Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade33
Mobilspel
Pågående18 965

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pg up - Ej medlem längre2008-06-07 17:49
Antal inlägg: 1354

Väder och vind mitt i allt detta.
Ja, var hamnar vi härnäst?
Kanske i Maos kina!
Vem vet, vem vet.

emman2008-06-07 18:13
Antal inlägg: 1630

det här var kanske den dummaste tråd som startats (hittills).
I stil med avhyvlingen jag fick av någon motspelare för att jag inte "la upp" åt denne. "Du tänker ju bara på poängen" vill jag minnas att h*n sa. Blev så paff först att jag inte förstod att det var allvarligt menat.

Det är ju att jämföra med att avsky när folk gör mål i fotboll eller servar hårt i tennis.

Bäst vore kanske att alltid försöka spela oavgjort så ingen behöver bli ledsen eller kinkig?!

Jävla larv, rent ut sagt!

Pg up - Ej medlem längre2008-06-07 18:26
Antal inlägg: 1354

emman, jo sittä. Oavgjort och orankat och allt vad det finns, då slipper folk bli griniga och mossiga.

y not2008-06-07 18:59
Antal inlägg: 9014

men serva hårt i tennis är bra tråkigt och fegt ju. Och i fotboll är det också fegt att skjuta hårt, liksom att blockera anfall.

trashone - Ej medlem längre2008-06-07 19:03
Antal inlägg: 18678

Vinna är det enda som räknas.

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2008-06-07 19:10
Antal inlägg: 2979

Tyvärr räknas även förluster in i statistiken på betapet

iNgRiD_772008-06-07 19:53
Antal inlägg: 54

Eftersom detta är en tråd om icke "rent spel" så kan jag passa på att irritera mig på de som konstant byter bort den kära bokstaven zäta, så undertecknad blir sittande kvar på den, (fast jag vunnit för min motsåndare bara bytit brickor..). Eller än mer när motståndaren byter bort hela tiden, och jag blir sittande med zäta och FÖRLORAR!! Då tycker jag att blocka röda rutor är rena semestern....

trashone - Ej medlem längre2008-06-07 19:56
Antal inlägg: 18678

tsarraz: Min selektiva syn ser inte den delen ;)

caandy - Ej medlem längre2008-06-07 20:25
Antal inlägg: 118

Jag tycker inte att det är fult spel. Spelet går ju ändå ut på att vinna. Jag vill inte ge gratischanser åt folk, men det ger ju inte så mycket poäng att lägga typ SOLA över en röd ruta. Då lägger jag, om det går, hellre ett ord som ger fler poäng någon annanstans. Då finns ju fortfarande möjligheten kvar att jag själv kan lägga ett bra ord på den röda. =) Men det beror helt & hållet på situationen, ibland blockerar jag hellre... och jag förstår inte varför folk blir sura över det. Klart det är trist att förlora, men man får väl försöka spela mer taktiskt nästa gång eller hoppas på mer tur, istället för att bli sur på motståndaren eller förbittra sig i forumet.

emman: Jag minns att jag också fått höra nåt sånt någon gång. Det kanske var samma person... =S Motspelaren blev i alla fall sur för att denne tyckte att jag 'tänkte för mycket på poängen' och att man spelar för att det är roligt, ingenting annat. Men man vill ju ändå vinna också. Då är det liksom ännu roligare! Förstår inte riktigt varför folk blir arga över det. Om det ändå bara är ett spel, liksom... nä, då är det fan de som tänker mer på poängen, hycklare! *ARG*

skrabban2008-06-07 21:28
Antal inlägg: 1031

Jag tycker inte att det är fegt att inte spela mot de röda rutorna. Blockerar den jag spelar mot så gör jag det också. Man ska inte öppna upp för den andra så att man förlorar. Jag spelade ett spel i går och båda blockerade och vi kom ingenstans men jag vann på det. Det är ju meningen med spelet att man ska blockera för varandra. Det är ju det spelet går ut på. Annars hade man ju vunnit hur lätt som helst.

beaujolais - Ej medlem längre2008-06-08 13:00
Antal inlägg: 338

Jag hatar folk som slösar blank för att lägga första ordet KOrV och får 14 poäng. Om de sedan trots detta vinner spelet så hatar jag dem ännu mer!! Klart man blockar förresten. Ibland :)

Teppy2008-06-08 13:02
Antal inlägg: 2314

men fy fan, denna tråden fick mig att asgarva.. hahahahhaha

Sibbe B2008-06-08 13:29
Antal inlägg: 374

Månne detta vara en av de minst värda trådarna?

sapientum - Ej medlem längre2008-06-08 13:29
Antal inlägg: 22

Ej korrekta ord: KODUM. Du har 2 försök kvar.

bobo flux2008-06-08 14:38
Antal inlägg: 11371

Så länge det inte är förbjudet att blocka så är det väl fritt fram att använda den taktiken. Jag gör det emellanåt utan att skämmas, och jag anser att min motståndare spelar smart om han/hon gör det. Vill man bara spela "roliga" partier där det läggs upp till höger och vänster så gör upp det med motspelaren innan spelet startar. Jag kan finna lika mycket nöje i en "taktiskt" låst match som i en öppen offensiv match.

Nasty Nimrod2008-06-08 16:15
Antal inlägg: 1063

Det beror ju på vilket spel man kör, också... På slumpad kan ju bonusbrickorna rada upp sig så man snarast är tvungen att blocka dem, eller spela ut dem först...

Ante_mig2008-06-09 11:12
Antal inlägg: 11

Förutom emmans första ord så instämmer jag fullt med det hon skriver.
Min jämförelse handlar om ett annat spel. Om det är feghet att blockera bra lägen för motståndare här, tycker samma personer då att det är feghet om deras motspelare i Monopol hindrar dem från att köpa alla gator i samma serie och därmed förhindrar att de kan bygga hus och hotell = få in en massa pengar?

Precis som emman och flera andra har jag också fått höra att "du blockerar ju bara, du tänker bara på poängen". Och när jag frågat dem om inte de gör det så svarar de nej..Men då så, då bör vi väl både jag och den motståndaren vara nöjd? H*n bryr sig inte om poängen och då spelar det ju ingen roll om det blir poängavdrag, och jag som vill vinna är glad att jag vann! :-)

Jag förstår inte alls de som tycker att man ska hjälpas åt. De enda spelare jag irriterar mig på vad gäller taktik är de som i slumpat hets har tur att få till ett drag på flera hundra och sedan är smarta nog att utnyttja det faktum att om de sedan ser till att gå över tiden med fem minuter innan jag hunnit ikapp så vinner de. De som medvetet alltså ser till att matchen tar slut i förtid genom ett sådant beteende.

Men annars kan jag visserligen tycka det är tråkigt att spela mot sådana som passar gång på gång tidigt i matchen, men jag spelar ju bara mot dem en gång.

Det här får mig dock att tänka på en match jag inte spelade för så länge sedan där personen tidigt i matchen först passade, jag la, då misslyckades personen att lägga ett ord (och då anade jag vad som var på gång), jag bytte brickor, personen passade, jag bytte bort två brickor, och så passar eller byter personen och då visste jag ju att machen skulle ta slut om inte jag la något så jag såg till att få bort min åtta-poängsbokstav från stället och vann matchen.

Vad var personens kommentar? Jo, att vi skulle spela om matchen! Som ingick i en turnering. Dessutom skyllde han på mig att matchen tagit slut för att jag inte ville lägga något. "Jag trodde inte du skulle passa, jag hade ju en rullning".

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?