Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 573

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Slemet2006-01-24 00:19
Antal inlägg: 938

Vilket land reste du till senast ? Norge (första gången jag var där)

Vilka änder har du besökt ? Det mesta i Europa, dvs Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Vitryssland, Tjeckien, Ungern, Österrike, Schweiz, Kroatien, Bosnien, Slovenien, Italien, Vatikanstaten, Monaco, Frankrike,England, Skottland, Belgien, Nederländerna... + Egypten, Bolivia, USA, Thailand.

Vart har din bästa resa gått till ? Bolivia, hade ett utbyte med volontärer på ett barnsjukhus. Underbar upplevelse!

Sämsta resan någonsin ? Vitryssland... Det var en upplevelse i sig, skulle inte vilja ha det ogjort, men jag skulle nog heller aldrig åka dit igen...

Finaste strand ? Nån oexploaterad i Thailand.

Drömresemål ? Inkaleden i Sydamerika.

Slemmie2006-01-24 01:28
Antal inlägg: 129

Senaste land: Tyskland och Schweiz (neej, jag åkte INTE skidor!) över nyår

Besökta länder: Norge, Danmark, Tyskland, England, Spanien, Schweiz, Italien och Vatikanstaten, Grekland, USA, Bahamas, Mexico, Honduras. Och så har jag ätit frukost i Österrike några gånger.

Bästa resmål: Honduras

Finaste strand: Blir nog Bahamas, för vattnets skull

Drömresemål: En jorden-runtresa för att hälsa på alla jag lärde känna när jag var till sjöss, eller tillbaka till Honduras

Slemmie2006-01-24 01:31

Annars samlar jag på flygplatser. Har i nuläget en för varje år av mitt liv, vilket jag är mycket nöjd med :)

Slemmie2006-01-24 01:40

Glömde ju den värsta resan.. Andra gången jag var i USA, åkte tillbaka för att träffa min nyvunna kärlek. Han gjorde slut och jag åkte hem igen. Fick dessutom tillbringa närmare ett dygn på en flygplats i London på vägen. Ack så miserabel jag var. USA i tre dagar. Kunde han inte sagt nåt innan..??!

helena2006-01-24 08:13
Antal inlägg: 214

En sån idiot kan du ju inte sakna efteråt ;)

Graciella2006-01-24 09:52
Antal inlägg: 76

Vilket land reste du till senast ?
Estland

Vilka änder har du besökt ?
Norge, Danmark, Finland, Estland, Tjeckien, Slovenien, Kroatien, Bosnien Hercegovina, Serbien Montenegro, England, Skottland, Frankrike, Italien, Spanien, Grekland, Turkiet, Egypten

Vart har din bästa resa gått till ?
Någon av mina Italienvistelser

Sämsta resan någonsin ?
ingen!

Finaste strand ?
Sicilien

Drömresemål ?
Japan eler Kina

Darleen2006-01-24 11:12
Antal inlägg: 32

Grekland /Lesvos

Danmarkx3, Finlandx2, Rysslandx1, Slovenienx?, Kroatienx2, Bosnienx?, Serbienx20, Frankrikex2, Italienx3, Spanienx3, Greklandx7, Turkietx1, Monacox1, Österrikex1, Rumänienx1, Vatikanstatenx1, Cypernx1,

Grekland Lesvos!! Finaste ön!

Sämsta resan någonsin ?
Ingen..alla är fina på sitt sätt!!!

Finaste strand ?
Plomari

Drömresemål ?
Dominikanska och athen!

Jonna_P2006-01-26 22:16
Antal inlägg: 59

Vilket land reste du till senast ? USA/Chicago

Vilka länder har du besökt ? Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Belgien, England, Frankrike, Spanien, Österrike; Italien, Israel, Thailand, Singapore, Indonesien, USA, Tjeckoslovakien, Grekland/Kos,

Vart har din bästa resa gått till ? Thailand, helt klart

Sämsta resan någonsin ? Que? Flygresan hem kanske?

Finaste strand ? Patong

Drömresemål ? Venezuela, Kina, Nya Zeeland, överallt ungefär.

Jonna_P2006-01-26 22:18
Antal inlägg: 59

Förresten kortet taget Sears Tower utöver Chicago...

beaca2007-05-10 16:27
Antal inlägg: 481

Jag följde en länk och hittade den här gamla tråden.

Vilket land reste du till senast? Frankrike/Spanien

Vilka länder har du besökt ? Sverige, Danmark, Norge, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Luxemburg, Portugal, Schweiz, Jugoslavien, Ungern, Irland, Tjeckien, Storbritannien, Frankrike, Spanien, Österrike, Italien, Sovjet, Mongoliet, Kina, Indien, Sri Lanka, Thailand, Mexiko och Belize.

Vart har din bästa resa gått till? Åh, det är omöjligt att säga. Kina, Indien, Mexiko, Thailand, Portugal eller så...

Sämsta resan någonsin? Jag säger om resor som Woody Allen om orgasmer: Den sämsta var underbar.

Finaste strand? Chaweng (innan Koh Samui fick flygplats alltså) i Thailand eller Unawatuna i Sri Lanka eller Princesa (Acapulco) i Mexiko eller på Caye Caulker i Belize.

Drömresemål? Sydamerika

snorklan2007-05-10 16:55
Antal inlägg: 1686

Senast: Mexico

Besökt: Sverige, Danmark, Finland, Österrike, Spanien, Tyskland, Thailand, Indien och Mexico

Bästa: Första resan till Thailand.. himmelriket på jorden =)

Sämsta: Ja.. Finland då kanske för att den inte var lika kul som de andra

Finaste stranden: Stranden i Tulum, Mexico.. vitare sand och mer turkost vatten får man leta efter

Drömresmål: Nya Zeeland

Vigdir2007-05-10 17:02
Antal inlägg: 3722

Vilket land senast: Vietnam

Besökta länder: Norge, Danmark, Finland, Storbritannen (England, Wales), Irland, Frankrike, Monaco, Österrike, Tyskland.

Bästa resa: Vietnam - där jag hämtade min dotter! Förstås.

Sämsta resan: Resorna har alltid varit härliga, vid något tillfälle har resesällskapet dock varit mindre väl genomtänkt.

Finaste strand: Den ligger i Wales, i Aberystwyth, eller på Alnön utanför Sundsvall.

Drömresemål: Översta Norrland, Skottland, Burma, Antarktis, mera Vietnam, Kina, Sri Lanka (där jag har fadderfamilj), Transirbiriska järnvägen - åsså vill jag se Venedig.

blue_moon2007-05-10 17:48
Antal inlägg: 9713

Senast: São Miguel (Azorerna)

Besökt: Danmark (bor nästan där), Tyskland, England, Frankrike, Schweiz, Grekland x flera, Madeira x flera, Gran Canaria

Bästa: Älskar öar. Valet står mellan Madeira och São Miguel.

Sämsta: Gran Canaria i september - För varmt där vi bodde. Inga vandringsturer under sommarsäsongen :(

Finaste strand: Idylliska stränder på grekiska öar där man kan ta ett svalkande dopp (naken) efter svettig cykeltur.

Drömresemål: Nya Zeeland, Island, Inkaleden till Machu Picchu, La Gomera

snorklan2007-05-10 18:24

blue-moon.. en kompis kom nyss hem från sydamerika och vandrade bla inkaleden till machu piccu.. har inte fått se bilderna ännu, men han säger att det var det vackraste han nånsin sett, så se till att pallra dig iväg =)

Gunilla N - Ej medlem längre2007-05-10 18:33
Antal inlägg: 9562

- Thailand
Vilka länder har du besökt ?
- Finland, Norge, Danmark, England, Spanien, Thailand
- Thailand
Sämsta resan någonsin ?
- ...
Finaste strand ?
- Nai Harn, Phuket, Thailand
Drömresemål ?
- Kina, Nya Zeeland och Peru (jaaa - Machu Picchu!)

blue_moon2007-05-10 18:34
Antal inlägg: 9713

Åhhh... måste bättra konditionen lite först! :)

i96_sos - Ej medlem längre2007-05-10 18:37
Antal inlägg: 108

Vilket land reste du till senast?
Senegal

Vilka länder har du besökt?
Norge, Danmark, Finland, Lettland, Polen, Tyskland, Ungern, Grekland, Cypern, Italien, Schweiz, Frankrike, Spanien (+ Kanarieöarna inkl. La Gomera + Gibraltar), Frankrike, Holland, Belgien, England, Irland, USA, Brasilien, Japan, Kenya och så Senegal.
(Blir en del Afrika det närmaste året också, i jobbet: Mauritius, Ghana, Sudan, Etiopien, Tunisien, Malawi och Kenya igen - riktigt spännande!)

Vart har din bästa resa gått till?
Mina lediga dagar i Japan. Häftigt land, måste tillbaka.

Sämsta resan någonsin?
Nån sunkig skidresa i buss till Frankrike ...

Finaste strand?
Någon egen och charmig liten strand i Stockholms norra skärgård. Hemma är bäst =)

Drömresemål?
Nya Zeeland

celebration2007-05-10 18:47
Antal inlägg: 1

Vigdir2007-05-10 17:02
Vilket land senast: Vietnam

Besökta länder: Norge, Danmark, Finland, Storbritannen (England, Wales), Irland, Frankrike, Monaco, Österrike, Tyskland.

Bästa resa: Vietnam - där jag hämtade min dotter! Förstås.

Sämsta resan: Resorna har alltid varit härliga, vid något tillfälle har resesällskapet dock varit mindre väl genomtänkt.

Finaste strand: Den ligger i Wales, i Aberystwyth, eller på Alnön utanför Sundsvall.

Drömresemål: Översta Norrland, Skottland, Burma, Antarktis, mera Vietnam, Kina, Sri Lanka (där jag har fadderfamilj), Transirbiriska järnvägen - åsså vill jag se Venedig.

vänta nu , hämtade din dotter ?

snorklan2007-05-10 18:51

Ja.. adoption brukar det väl kallas =)

LasseBjörn2007-05-10 19:34
Antal inlägg: 2611

Danmark

Danmark, Finland

Följdaktligen Danmark.