Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 19 638 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Iamx | 2008-07-15 12:22 | |
![]() | har också slutat snusa. Jag snusade ca. 1-2 dosor i veckan men röker nu fyra paket cigg i veckan istället :) | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-07-15 12:24 | |
![]() | Jag snackar om att sluta röka, och det slår mig att jag aldrig seriöst försökt. Jag känner mig falsk och manipulativ, och undrar varför jag inte klarar att "just do it" och sedan vara förlåtande om jag misslyckas. Har läst Carr, bra bok. Bör väl läsa den igen och just do it. | |
| Rapé1 | 2008-07-15 12:38 | |
![]() | Jag slutade vid nyår och höll upp till april. När jag började exjobbet så började jag igen! Iofs snusar jag bara 2dosor/vecka. Men jag får se om jag tar mig ork och sluta igen, det är så j***a gott :) | |
| asboi | 2008-07-15 12:47 | |
![]() | det är lätt att sluta, jag har gjort det flera gånger | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-15 12:48 | |
![]() | jävligt mycket lättare att börja igen, det har jag gjort flera gånger... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-07-15 12:54 | |
![]() | Man kan bara sluta en gång. Pausa däremot, det kan man göra flera gånger. | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-15 12:55 | |
![]() | tydligen..:) | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-07-15 15:14 | |
![]() | Vita loafers > Järnvilja kombinerat med masochistiska drag hjälper. Insikten om att nikotinbehovet återkommer med jämna mellanrum men bara varar en kvart åt gången hjälper. Men bäst av allt hjälper det att ta sin cynism vid hornen och köpa en dosa Choice Peppar: gullmars.wordpress.c...ps ykologi/ | |
| Candee | 2008-07-15 15:44 | |
![]() | Har själv slutat att röka och övergick till snus en period. Det hjälpte mot det värsta begäret..och nej, jag började inte att snusa. Är i dagsläget helt nikotinfri och mår prima. Kan äta mat, dricka kaffe, festa till utan nikotinbelöningen..så visst går det även om första tiden är ävlans kämpig..stå ut!! | |
| lisatheman | 2008-07-15 16:59 | |
![]() | När jag precis hade läst ut Carr-boken var jag skitförbannad på den. Den sa fel saker tyckte jag, och taskig var den. Några månader senare slutade jag röka tack vare den.. Innan det testade jag olika substitutmetoder men det funkade inte alls. | |
| Ceckes | 2008-07-15 17:08 | |
![]() | Jag snusar en dosa dygn och vill dra ner och försöker, men klarar inte av att dra ner på en dosa dygn. Hur i hela friden ska jag sluta snusa nångång då? Jag har inte ens råd med dessa laster o bara för att jag inte har råd så köper jag en månad gammalt snus för 20 spänn för att jag är så snål o fattig just nu. Men jag är så kräsen så jag kan inte ens snusa Granit, det duger inte åt en finsmakare som mig. Måste va Gothia-snus annars får det va. Det värsta är att det kan inte va. Har försökt sluta flera ggr. Dock förvandlas jag till en häxa varje gång o det drar under läppen efter snus, till slut står jag bara inte ut. Så in i vassens sömnig blir jag också om jag inte får snus. När man jobbar är det inte bra att gäspa så tårarna sprutar. Men det är ju typ så man borde sjukanmäla sig för sjuk blir jag, dock har jag inte råd till det heller. Jag skulle dock ha råd att sluta snusa men inte om jag måste va hemma från jobbet. Får kanske flytta till england för där finns ingen snus. Men det finns ingen saltlakris heller där säger de som vet. Så när det inte finns nåt enda substitut så blir det jävl... svårt!! Ska jag prova nejlikor som nån sa? Om man nu ska köpa pepparsnus a la Choise så kan man väl göra sitt eget örtsnus i stället genom att vika toapapper med innehåll: ört-te och peppar... Kanske värt att prova... Hmm | |
| Suds McDuff | 2008-07-15 17:13 | |
![]() | Du kan ju testa att gå över till nikotinfritt snus. Jag menar om du vill ha nåt under läppen. | |
| Candee | 2008-07-15 17:24 | |
![]() | Vissa säger att det är ännu svårare att sluta snusa än att sluta röka..stämmer det? Själv, när jag rökte så rökte jag mest 10 cigg om dagen. Så någon storrökare var jag inte på det viset. Men det krävdes ändå en hel del för att klara av det. Men de som är mitt i att sluta snusa blir ju nästan sjuka vad jag hört. Mår dåligt och får världens abstinens..är det svårare att sluta snusa än röka..?? | |
| E_Cantona | 2008-07-15 17:28 | |
![]() | Jag slutade snusa för lite mer än två år sen, gick skitlätt...stora problemet var att jag gick upp i vikt men nu har jag snart fått fason på det med... Men jäklar va jag kan tycka att det luktar gott, speciellt en Göteborgs Rapé...Mmmmmmmmmmmm | |
| Candee | 2008-07-15 17:31 | |
![]() | Ok..en killkompis till mig mådde jättedåligt. Illamående, feberfrossa. Han hade snusat sen han var 14 år så det var en lång tid. Han mådde riktigt pyton .. .. för mig gick det förvånansvärt lätt. Tog snusprillor den första veckan och trappade ner. Inga nikotilplåster, tuggummin eller andra preparat. Ändå har jag rökt sen jag var 18.. ..kanske är det viljan och motivationen det hänger på då..? | |
| Jollz | 2008-07-15 17:57 | |
![]() | "Du kan ju testa att gå över till nikotinfritt snus." Finns det något bra substitut till karieshärden Onico? | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2008-07-15 18:05 | |
![]() | Choice - gudarnas nektar | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-15 18:51 | |
![]() | Den fysiska abstinensen står nog i ganska direkt proportion till hur mycket nikotin man brukade peta i sig och har inte så mycket med vilja att göra. Folk som snusar portionssnus räknar jag knappt till nikotinister, det är ungefär som att säga att man tränar styrketräning för att man har två femkiloshantlar under sängen. *ler* Just nu mår jag apdåligt, men den fysiska abstinensen går ju över på några dagar, resten är mer en fråga om uthållighet. | |
| god morgon | 2008-07-15 18:57 | |
![]() | du er duti | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-15 19:23 | |
![]() | candee, det är svårare att sluta snusa än att sluta röka. När du snusar så går för det första nikotinet snabbare in i kroppen och är kvar tills du stoppar in nästa prilla. Dessutom har du ju snusen inlagd betydligt längre tid än vad det tar att röka en cigg. | |