]() | Henn Glysén: Jag har bott i Sundsvall och Härnösand och gjort små halvhalter i Umeå. Om jag längtar tillbaka? Gissa tre gånger... ;-) Men just nu säger livet att det är mest praktiskt i Skövde. Tyvärr. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:52 | |
![]() | Hittills verkar det som den gamla sanningen stämmer; att majoriteten av svenskarna bara går och väntar på våren och sommaren. Resten är bara en seg transportsträcka(med ett liten ljusglimt kring jul... och bokrean). | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:54 | |
![]() | Okej, Vigdir. Hoppas att du kommer tillbaka till Norrland någon gång i framtiden, så du får ditt lystmäte av snö och kyla. :-) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-22 20:55 | |
![]() | Jag gillade nog minst lika mycket vintern innan (åker en jävla massa skidor) vintern blev en lång regnperiod. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-22 21:00 | |
![]() | Imbattibile: Jag förstår. Den här klimatförändringen är inte vidare rolig. Lite skrämmande är den också. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-05-22 21:07 | |
![]() | Jaha, här kommer så min lista... 1. Augusti - varmt och skönt, semester! (Många kalas, även mitt) 2. Juni - gryende sommar! (Skolavslutningar, *torkar tåren*) 3. Maj - våren är ju så skön! (Dock inte årets *brrrr*) 4. Juli - sola och bada i piña colada *nynnar* 5. September - fortfarande varmt, "hög och krispig" luft 6. December - me löööv x-mas (läs pappas julmat! :)) 7. Januari - förhoppningsvis riktig vinter (med skid- och pulkåkning, varm choklad på utflykt och mys framför brasan - vem har en till övers???) 8-12. Övriga utan inbördes rangordning - mörka, trista, blajiga... | |
| Fånmåne - Ej medlem längre | 2008-05-22 21:09 | |
![]() | 1. Oktober - En månad för eftertänksamhet, stjärnskådning, promenader, och den fantastiska hösten. 2. September - Sinatra släppte ett album kallat "September of My Years", det säger väl allt? 3. December - Fyller man år i december så gör man, och man har dessutom inte hunnit bli leds på vintern. 4. Augusti - Den enda sommarmånad jag verkligen gillar, lagom temperatur, och lagom mycket sommar och lagom mycket höst. 5. Mars - En rätt så trevlig månad, ofta svalt, med skön luft. Ytterligare en bra månad att promenera i. | |