Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 594 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E-B - Ej medlem längre | 2008-07-17 22:16 | |
![]() | Så länge det inte finns någon regel som förbjuder detta så är det bara att gilla läget ta + poängen och le =)) E-B | |
| SweetieseN | 2008-07-17 23:13 | |
![]() | Det är så kul att skutta runt i forumet och se vad som kan irritera folk. Allt tydligen. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-17 23:36 | |
![]() | lol.. *hålla med* vad kännetecknar en "bra dålig förlorare" då? eller en "dålig bra vinnare"`? | |
| vildaville | 2008-07-17 23:47 | |
![]() | vad jag undrar om är.....tex slumpad......om man ser att den andra har en kanon öppning.....å man lägger sig.....tjänar man på det ...eller i rank poäng....tacksam för svar | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-17 23:56 | |
![]() | lägg dig, du tjänar på det..du slipper förlora.. så gör de flesta.. inte kul o ge bort 3 röda på stört va?? | |
| SweetieseN | 2008-07-17 23:59 | |
![]() | Men vrf spela slumpat då? | |
| kaparen - Ej medlem längre | 2008-07-18 00:15 | |
![]() | Exakt, sweetie... tjusningen med slumpat är ju att det kan bli precis hur som helst.. Eeeh E-B, vilka poäng får man om motståndaren fegar ur redan innan en enda bricka lagts ut...? | |
| Caligatia | 2008-07-18 00:16 | |
![]() | Vintage, flera påhoppsmail säger du? Alltså fler än mig som skrivit. Vet inte heller vilket påhopp det är att meddela att min åsikt är att det är ynkligt. Precis som Zizzi säger behöver det inte alls avgöra. I mitt fall hade det inte blivit några 100 poäng. Men det är inte det som är poängen. Min personliga åsikt är: Känner du att du inte vill riskera en sådan start, spela då inte heller slumpat bräde. Det finns både normal och special också som det står dig fritt att använda. Och om rätt ska vara rätt borde du ju om DU får starten inte bara vänta och ge dem chansen att stänga ner, utan själv stänga ner av exakt samma anledning du gör det när motståndaren får öppningen. För då är det ju ändå "bara tidsödande att lägga ut brickor". Jag har själv aldrig stängt ner, oavsett hur bra öppning min motståndare får. Det är ju jag SJÄLV som gått in i slumpad, väl medveten om riskerna - och chanserna. Den som sig i leken ger - den får leken tåla. | |
| bobo flux | 2008-07-18 01:07 | |
![]() | När jag började spela på Betapet så bar det sig inte bättre än att min internetuppkoppling körde ner sig totalt. Den kopplade ner och upp ca 1400 ggr/dag innan det blev fixat, och förblindad av nybörjar-entusiasm så valde jag att fortsätta spela trots att jag rasade ner till 500 i rating på grund av att mina spel avbröts och blev rena förlustaffärer. Men jag tog mig samman när uppkopplingen var fixad, och häromdagen knegade jag mig över 1000-strecket efter mången hårda vinst- och förlustmatcher :) Vis av min egen erfarenhet så försöker jag således vara försiktig med påhoppen om någon försvinner oannonserat från spelet. Kontentan torde således vara att märker man att uppkopplingen krånglar, så avstå att spela tills det har fixat till sig. Man sparar tid, rating och undviker eventuell irritation och misstänksamhet. I övrigt håller jag med Caligatia. Det verkar som att en del bara verkar vilja spela på slumpat bräde så länge det visar sig att slumpfaktorn gynnar dem själva. Rent moraliskt så kan jag tycka att matchen har påbörjats när man får sina brickor och får se hur spelplanen ser ut, eftersom du har tilldelats brickor (exempelvis SAXOFON) och således har fått en överblick av spelets utvecklingsmöjligheter (t ex: jag kan lägga SAXOFON över tre röda, en grå och en gul ruta). | |
| HatarKunskap | 2008-07-18 03:14 | |
![]() | Vintage - Jag måste hålla med Caligatia. Hela poängen med slumpat spel är ju att det är slumpat. Man köper helt enkelt att slumpen är med eller emot en. Att avbryta då för att man känner sig missgynnad är ju bara löjligt. Då är det ju DU som lägger för mycket vikt vid poäng och för lite vikt vid spelet i sig. Skärp dig! jag vill inte spela mot folk som inte tycker det är kul även när de förlorar. | |
| HatarKunskap | 2008-07-18 03:16 | |
![]() | Det gäller elPatron också. Faktum är att det bara hänt mig en enda gång att nån hoppat av redan i början. Själv har jag aldrig avbrutit om det inte varit någonting viktigt som hände irl. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 04:01 | |
![]() | jag har varit med om det massor med ggr, därför gör jag samma nu. Jag tänker fan inte va jultomte o ge bort hela partiet på 1a utlägget. Löjligt ju, man kan ju oftast inte komma ikapp om nån börjar med 200 poäng.. så då e spelet slut, sen kan man ju undra varför det är inställt så att de kan slumpa sig så dåligt. Det borde inte kunna komma mer än EN röd på första utlägget, eller kanske två då om man kan rulla. | |
| bobo flux | 2008-07-18 06:10 | |
![]() | elPatron, jag tycker du borde spela Standard och Special. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 06:55 | |
![]() | fan vad alla tycker vad alla andra ska göra...ingen talar om för mig vad jag spelar, eller hur, eller när eller varför.... så enkelt e det | |
| E-B - Ej medlem längre | 2008-07-18 07:11 | |
![]() | >>> Kaparen ..Eftersom tråden handlar om att dra typ i slutet av en match så får väl den som bli kvar poäng eller hur E-B | |
| Suddenly | 2008-07-18 10:23 | |
![]() | elPatron>> Du får väl spela som du vill. Men du måste acceptera att andra inte tycker att det är det minsta sjysst att skaffa sig alla fördelar och inte låta andra få chansen när slumpen gynnar dem. Vi är många som spelar för att vi tycker att det är kul, vilket det inte blir när man lagt ned tid i en match och motståndaren plötsligt drar. Helt bortkastad tid! | |
| vintage | 2008-07-18 13:48 | |
![]() | elPatron: håller helt med dig. stannade alltid tidigare även om matchen redan avgjordes av motspelaren på första draget. men no more. jag spelar betapet för att det ska vara spännande. och slumpad för att det är det bästa brädet. att någon lyckas lägga ett 300p ord mitt i matchen e no problem, men då det ligger tre röda och första draget ger dubbla poäng så ser jag absolut ingen mening med att "ge sig in i spelet och tåla det". take it or leave it. jag spelar alltid fair, har aldrig lämnat en match för att jag håller på att förlora eller kopplat ned då ord redan lagts. själv är jag med om att motspelaren lämnar matchen innan brickor lagt flera gånger per dag, och skulle aldrig få för mig att starta en debatt om detta. så Caligatia: svartlista vem du vill, själv svartlistar jag sånna som dig som lägger ner alldeles för mycket tid på ovesäntligheter. bara att starta ett nytt spel då nån lämnat, drop it liksom. i 99 fall av 100 så slumpas det "normala" startlägen. och du har tydligen inte varit med om det innan du skulle spela mot mig, så detta är uppenbarligen inget överväldigande "problem". | |
| bobo flux | 2008-07-18 14:08 | |
![]() | Jag svartlistar ingen, däremot ska jag vitlista spelare, dvs sätta upp spelare som spelar ärligt på min lista :) Det står skrivet i stjärnorna, denna framtida konversation på ett av landets caféer: A: Hörde du att Scarlett Johansson skulle ha party nästa helg? B: Ja, men jag har inte fått någon inbjudan. A: Verkligen? Står du inte med på listan? Det är nämligen bara de som står på listan som har fått en inbjudan. B: Listan? A: Försök inte! Du vet vilken lista jag pratar om! B: Ehh, nää... A: Alla känner till bobos lista! B: Ehh...aha...bobos lista...haha...DEN listan...mmm...mmm...ja, den listan...jaha... A: Står du inte med på den? B: *tystnad* A: Hallå? B: Hmm, alltså...det är så att...nej...jag står faktiskt inte med på den! A: Om du ursäktar mig, men jag sätter mig nog vid ett annat bord... Hmm...jag borde nog försöka sova lite :D | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-07-18 14:19 | |
![]() | Suddenly skrev: "elPatron>> Du får väl spela som du vill. Men du måste acceptera att andra inte tycker att det är det minsta sjysst att skaffa sig alla fördelar och inte låta andra få chansen när slumpen gynnar dem. Vi är många som spelar för att vi tycker att det är kul, vilket det inte blir när man lagt ned tid i en match och motståndaren plötsligt drar. Helt bortkastad tid!" jag upprepar citatet: "vilket det inte blir när man lagt ned tid i en match och motståndaren plötsligt drar. Helt bortkastad tid!" Analys: 1. Suddenly har inte fattat ett smack av det jag skrev för h*n vill inte läsa allt 2. Suddenly har inte fattat ett smack av det jag skrev för h*n kan inte läsa allt 3. Suddenly har inte fattat ett smack av det jag skrev för h*n vill inte av ngn annan anledning Om du, kära Suddenly läser min post igen så handlar det om att dra DIREKT, jag upprepar, DIREKT i partiet utan att en enda bricka lagts om man märker att motståndaren får 3 röda o en gul vid start tex. För då är partiet slut och DÅ sitter man och lägger onödig tid. Så nästa gng, LÄS noga innan du skriver skit till mig! Vintage: Håller med dig helt där, det ska va spännande och om motståndaren får 300 p mitt i partiet spelar ingen roll nej, men ett handikapp direkt utan att gjort ngt för det, nope... | |
| Caligatia | 2008-07-18 16:47 | |
![]() | Vintage, kalla det vad du vill, men det är inte fair att koppla ner. Och jo då, jag har varit med om det många gånger innan. EN gång har jag avbrutit en match, ALLS, och det var för att det kom ett dundrande åskoväder här, och hur kul det än är med betapet har jag ingen lust att offra datorn för det. Men jag efterlyser verkligen en blockeringsfunktion, där man kan sätta medlemmar man inte vill spela med i fortsättningen, så man inte kan se deras spel, och de inte kan se dina. Borde ju inte vara så svårt! | |