Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pekkis | 2006-01-27 08:34 | |
![]() | Slemet; åk till Ullared, där är de billiga =) LoveEye; ne, inget bra alls. Inte heller bra att dricka apelsinjuice tillsammans med kaviar macka. Hugah. Är det bara jag som tycker att det där med flour känns lite som en meningslöshet. Tandkrämen man borstar med innehåller ju flour, sedan sköljer man bort all, för att skölja med flour i stället. Borde man inte lika väl kunna strunta i att skölja efter tandborstning, och skita i floursköljet? Samzon kanske vet, han/hon verkar kunnig i ämnet tandborstning. | |
| Modessan | 2006-01-27 09:07 | |
![]() | man ska inte borsta tänderna direkt efter man kräkts... Något i spyan gör att om man borstar tänderna direkt sliter det jättemycket på emaljen om man riskerar att skada tänderna. man ska bara skölja med vatten.... Men andra ord vill jag helst slippa att få maginfluensa för jag bara MÅSTE borsta tänderna direkt!!!!!! | |
| metmasken | 2006-01-27 13:54 | |
![]() | Morgon och kväll såklart! På morgonen före frukost. Det var någon tandläkare som sade så åt mig när jag var barn. Då borstar man bort placket (dvs beläggningen på tänderna som gör tänderna mjuka och förorsakar hål), vilket gör att det inte sliter så mycket på tänderna sen när man hugger tänderna i frukosten :) Hur som helst, före detta borstade jag efter frukosten hade jag massor med hål. Efter att jag börjat borsta före frukosten (man vill väl ha bort den äckliga smaken efter natten också innan man börjar äta?) så har jag just inte haft några hål alls! Som några har sagt ren så borde man inte borsta heller precis efter att man ätit någonting surt (typ apelsin, tomat eller har kräkts) för det sliter på tänderna. | |
| metmasken | 2006-01-27 13:58 | |
![]() | Jag har för övrigt haft min nuvarande tandborste säkert ett år. Den är riktigt snygg ännu, man ska ju inte trycka för hårt när man borstar, då hålls tandborsten snygg också. Lite bakterier tar ingen skada av, tvärtom, detta samhälle är nog för rent, därför finns det så mycket allergier o sånt. Nej, fram för lite smuts :) | |
| Nemi | 2006-01-27 15:26 | |
![]() | Man ska inte skölja munnen efter man borstat, man kan göra det under tiden. för det ska tydligen vara bra att ha lite tandkräm kvar i munnen. Och varför det känns fräschast att skölja tandborsten är för att det lär inte virvla runt så fräscha saker i luften på toaletten. (Tänk dig vad som kan flyga runt i rummet efter "nummer två.."). yuck. Hittade inte min finfina länk jag brukar skicka när det handlar om tandborstar, men här har ni en liknande www.whnt.com/global/...Ty pe=Print | |
| Nemi | 2006-01-27 15:35 | |
![]() | (Lägger in som en parantes om handbakterier osv med www.expressen.se/ind...p? a=513601 www.expressen.se/ind...p? a=297783 ) /Nemi, lite lätt äcklad efter att ha tvättat händerna efter att ha varit på stan några timmar (fasen vad smutsig man kan bli utan att det syns) | |
| Nemi | 2006-01-27 15:38 | |
![]() | Här var den :) expressen.se/index.j...p? a=422855 Men som sagt, man ska inte vara rädd för bakterier, men man behöver inte överdriva umgänget med dom :) | |
| LoveEye | 2006-01-27 17:48 | |
![]() | usch. ja jag kommer få gå med handskar på mej eller nåt tnu ;p | |
| LoveEye | 2006-01-27 17:49 | |
![]() | Nemi, ja de har jag också hört. Att man inte ska skölja munnen helt efter tandborstning. Det är något ämne som skyddar tänderna =) | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-01-27 17:57 | |
![]() | Alltså... Nu kan jag inte hålla mig längre. Har läst inlägg efter inlägg och försökt förstå mig på hur Betapet ska ha uppmärksammat dig på din tandhygien. (Har lekt alla tänkbara ordlekar du kan tänka dig... Bet och Pet... U name it...) Så snälla, snälla helena: berätta gärna vad du menade med ditt första inlägg så min hjärna får helgro... ;-) | |
| helena | 2006-01-27 19:25 | |
![]() | jo, veckans medlemsomröstning till vänster frågar om man tar vatten innan eller efter tandkrämen, och innan jag svarade på den frågan hade jag aldrig reflekterat över att man skulle kunna göra olika (dvs nåt annat än att börja med tandkrämen). Men sambon berättade att man bör skölja först för att få bort de senaste timmarnas bakterier som frodas på borsten :o Tänk vad man får lära sig genom internet/betapet! | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-01-27 19:29 | |
![]() | AHH! TACK!!! | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-01-27 19:30 | |
![]() | ska nog börja snegla nedåt till vänter hädanefter jag med... | |
| Slemet | 2006-01-27 19:45 | |
![]() | Ännu ett inlägg med tanke på Nemis här ovanför; snälla stäng toalocket innan ni spolar, jag har hört att "sånt som finns i toan" kan flyga iväg flera meter när man spolar! Hur långt ifrån toaletten är din tandborste? Iiuuh!! | |
| LoveEye | 2006-01-27 22:12 | |
![]() | haha, jag lägger min tandborde INNE i skåper nu.. fast de kanske flyger ändå dit? | |
| kajix | 2006-01-27 22:36 | |
![]() | det där har undersökts och dementerats, så ni kan vara lugna! www.iowalakes.edu/fa...es ults.htm | |
| emmylicious | 2008-06-12 22:00 | |
![]() | Min tandborste just nu är rosa och vit, en sån Pro Emalj-tandborste. Har den tandkrämen också för att min tandläkare sagt det. Har kallt vatten på tandborsten, både föra och efter jag haft på tandkräm på den. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-14 10:45 | |
![]() | Och nu ska jag byta tandborste! Måste alltid ha en röd eller rosa( tjejfärg) så mina manliga inneboende inte ska få för sig att ta min borste!! Det är min fasa om nu någon skulle använda min borste!! Och ja, jag blöter min borste innan borstningen och sedan tar jag munskölj och gurglar en stund och till sist plackers för att bli ren mellan tänderna... Och ja, jag borstar efter frukosten! | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-06-14 11:31 | |
![]() | Ah. Jag trodde du ville att vi skulle hjälpa till att namnge din tandborste. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-06-14 11:42 | |
![]() | jaaa! vilken bra idé, Gariam...Det hade jag inte tänkt på, men vad skall den heta då? | |