Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 780 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SweetieseN | 2008-07-01 17:06 | |
![]() | Jag vet att det här är en seriös tråd, men... "Ansvarig för vad? " frågade hon i kundtjänst. "Ansvarig för när allt går åt helvete" svarade jag. "Ett ögonblick" svarade hon och sen kom en filur på tråden. Produktansvarig. Oj vad jag skrattade när jag läste det...tänker mej annonsen när de söker nya medarbetare: Medarbetare till När allt går åt helvete sökes. LoL | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:06 | |
![]() | Tack för att du delar med dig le-lou Om jag tolkar fritt, så bekräftar detta bara vad jag trott om t.ex. Tele2. De har ingen egen strategi, åtminstone ingen generös. De flesta svenskar klagar inte utan fogar sig, det verkar vara deras strategi att utnyttja detta. När du står på dig och uttrycker att du inte är nöjd, tycker jag deras reaktion avslöjar detta. Det som inte gått in ännu är att de vinner på att vara generösa. Ett bra exempel (läs detta ansvariga på Tele2): LLBean i Maine säljer alla typer av friluftsgrejer. De är enomt stora, och säljer bara sina egna produkter från kängor till kajaker, husgeråd and you name it. Deras policy är "Har du en produkt från oss och inte är nöjd, så lämna tillbaka den och du får pengarna tillbaka". Oavsett hur du fått tag i produkten, oavsett hur länge du haft den, oavsett hur du använt den och oavsett vad du betalade (du får vad den kostar idag om du inte har kvitto). Alltså, när mina vandrarkängor gjort sitt så kan jag lämna tillbaka dem om jag vill och få pengar tillbaka! Insane?! Nej, det visar sig att det genererar tusentals kunder, men att på den totala försäljningen har de endast 4 procent returer. Alla är nöjda, framför allt då LL Bean som gör grova stålar och håller kunderna nöjda. Detta gäller andra produkter och tjänster. Sluta jiddra med kunderna, kompensera generöst och du genererar mer affärer. Tele2 och co utnyttjar bara det faktum att svenskar inte är kända för att klaga, men så fort vi börjar visa skinn på näsan och att vi vill ha vad vi betalar för så kommer de att ändra sig. Nu är ett bra läge för Tele2. | |
| jeehunmoon | 2008-07-01 17:07 | |
![]() | Du kan försöka att pressa dem med att gå ut i någon tidning. Dålig publicitet vill de nog slippa. Vet inte vad man kan hoppas på bara, inte är det 5 miljoner kr i alla fall så du får vänta med grävskopan tills vidare. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:13 | |
![]() | jeehunmoon, ingen tidning lär ju ta upp ett enskilt fall. Då är det bättre att ta upp att saken diskuteras flitigt på betapets forum, 200.000 medlemmar är ganska bra publicitet, även om det bara är på pappret. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:13 | |
![]() | oopss.. nu föreslog jag nog nåt som är mot reglerna... admin får gärna ta bort inlägget | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:15 | |
![]() | Tror inteheller på jeehunmoons idé, det kan på sin höjd bli intaget som en insändare i någon tidning. Det är ju det tragiska i det hela, att kunden skall behöva fundera på strategier för att få ut sin rätt mot ett stort företag. | |
| le-lou | 2008-07-01 17:22 | |
![]() | jeehunmoon : haha, ja nej nån grävskopa blir det nog inte för mig. Inte heller 5 miljoner. Det är principerna i det här jag stör mig ofantligt på, inte bara på själva misstagen de gjort. Som dude skriver om, om företagen själva insåg mkt ett gott kundbemötande och en gedigen kompensation betyder för att hålla en kund nöjd och positiv, i rena reklampengar så skulle de tänka om. Jag har själv jobbat med marknadsföring och vet hur otroligt mycket pengar som ligger i det, en hel del pengar som lätt kunde sparas in på effektivare saker som tex att hålla befintintliga kunder helnöjda och mer därtill, djungeltrumman är fortfarande överlägsen trots detta stooora mediala samhälle vi har idag. En kompis som är helnöjd med sitt telebolag tex, lyssnar man nogrannare på än en reklamjingel på tv. Dessutom odlar man en kundlojalitet när man ser till att kompensera sina misstag som drabbar en kund på ett generöst sätt. Jag stör mig på att kunder ska tvingas göra saker de inte bett om, och att man inte får betalt för det. Jag tvingas lägga energi, tid och kraft (och pengar) på att fortsätta vara kund hos dem. Jag blir tämligen uppretad på att jag själv är den som får fråga om kompensation. Och jag retar mig på att man inte blir glatt överraskad när man får svar, det känns som att de tar endast tar i så mkt .... att de får ha kvar mig som kund, sen om jag är nöjd eller inte, det verkar kvitta nånstans. | |
| MeeKoi | 2008-07-01 17:28 | |
![]() | dudeniro: "om jag ringer AT&T i USA med liknande erfarenhet, så nöjer jag mig inte innan de kompenserat mig med ett antal hundra kronor för strulet" Jag har AT&T för tillfället och de får mig att dagligen sakna svenska teleoperatörer!!! Det tar upp till 6 timmar för mina sms att nå sverige och lika långt för sms från sverige att nå fram till mig. Vet inte hur många timmar jag tillbringat med deras så kallade kundtjänst utan att komma någonvart. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:29 | |
![]() | le-lou, ring tillbaka och förklara att du inte känner dig ok med att gå ner till elgiganten och göra deras jobb åt dem. Säg att de helt enkelt får ordna allting därifrån och skicka hem din kompensation. Du betalar för en tjänst som de inte har levererat, att du ska göra deras jobb är ju helt befängt, säg åt drummeln att han ska skämmas. | |
| le-lou | 2008-07-01 17:33 | |
![]() | ordhämnaren, det var tydligen det enda sättet jag kan få igång min telefon på och den behöver jag ha i gång fortast möjligt :/ | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:37 | |
![]() | Ha ha MeeKoi... Inte sagt att AT&T alltid fungerar så bra, kanske därför som jag periodvis har tjänat mer "minuter" än vad jag gjort av med! Tråkigt med dina erfarenheter... kanske har du rätt och jag fel (min fru skulle nog ge dig rätt och mig fel, hon har mindre goda erfarenheter)... bättre exempel finns nog! | |
| Marby | 2008-07-01 17:38 | |
![]() | Deras säljare är inhyrda. De läser från ett manuskript och vet egentligen i princip nåt om den vara de säljer. Helt sant. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:43 | |
![]() | Är det elgiganten som hanterar deras abonemang där du bor eller finns det nån typ av butik/serviceställe? Om du bara behöver ett blankt simkort så borde du ju kunna köpa det varsomhelst, det är ju inte du som ska ta dig ner för egna pengar till en stormarknad för att han sen ska kunna bjuda på ett 50kr simkort. Om det finns en butik så föreslår jag att du ringer upp honom och säger att du hellre går ner till den, där kan du argumentera lättare och dessutom berätta att de lovat dig kompensation, så vitt du förstod rörde det sig om en ny telefon med 400kr på abonemanget. De kommer ringa upp honom och han orkar antagligen inte förklara alltsammans utan säger att de får lösa det. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:44 | |
![]() | Det förvånar mig inte det minsta Marby, det är ju uppenbart och rent psykologiskt verkar ju Tele2 därmed inte riktigt kännas vid. Lite som om jag skulle hyra in en underkonsult i mitt företag och när kunden klagar på ett dåligt utfört jobb så slår jag bara ut med armarna och säger "vilken klumpeduns va!? Jag skall naturligtvis pata med honom så att det inte händer igen. Tack och hej!" | |
| le-lou | 2008-07-01 17:47 | |
![]() | ja vete tusan. Sambon ringde och är nu på väg hem med ett blankt kort (elgiganten bjöd på det tydligen). Nu ska jag ringa den där karln igen så får vi se vad det blir av det. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 17:52 | |
![]() | le-lou, hoppas verkligen de gör rätt för sig, håller tummarna! | |
| andersgalmen - Ej medlem längre | 2008-07-01 18:07 | |
![]() | dagens tips: konsumentverket | |
| le-lou | 2008-07-01 18:11 | |
![]() | Nu fick jag mitt kort, och kontaktade honom igen. De startar igång det inom en timme sa han och han ska återkomma till mig angående kompensations-frågan i morgon fm sa han. | |
| ordhämnaren - Ej medlem längre | 2008-07-01 18:15 | |
![]() | le-lou, ser fram emot att höra fortsättningen, du kan ju nämna att du såg att de hade Sony Ericsson W890i för 1kr på sin hemsida, en sån hade ju varit alldeles just lagom kompensation till de 400 kronorna. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-07-01 20:17 | |
![]() | När päronen fixade Tele2 till både telefon och bredband blev jag orolig, trots att jag aldrig haft med dem att göra själv. De har varit utan telefon och bredband periodvis när skiten inte funkat och aldrig fått någon kompensation. Fy fan vad lack jag blir. Kläm åt dom hårt, le-lou. Jävligt hårt. | |