Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:16 | |
![]() | Till och med politikerna får skoja till det ibland, mitt i tv-sändningarna, fast de talar om seriösa ting. *har sett* | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:17 | |
![]() | Nattravn Få napp? Vad fiskar vi efter? Ah, en ordvits, fint. :) ;) Att skriva ett helt nytt inlägg för en smiley känns lite "chat-aktigt" | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:17 | |
![]() | Ni är så roliga! :-) | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:18 | |
![]() | Jag kände att om jag inte gav ett busigt leende tillbaka när personen i fråga förstod min ordvits så skulle det uppfattas som att jag nedvärderade människans förståelseförmåga genom att ignorera att den förstod. | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:19 | |
![]() | Det jag ville ta upp med tråden var främst förvandlingen från tråd till chatrum och att folk skriver saker utan att kunna hjälpa när någon ber om hjälp. | |
| ANDERStG | 2008-05-29 21:20 | |
![]() | Nattravn har rätt. Jag behöver uppmärksamhet som en femåring. | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:21 | |
![]() | Är det inte ganska tragiskt om man ska behöva försvara en smiley?! | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:21 | |
![]() | Jag tycker att det är fördelen med forum. När man tröttnar på att läsa är det bara att stänga fönstret. Eller byta tråd. Skulle önska att vanliga sociala interaktioner var likadana. Idag satt jag t ex på ett utdraget möte som övergick till interna diskussioner om något jag inte hade någon aning om. Där hade jag gärna kopplat bort hjärnan, eller bett dem ta denna diskussion i ett privat chatrum istället. Men då kom jag på att jag inte var i ett forum utan i en möteslokal. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:21 | |
![]() | Ja du emmy, kan inte säga annat att vi alla är olika, tycker olika och ser olika på forumets anledning att finnas. Jag tycker te.x inte att tråden spårade ur för att det kom 3 inlägg med någon smileys. Det gör det hela lite trevligare istället. | |
| temperance | 2008-05-29 21:22 | |
![]() | Vad tillförde den här tråden forumet som sådant? | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:23 | |
![]() | Jag undrar ibland varför man startar en tråd när man inte vill att någon ska tillföra något. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:24 | |
![]() | Och det har du poängterat i flera inlägg nu, vilket är slöseri med inlägg. Dessutom finns det en parallell tråd i ämnet. Fy skäms. Vad jag ville ha sgt med detta var att om du kritiskt granskar varenda inlägg så hittar du fel i de flesta av dem. Alla fungerar olika i ett forum, precis som irl. Om man försöker ha förståelse för att alla människor inte fungerar precis likadant, utan kanske vill ha ett forum på ett annat vis än man själv, så blir det genast lättare att få det trevligare. Om du inte gillar inlägg som "spårar ur", kan du inte bara låta bli läsa dem då? Eller tar du det som en personlig kränkning att någon skriver ett inlägg som inte är exakt som du förväntar dig? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:25 | |
![]() | Oj, mitt inlägg var till emmy. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:25 | |
![]() | Höj toleransnivån skulle jag vilja säga till dig emmy och till andra som tycker som du. | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:26 | |
![]() | Nattravn, jag vet mycket väl att det fanns en parallell tråd och jag har skrivit i den också och även skrivit i denna att den kan stängas! | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:27 | |
![]() | Nu spårar du ur emmy, håll dig till ämnet! | |
| emmylicious | 2008-05-29 21:28 | |
![]() | Dessutom så är fliken seriöst till för seriösare ämnen, inte seriösare diskussioner... vilket jag fått erfara. Startade min tråd om hårborttagnignsmetoder i seriöst först för jag önskade ha en seriös diskussion med seriösa svar men icke... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:29 | |
![]() | Men om du skriver om hårborttagning i Snack, och vänligt ber folk svara seriöst och hålla sig till ämnet, tror du inte de flesta respekterar att du vill ha det så då? | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-29 21:29 | |
![]() | Men då är det väl inte svårare än att göra som nattravn skrev nämligen att om du startar en tråd och den spårar ur så får du gå in och styra upp den och snäll be om skärpning i ledet... | |
| MissT | 2008-05-29 21:30 | |
![]() | Jag blev avstängd från Betapet igår för att jag inte höll mig till ämnet. Först blev alla mina inlägg deletade sen stängdes mitt konto. Så passa er. Det finns ju faktiskt trådar för just flams och trams, om någon startar en tråd för att diskutera ett specifikt ämne kan man väl hålla sig till ämnet om inte annat så av respekt för trådskaparen. Drygt för alla andra som vill diskutera ämnet när det är en privat chat mitt i. | |